Zimní 185/55/15

Jaké pneumatiky a kola na auto?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Jaké pneu
Konec hlasování: 28. 10. 2007 08:17
Pirelli SnowSport 1 %  3%  [ 1 ]
Continental TS 790 4 %  15%  [ 4 ]
Michelin Alpin A3 6 %  23%  [ 6 ]
GoodYear UltraGrip 7+ 15 %  57%  [ 15 ]
Celkem hlasů : 26

Odeslat příspěvekod MELLO 18. 10. 2007 08:17

Ahojky, už to tady sice bylo 100x, tak po 101 :wink:

Už jsem zúžil výběr na:

Pirelli SnowSport
Continental TS 790
Michelin Alpin A3
GoodYear UltraGrip 7+

Všechny +- za stejné peníze 2500.-

Jde mi o co nejbezpečnější jízdu na sněhu ( a vyhrabat se z garáže ) a co nejlepší odolnost proti aquaplaningu a výdrž ( což se asi vylučuje - sníh měká směs = malá výdrž) . Jízda na suchu celkem nehraje roli.

60% jízd Praha 40% cesty na Slovensko - D1 a dál .
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 18. 10. 2007 08:57

je to uplne, ale uplne jedno, ktere z techto vyberes. Na kazde se najde spokojeny majitel a nekdo, kdo rekne, ze by mohly byt lepsi. Takze v ramci toho kde jezdis, tak bych vybral jakoukoli z techto ctyrech a budes spkojeny...
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ka-spel 18. 10. 2007 09:21

Ještě bych tam přidal do výběru Dunlop M3 (3D) nebo nové Response. A klidně místo Michelin, které kromě výdrže a snad hlučnosti ničím jiným nevynikají.
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 18. 10. 2007 09:42

O těch Dunlopech jsem uvažoval, ale v tomhle rozměru se nedělají. :?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fabia rs 18. 10. 2007 11:04

Tie Dunlopy sa vyrábajú aj v tvojom rozmere, viď
http://www.az-pneu.sk/index.php?goto=vy ... idka=24102
fabia rs
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MELLO 18. 10. 2007 11:17

Máš pravdu, těch Responze jsem si vůbec nevšiml :roll: , jenže kdoví, to že jsou nové ještě neznamená, že budou lepší než 3D a navíc nevím obecně jaké pneu dělá Dunlop - jestli patří ke špičce..
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fabia rs 18. 10. 2007 11:22

Nemám s nimi žiadne skúsenosti. Na tej stránke v odkazoch na testy je výsledok najnovšieho testu z r.2007 (aj keď iný rozmer) a hádaj, kto je víťaz???
Ak by som menil pneu tento rok (mám rovnaký rozmer ako ty) tak by to boli asi tieto Dunlopy alebo Goodeyar.
fabia rs
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ka-spel 18. 10. 2007 11:43

Tak jak fabia rs. Buď Dunlop nebo GY. Je to ostatně stejné jedna firma (http://www.dunlop-tires.com/dunlop_czcs ... s/history/)
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vencap 18. 10. 2007 15:08

Já mám v tomhle rozměru na Fabii Michelin Alpin 2 a na sněhu to s nimi za moc nestojí. Dost kloužou a hrabou. Na suchu jsou ale krásně tiché, spotřeba jak na letních a pomalu se opotřebovávají.
vencap
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 18. 10. 2007 15:44

vencap píše:Já mám v tomhle rozměru na Fabii Michelin Alpin 2 a na sněhu to s nimi za moc nestojí. Dost kloužou a hrabou. Na suchu jsou ale krásně tiché, spotřeba jak na letních a pomalu se opotřebovávají.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 18. 10. 2007 15:45

Jasně, jde hlavně o led. :tleskani
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 18. 10. 2007 15:50

MELLO píše:
vencap píše:Já mám v tomhle rozměru na Fabii Michelin Alpin 2 a na sněhu to s nimi za moc nestojí. Dost kloužou a hrabou. Na suchu jsou ale krásně tiché, spotřeba jak na letních a pomalu se opotřebovávají.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod MELLO 18. 10. 2007 16:26

No já to beru tak, že na suchu vyjdou +-všechny nastejno, tam moc rozdíly v brzdné dráze a na trakci nebudou, jde hlavně o to, že když už napadne sníh a člověk na něm musí jet, tak aby byly co nejbezpečnější. Jinak ten šípový vzorek u UG7 by měl být na vodě taky výborný a dobrý i proti aquaplaningu pokud se nemýlím ne?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod VaclCar 21. 10. 2007 16:21

MELLO píše:Ahojky, už to tady sice bylo 100x, tak po 101 :wink:

Už jsem zúžil výběr na:

Pirelli SnowSport
Continental TS 790
Michelin Alpin A3
GoodYear UltraGrip 7+

Všechny +- za stejné peníze 2500.-

Jde mi o co nejbezpečnější jízdu na sněhu ( a vyhrabat se z garáže ) a co nejlepší odolnost proti aquaplaningu a výdrž ( což se asi vylučuje - sníh měká směs = malá výdrž) . Jízda na suchu celkem nehraje roli.

60% jízd Praha 40% cesty na Slovensko - D1 a dál . /quote]


Kámoš to zrovna v pátek kupoval na Roomstera a řešil podobný problém. Nakonec si objednal tyto Nokiany: http://www.giga-pneu.cz/nokian-wr-xl-185-55-15-h-86
V pondělí by mu měly dorazit...
VaclCar
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 21. 10. 2007 17:35

Dík za tip, ale Nokian je střední třída a ty mnou uvažované jsou o třídu víš i když možná jen cenově :lol:
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod turboleon 21. 10. 2007 18:19

Já na Nokiany nedám dopustit. Zejména jsou mimořádně tichý - mluvím teď o WR.
turboleon
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 22. 10. 2007 15:46

Jezdil jsem se všema který máš v užším výběru. Na FRSu konkrétně C TS 790 a UG7. UG jsou top, TS 790 zaostávali ve vedení v hlubším nebo rozmočeným sněhu a to výrazně. Já bych to seřadil následovně:
UG7
Pirelli snow sport
TS 790
A3
Pokud tedy máš sních jako prioritu.

Teď jsem ještě koukal co je v tom rozměru v nabídce a ty Response mě vyloženě zaujali. Po super zkušennostech s M2 a později M3 se vsadim,že to bude parádní obutí. Navíc je to asymetrickej desén, kterej já obvykle preferuju z praktických důvodů, při umisťování na auto.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vencap 22. 10. 2007 16:32

Mohl byste mi prosím vysvětlit, v čem je asymetrický desén praktičtější? Nikdy jsem ho neměl a nemám s ním zkušenosti. Laicky bych uvažoval, že možná půjde dát na obě strany vozu, ale třeba se pletu.
vencap
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vencap 22. 10. 2007 16:36

Jinak já letos Micheliny A2 nahrazuji UG7+ právě pro předchozí nepříjemné zážitky na sněhu. Podle zdejších reakcí se můžu těšit na pozitivní změnu.
vencap
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 22. 10. 2007 18:34

vencap píše: Laicky bych uvažoval, že možná půjde dát na obě strany vozu, ale třeba se pletu.e/quote]


Jo. Tohle přesně jsem měl na mysli. Může se dát na kteroukoliv pozici na autě aniž by bylo potřeba točit ho na ráfku. Pro někoho možná blbost, ale já to považuju za praktický.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 22. 10. 2007 18:36

vencap píše:Jinak já letos Micheliny A2 nahrazuji UG7+ právě pro předchozí nepříjemné zážitky na sněhu. Podle zdejších reakcí se můžu těšit na pozitivní změnu.a/quote]


Já bych řekl, že ano. Jdu z Michelin A2 na Pirelli Snow Sport, který se mi na sněhu osvědčili
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 22. 10. 2007 19:17

D1.8T píše:
vencap píše: Laicky bych uvažoval, že možná půjde dát na obě strany vozu, ale třeba se pletu.e/quote]

Jo. Tohle přesně jsem měl na mysli. Může se dát na kteroukoliv pozici na autě aniž by bylo potřeba točit ho na ráfku. Pro někoho možná blbost, ale já to považuju za praktický.j/quote]
Já myslím, že asymetrické pneu nejde namontovat na kteroukoli stranu auta. Jelikož není dobré měnit směr otáčení pneu- někdy nepravid. ojíždění, někdy zvýšená hlučnost... pozor2
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 22. 10. 2007 19:46

Hustoles píše:
Já myslím, že asymetrické pneu nejde namontovat na kteroukoli stranu auta. Jelikož není dobré měnit směr otáčení pneu- někdy nepravid. ojíždění, někdy zvýšená hlučnost... pozor2
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod finuchy 23. 10. 2007 13:38

Podle mě, by se měnit gumy neměli. Protože asimetrycký dezen se nedá přehodit z levé strany na pravou - z toho důvodu, že je to směrový desen. Jedině z předu dozadu. To ani. Pro ty co v tom nevidí rozdíl, mají asimetriky napsáno na boku pláště Frontside (to co vidíš, když se postavíš k autu) a Outside, to co příjde směrem do auta. :wink: Jinak pokud mohu doporučit, tak asimetriku. Jsou to většinou pláště novějšího konceptu.
finuchy
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vencap 23. 10. 2007 13:45

Řeším problém, jestli použít pneu se směrovým desénem jako rezervu. Pokud píchnu a zrovna na té špatné straně, bude se točit opačně. Jak moc to je poznat na jízdních vlastnostech?
vencap
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 23. 10. 2007 13:45

Zanáša to na stranu... Teda jedna neviem, ale ak sú obe na jednej strene opačne tak to ťahá na stranu...
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod finuchy 23. 10. 2007 13:54

Pokud s tím nepoletíš jako dobytek, tak by to nemělo nějak výrazně ovlivnit chování auta. Je pravda, že když se bude točit jinak, než má, tak to bude hučet,ale nebude to tak, že by tě to táhlo někam. Musíš s tím pak jet opatrně.
finuchy
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 23. 10. 2007 16:06

D1.8T píše:
Hustoles píše:
Já myslím, že asymetrické pneu nejde namontovat na kteroukoli stranu auta. Jelikož není dobré měnit směr otáčení pneu- někdy nepravid. ojíždění, někdy zvýšená hlučnost... pozor2
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 23. 10. 2007 19:42

finuchy píše:Podle mě, by se měnit gumy neměli. Protože asimetrycký dezen se nedá přehodit z levé strany na pravou - z toho důvodu, že je to směrový desen. Jedině z předu dozadu. To ani. Pro ty co v tom nevidí rozdíl, mají asimetriky napsáno na boku pláště Frontside (to co vidíš, když se postavíš k autu) a Outside, to co příjde směrem do auta. :wink: Jinak pokud mohu doporučit, tak asimetriku. Jsou to většinou pláště novějšího konceptu.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 23. 10. 2007 19:46

Hustoles píše:Neměnit směr otáčení během životnosti pneu je doporučení přímo výrobců pneu. Nepravid. ojetí a hlučnost jsou praktické zkušenosti některých lidí, kteří to zkusili otočit...
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 23. 10. 2007 19:50

vencap píše:Řeším problém, jestli použít pneu se směrovým desénem jako rezervu. Pokud píchnu a zrovna na té špatné straně, bude se točit opačně. Jak moc to je poznat na jízdních vlastnostech?n/quote]


Michelin kdysi jako alternativu uváděl možnost montovat zimní směrový plášť v opačném směru na přední nápravě kvůli zlepšení vlastností při brždění. Takže se v tom vyznej. Každopádně si myslím, že jezdit tak rozumnou rychlostí, než budš mít opraveno není na závadu.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vencap 24. 10. 2007 08:06

Díky za rady. Tak to s tou směrovou rezervou zkusím.
vencap
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 25. 10. 2007 16:15

D1.8T píše:
Hustoles píše:Neměnit směr otáčení během životnosti pneu je doporučení přímo výrobců pneu. Nepravid. ojetí a hlučnost jsou praktické zkušenosti některých lidí, kteří to zkusili otočit...
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod beavis 25. 10. 2007 16:27

Mně jednou v pneuservisu dali na zadní kolo pneu naopak a poznat to bylo jenom při brždění na sněhu, kdy to táhlo do boku. Jezdil jsem s tím sice jenom asi tři týdny, ale měl jsem během nich štěstí na snad všechny "krásy" zimy. Na rezervě na dojetí bych to neřešil.
Ne, nehádejte, mám SAABa...
beavis
Nováček
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků