Škoda Octavia 3 1,4Tsi 110Kw nebo 1,8 Tsi 132KW

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod glider 29. 10. 2020 14:20

:D :D :D
Toto uz nedavam, pokial to nie je obec ze jeden dom v poli.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tycoon1 29. 10. 2020 14:43

Arnie J píše:
Tycoon1 píše:
Arnie J píše:Já jel včera s 1.4 TSI za 9 a žádné nepředstavitelné řádění to nebylo :D

Tak v autě s čelní plochou autobusu ten motor určitě zbaští víc ... ale podle té číslice si nejel ve vláčku s ostatními :D

Byl jsem nejrychlejší, no :) Ale bylo to těsný, potkal jsem nějakýho závodníka v XC90, musel jsem ho nakonec předjet kilem v obci :D

Takže si měl pravdu. Přesně tohle jsem si představoval :D
Leon FR 1.4 TSI 92 kW, Yeti 1.2 TSI 81 kW
Ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
Tycoon1
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JerryLedy 15. 4. 2021 07:01

Zdar pánové-zkušení Octaviáni, momentálně řeším otázku koupě Octavie. Nejprve řeším, jestli benzín nebo naftu.
Jezdím do práce cca 10 km, zpět 10 km, občas nějaké zařizovnání po městě, takže znova popojíždění. O víkendech občas nějakej výlet dolem 80-100 km. Rozumově asi benzín, že? Jen jsem si říkal, jestli by to dnešní diesel zvládal (s hlídáním regenerace filtru). Mezi benzinama vidím volbu mezi 1.4 TSI (O3) a 1.5 TSI (O4). Jaké zkušenosti máte? A co by bylo rozumné volit? U dieselu bych to jinak viděl na 2.0 TDI.
Díky moc
JerryLedy
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Arnie J 15. 4. 2021 07:32

O3 můžeš mít taky s 1.5 TSI, ne?

Jinak co se týče toho jestli motor bude takový režim zvládat, tak to je dnes už asi jedno jestli ten přímovstřikový benzín nebo dízl. Nadšený nebude ani jeden, ale vydrží to nějak oba :)

Takže bych vzal to, co je ti milejší. Za mě je to tišší a voňavější benzín :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JerryLedy 15. 4. 2021 08:47

Aha, tak jsem to blbě pochopil. Já myslel, že ta 1.5 TSI je jen u čtvrté generace.
viz.: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia
Každopádně nějaký názor jestli volit 1.4, nebo 1.5?
Jinak pocitově jsem taky pro benzín, nafty se trochu bojím, abych jí časem nějak neodpálil popojížděním.
A to už neřeším věci jako podvozek, jak jsem si přečetl v diskuzi vejš, jestli 1.4, nebo 1.8.
Ještě před týdnem jsem jezdil s focusem 1.6 EcoBoost, ale motor zdechnul. Tak řeším Octavii se kterejma teda nemám žádný zkušenosti, protože Focus byl stejně pro rodinu už malej. ZA tu Octavku je to mrtě peněz, tak nechci koupit nějak blbě. Chci něco s malým nájezdem přes ŠKODA PLUS. Aby na to byl spoleh a nepotkala mě zase nějaká pohroma. Díky
JerryLedy
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Arnie J 15. 4. 2021 09:05

1.4 TSI o chlup lepší, ale nic dramatického

https://www.tipcars.com/magazin/poradna ... tavia.html
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JerryLedy 15. 4. 2021 09:47

Moc díky, mrknu na to.
JerryLedy
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jean ViC 15. 4. 2021 18:08

JerryLedy píše:Zdar pánové-zkušení Octaviáni, momentálně řeším otázku koupě Octavie. Nejprve řeším, jestli benzín nebo naftu.
Jezdím do práce cca 10 km, zpět 10 km, občas nějaké zařizovnání po městě, takže znova popojíždění. O víkendech občas nějakej výlet dolem 80-100 km. Rozumově asi benzín, že? Jen jsem si říkal, jestli by to dnešní diesel zvládal (s hlídáním regenerace filtru). Mezi benzinama vidím volbu mezi 1.4 TSI (O3) a 1.5 TSI (O4). Jaké zkušenosti máte? A co by bylo rozumné volit? U dieselu bych to jinak viděl na 2.0 TDI.
Díky moc

Nafta se ti neohreje pokud nemáš část trasy dálnici do kopce
Možná v létě ale v zimě by to jezdilo studené
Výhoda že má prihrev vzduchu do kabiny takže od cca 4minuty to celkem topí i v mrazech
Ale motor studený a spotřeba úplně nízko nebude...
Jak je to s tsi nevím
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 15. 4. 2021 18:50

U TSI 1,4 je při teplotě 10 stupnů voda ohřátá na 90 během 4-5 km, olej na 80 během 7-9 v závislosti na zatížení. Na topení moc nejsem, takže v tomhle neporeferuju. 10km je pro ten motor naprosto v cajku a vůbec bych se takového provozu nebál, a to ani v případě 1,5 s filtrem pevných částic.

Dvoulitr naftu bych asi na tohle netrápil, ikdyž... Z nafty od koncernu možná tak 1,6 - té by mi tak líto nebylo a těch 10km by byla taková ta hrana, kdy to ten motor bude dlouhodobě dávat celkem v poho.

Btw jsem roky jezdil do práce 2km a o víkendu delší trasy starou 1,9TDI PD a pořád držela a měla najeto už 350 tisíc bez jediné výměny součástky na motoru. V rodině celkem trápily na podobné ježdění i třílitrové šestiválce v naftě a taky to drželo roky v pohodě. Ty staré nafty se s tím celkem uměly poprat, nebyly tak rozmazlené. U nových trpí hlavně ten filtr, který se dá ale vždy za nějakých 20 litrů vyměnit, takže to taky není taková trága to udělat každých 50-100 tisíc km při takhle krátkých trasách. Osobně bych používal co nejlepší natu a myslím si, že by to motor mohl přežít bez úhony.

Jinak z 1.4 a 1.5 TSI se mi víc líbí ten starší kousek. Je to takový jadrnější motor, jde líp za plynem. Ikdyž tohle není ani tak o samotném motoru jako spíš o naladění SW. Absence vypínání válců taky potěší. 1,5 je taková sametovější, na plynulejší jízdu. Rozdíly ale zase tak velké nejsou, nutno spíš zkusit oboje, aby si to člověk srovnal pro sebe.

Spíš bych to postavil tak, jestli koupit octu 3 nebo 4. Motor bych řešil až jako podružnou záležitost.
kurtoid
Pozorovatel

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků