Combi, 4*4, 900k

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Moucha 11. 5. 2021 20:48

A nikomu nevadi lesklej plast
Moucha
Gay inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 11. 5. 2021 20:49

powerball píše:mně ne.

Ale prosimtě. Ještě dva roky zpátky jsi všude lital s FWD astrou a najednou seš největší hardkór fultajm AWD drajva co by se s haldexem ani nerozjel :D
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tslany 11. 5. 2021 20:50

Moucha píše:A nikomu nevadi lesklej plast

mě jo, v miatě ho mám, příšenost dementní, fakt.
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod powerball 11. 5. 2021 20:52

Arnie J píše:
powerball píše:mně ne.

Ale prosimtě. Ještě dva roky zpátky jsi všude lital s FWD astrou a najednou seš největší hardkór fultajm AWD drajva co by se s haldexem ani nerozjel :D

jo lital a na spoustu mist kam sem chtel sem se nedostal :D s haldexem bych se rozjel, ale byl by to pro me kompromis.to nejde pouzit v terenu poradne a i na mokru a snehu nechci aby mi nejdriv prokluzovali kola a pak az se pripojil zadek.
Zdá se, že já smím být pouze doma,“ postěžoval si exministr.
powerball
Homoderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Redlajn 11. 5. 2021 20:54

tslany píše:
Moucha píše:A nikomu nevadi lesklej plast

mě jo, v miatě ho mám, příšenost dementní, fakt.

Tak tam zase až tak nevadí. Nesahá se na něj a kolem něj.
Ale samozřejmě už jsem ho zvládnul odřít. :D
Redlajn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 11. 5. 2021 20:54

Nevím jakým haldexem si jezdil, ale na sněhu se žádné velké proklouznutí a čekání na zadní kola nekoná. Elektronika to v řádu desetin pošle dozadu a jestli by to real quattro umělo o 0,3sec rychleji, je myslím úplně šum a fuk.
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod powerball 11. 5. 2021 20:55

Ingos píše:Nevím jakým haldexem si jezdil, ale na sněhu se žádné velké proklouznutí a čekání na zadní kola nekoná. Elektronika to v řádu desetin pošle dozadu a jestli by to real quattro umělo o 0,3sec rychleji, je myslím úplně šum a fuk.

jo jak rikam.pro vetsinu lidi to naprosto staci.
Zdá se, že já smím být pouze doma,“ postěžoval si exministr.
powerball
Homoderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 11. 5. 2021 20:55

Moucha píše:Krasnej matnej chrom, aspoň němci to chapou. Ačkoliv ten lesklej plast..


O jaký plast se jedná :D Furt marně hledám dík.

-- 11. 5. 2021 20:56 --

powerball píše:
Ingos píše:Nevím jakým haldexem si jezdil, ale na sněhu se žádné velké proklouznutí a čekání na zadní kola nekoná. Elektronika to v řádu desetin pošle dozadu a jestli by to real quattro umělo o 0,3sec rychleji, je myslím úplně šum a fuk.

jo jak rikam.pro vetsinu lidi to naprosto staci.


Ano, dík, že se shodneme.

-- 11. 5. 2021 21:00 --

Arnie J píše:Auto za 45 táců, neber to :)


43 :pozor
On si to táta moc hezky zdůvodnil. Vzal ceníkovou cenu Octavie 2.0TSI 140kW, kterou si nakonfiguroval na cca 1M( po slevě 850) a proti tomu tuhle A4 a řekl: 100 000 rozdíl není tak hrozný ne? :D
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod Vana666 11. 5. 2021 21:23

Ingos píše:Nevím jakým haldexem si jezdil, ale na sněhu se žádné velké proklouznutí a čekání na zadní kola nekoná. Elektronika to v řádu desetin pošle dozadu a jestli by to real quattro umělo o 0,3sec rychleji, je myslím úplně šum a fuk.

Letos jsem se konečně svezl trochu víc na sněhu s Haldexem 5 takže jestli můžu porovnat oproti torsenu. Na rozjezd je to podobné, při přidání plynu Haldex preventivně zabere (ostatně tak nějak to i říkají) takže na prokluz předku se v tomto případě nečeká. Přesto jsem měl pocit že torsen se rozjíždí o chlup líp ovšem neporovnával jsem auta za stejných podmínek tak to může být i placebo. S plným plynem taky Haldex za torsenem nezaostává, jasně to je sepnutý

Řek bych že největší rozdíl je při brzdění. I když odpurci 4x4 tvrdí že na brzdách nemá čtyřkolka žádnou výhodu, auto s torsenem mi v téhle disciplíně přijde o dost lepší. Jinými slovy fulltime 4x4 akceleruje i brzdí suprovně, Haldex akceleruje stejně dobře ale na brzdách už zaostává

Samozřejmě fulltime má konzistentní chování za všech okolností bez jakékoliv reakční prodlevy. Haldex může mít zpožděnou reakci například při nečekané změně podmínek - kaluž apod., preferuje předek a hlavně je závislý na naprogramování elektroniky a může proto fungovat auto od auta jinak

Ultra je na tom ještě hůře protože nísto jedné spojky musí při rychlé změně podmínek sepnout spojky dvě
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 11. 5. 2021 21:27

Dík za reakci. Jak říkám, quattrem jsem nejel, takže je možné, že brzdí líp, ale otázka, jeslti to spíš nedělal rozdíl aut, podvozků gum atd. Pokud to byl stejný model, jen s jiným motorem na stejných kolech a gumách, pak je to zajímavé zjištění.

Pokud má ultra spojky 2, pak vidím spíš dvojnásobnou šanci, že se něco posere, než že by to reagovalo nějak výrazně hůř, ale opět, mám zkušenost pouze s haldexem.
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod tslany 11. 5. 2021 21:31

AWD > připínák FWD
připínák RWD > připínák FWD
AWD ? připínák RWD
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod Vana666 11. 5. 2021 21:42

U systému ultra se musí napřed sepnout třecí spojka - plynule aby nevznikl ráz - tím se postupně roztočí zadní kardan a teprve pak se spojí zadní zubová spojka. A až po jejím úplném spojení se může začít pohánět zadek.
Podle mě to musí být mnohem pomalejší než jednoduché sepnutí Haldexu, kdy už částečný přítlak vyvolá hnací sílu zadku. Nemusí se čekat na roztočení stojících dílů, všechny se točí trvale

Ultra ani nemůže snížit spotřebu, protože sice zastaví kardan, tím se ovšem roztočí vnitřek diferenciálu
Tj, něco se zastaví, ale jiné díly rotují opačně dvojnásobnou relativní rychlostí.

Mi to nedává žádný smysl, snad jen že konstruktéři audi chtěli vykázat nějakou činnost
viz video od 2:40
https://www.youtube.com/watch?v=u01bIPv1FUg
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 11. 5. 2021 23:47

Tohle je vždycky srandovní debata...

A hlavně ten jeden je legracni ...

Ale na rovinu. Kdokoliv kdo s tím kdy jel tak rozdíl prostě pozná.

Pokud bych měl možnost volby, tak vždy plný pohon všech čtyř. Na to téma je milion videi z praxe /ale i teorerickych/, které jsme tady milionkrát prolitali.

Haldex je super, třeba do toho kombíků, někde na cháatu na polnacku, kde občas napadne sníh. Je to takový ten lepší pocit sucha a jistoty...

Ale je to pohon, který do auta co bude jezdit určitě v terénu, nezpevněném povrchu atd... Nemá co pohledávat. To je prostě fakt a vždycky je to prostě jen berlička.

Tím neříkám, že to je z principu špatně, v 99% v našich podmínkách naprosto dostatečne, ale napsat, že to je to samé a že nejde poznat rozdíl je prostě lež jako věž. To, že se člověk v běžných podmínkách nedostane do situace, kde ten rozdíl pozná i slepý na tom nic nemění
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Arnie J 12. 5. 2021 00:01

Kdo psal, že je to to samé a že nejde poznat rozdíl?
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 12. 5. 2021 00:04

:-))
maincoonsback
Veterán

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků