První auto - 300 tis. (Golf, Octavia nebo něco jiné?)

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Majčák 18. 6. 2021 08:26

No jelikož se přikláním spíše ke koupi nového auta, zatím mi ve výběru vede Duster TCe 100 LPG. Prý už sice má filtr pevných částic, ale tím, s ním nebudu jezdit pouze krátké vzdálenosti, snad nevadí. A pokud nemá člověk závodní ambice, tak by to měl být dobrý a spolehlivý motor. Zkusím si domluvit testovací jízdu a uvidíme :hm
Majčák
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod puk123 18. 6. 2021 09:53

Benzínový Duster asi nebude mít filtr pevných částic. Za ty peníze asi mezi novými auty nic lepšího nelze koupit. Jestli vám to bude stačit i prostorově, uvidíte sami. Já bych akorát přemýšlel nad tím LPG.
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod MV_cz 18. 6. 2021 09:58

jo ten novej TCe má GPF, říkal to Vaculda ve videu o Sanderu, proto má na benzín nižší výkon, ale to asi dneska už moc nevadí. LPG je tam spíš jako free bonus :)
renaultí 1.8 M5P EDC
pežotí 1.2 PT HN05 EAT8
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod metyn 18. 6. 2021 10:07

jj, i hyudai atmoška 1,5 má gpf, dědek
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod kurtoid 18. 6. 2021 11:45

Ještě by měly být v prodeji NEJETÉ Dustery 1.0 100 koní bez filtru pevných částic. Je to rok 2020, už je to registrováno na autosalon, takže bys byl druhý majitel a taky přišel o rok záruky. Nicméně je tam nějaká sleva a ten motor bez filtru je o chlup živější než ten s filtrem (vyzkoušeno). Filtru bych se ale nebál, pokud budeš chtít modelový rok 2021.

Na Dacii si ale připrav min. 350 tisíc, aby se v tom dalo fungovat. O té nejlevnější variantě ani nepřemýšlej - to je jen takový chyták, nejde to něj dát ani manuální klima.

Co ty dodávky od PSA? To nenadchlo? Dlouhý Rifter je myslím za 450 - tam už se vyspíte s přehledem a kola převezeš uvnitř. Ale to už je pro tebe nejspíš ranec.

Dacia Duster je uvnitř spíš malé auto. Prostor pro posádku je tak na úrovni Kamiqu. Kufr to má ale jako plnohodnotné kompaktní SUV (což ale furt znamená, že si tam nelehneš, ten kufr je dost krátký).
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Majčák 19. 6. 2021 21:05

Na Rifter jsem se taky díval. Co říkáte na ten motor 1.2 PureTech? Jak je na tom se spolehlivostí oproti tomu v tom Dusterovi?
Majčák
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Arnie J 19. 6. 2021 21:59

Zatím nejsou známé chronické problémy. A to už se dělá dost dlouho.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ruman001 20. 6. 2021 06:09

Majčák píše:Na Rifter jsem se taky díval. Co říkáte na ten motor 1.2 PureTech? Jak je na tom se spolehlivostí oproti tomu v tom Dusterovi?

do výměny rozvodů v autorizáku byl motor bez problémů(132 tkm)...tankuj jen vervu, olej měn po 10 tkm, netrap to pod 2000 ot/min a bude to v pohodě...
CLS 500 w218 SB
Ruman001
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 20. 6. 2021 06:22

PeTr7650 píše:hlidani pruhu je k hovnu
nouzove brzdeni nefunguje, když je třeba
start - stop k hovnu
automat je pro lamy
kamera je příjemný bonus

Lepší být lama než trpět řazení, jinak v nisaanu mě automaticky brzdění fungovalo, ale tam celkově ty asistenční systémy mají jinak, třeba adaptivní tempomat nikdy agresivně nebrzdi, ale jinak jo, v 99% aut ní
toho nefungujee použitelné

Já bych popřemýšlel jestli řešit porizoca cenu tak moc nebo spíš tco, který dneska může být i záporné
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hobitt 20. 6. 2021 07:18

Za me by mohlo byt dobre Doblo s T-Jetem lehce jete. Je to sice zastarale, ale aspon se to nesere a kola tam das...
2010 Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi
hobitt
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Majčák 22. 6. 2021 20:18

Tak po prohlédnutí všech možných značek jsem zúžil výběr na tato auta:

Dacia Duster (TCe 100 LPG 4x2)
Hyundai i30 kombi (1,5i CVVT 81 kW)
Fiat Tipo kombi (1.0 FireFly 100k)
Fiat 500L (1.4 95 k)

Zajímalo by mě, které z těchto aut má nejspolehlivější provoz a celkově nejnižší provozní náklady a náklady na servis.
Z pohledu laika mi vychází, že ten Duster na LPG bude provozně nejlevnější (nájezd cca 8 tis. ročně). Pokud budu počítat cca 7,5 l benzínu na 100 km (konkurenti s benzinovým motorem) vs. 8 l plynu / 100 km (Duster na LPG), tak mi vychází, že za rok bych při provozu na LPG ušetřil 12 tisíc.
Co jsem pročítal různé recenze, tak motorově by měl být nejspolehlivější asi ta i30 (atmosférický, nepřímé vstřikování).
Majčák
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Arnie J 22. 6. 2021 20:20

tu 1.4 95k od fiatu prakticky nelze zničit ... moc nejede, ale ani moc nežere

jinak na 8 tisíc ročně je spotřeba vcelku irelevantní
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod metyn 22. 6. 2021 20:22

na 8 000 km neušetříš 12 000 kč na plyn, to se vrať do obecnéj škole, startovat a prvních pár km budeš jezdit na benál, servis navíc též není zadara , dědek
Naposledy upravil metyn dne 22. 6. 2021 20:25, celkově upraveno 4
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod tslany 22. 6. 2021 20:22

Něco jiného.
evlo píše:
PeTr7650 píše:hlidani pruhu je k hovnu
nouzove brzdeni nefunguje, když je třeba
start - stop k hovnu
automat je pro lamy
kamera je příjemný bonus

Lepší být lama než trpět řazení, jinak v nisaanu mě automaticky brzdění fungovalo, ale tam celkově ty asistenční systémy mají jinak, třeba adaptivní tempomat nikdy agresivně nebrzdi, ale jinak jo, v 99% aut ní
toho nefungujee použitelné

Já bych popřemýšlel jestli řešit porizoca cenu tak moc nebo spíš tco, který dneska může být i záporné

Tak nejde o lamu, to je nejvíc vtipný, jak lidi říkaj, že manuál je super, ale ve výsledku nemají manuál ale jen nějaký divnotáhla, jo, to je fakt super, že je to guma level půlkilometru vůle. Buď automat, a nebo teda když chci hračku, tak to může mít manuál ale fakt manuál, ne ty srandy.

-- 22. 6. 2021 21:24 --

Majčák píše:Tak po prohlédnutí všech možných značek jsem zúžil výběr na tato auta:

Dacia Duster (TCe 100 LPG 4x2)
Hyundai i30 kombi (1,5i CVVT 81 kW)
Fiat Tipo kombi (1.0 FireFly 100k)
Fiat 500L (1.4 95 k)

Zajímalo by mě, které z těchto aut má nejspolehlivější provoz a celkově nejnižší provozní náklady a náklady na servis.
Z pohledu laika mi vychází, že ten Duster na LPG bude provozně nejlevnější (nájezd cca 8 tis. ročně). Pokud budu počítat cca 7,5 l benzínu na 100 km (konkurenti s benzinovým motorem) vs. 8 l plynu / 100 km (Duster na LPG), tak mi vychází, že za rok bych při provozu na LPG ušetřil 12 tisíc.
Co jsem pročítal různé recenze, tak motorově by měl být nejspolehlivější asi ta i30 (atmosférický, nepřímé vstřikování).

To je pěkná *****. Při nájezdu pod 8k ročně bych řekl, že za servis díky plynu dáš víc, než kolik ti to ušetří, plus nemůžeš parkovat v garážích, takže ojeb. Vem i30 a nechej to v benzínu.
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.

Z is for залупа!
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod Majčák 22. 6. 2021 20:29

8000 km
benzin: 7,5 l/100 km - 600 l x 32,90 Kč = 19 740 Kč
plyn: 8 l/100 km - 640 l x 13,50 = 8 640 Kč

Nebo dělám něco blbě?
Majčák
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků