od kurtoid 9. 5. 2021 18:06
Jj, to je takový ten TDI pocit, že to strašně zatlačí člověka do sedáku a myslí si, jak to nejede. S TDI PD různých verzí jsem jezdil celkem dlouho a když pak člověk sedl do moderních turbo motorů, tak to bylo vyloženě VYSVOBOZENÍ. Úplně jiný rozsah otáček a hlavně už jsem nemusel poslouchat ten otřesný zvuk a nedrnčelo mi celé auto. Se "sílou" TSI je to samozřejmě o něčem jiném - tam je to někde mezi 2-3 tisíci otáčkami na takovou tu pohodovou jízdu a nějaká ta drvost se odehrává až někde mezi 3-5. Docela si troufám tvrdit, že když třeba srovnám tu tvé 77kW TDI s 110kW TSI, tak je to nějak takhle - mězi 2-3,5 tisíci to jede obdobně, na 3,5 tisících TDI končí pokud člověk nechce poslouchat zvuk jako by to mělo vybouchnout, TSI se teprve řádně nadechuje. Ve 4,5 tisících TDI končí a motor by do těchto otáček bral pravidelně jen cvok, v TSI v těchto otáčkách naprosto v pohodě, můžeš už přeřadit při sportovnější jízdě na vyšší kvalt, aby ti to spadlo do nějakého rozpětí, kdy se ten motor rychle sebere, protože už má dostatek výkonu, nebo ho taky ještě můžeš hnát až na 6 když bude potřeba trocha srandy. Prostě jsou s tím úplně jiné možnosti a člověk si s tím motorem může fakt vyhrát a určit si styl jízdy od klobouka až po sportovnější jízdu. TDI je tak nějak pořád o tom jednom, za mě by to byl ideální motor třeba k automatu s hydroměničem.