přezouvat x komplet kola

Jaké pneumatiky a kola na auto?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod arnost 24. 10. 2005 10:06

Ja sem taky premyslel a nakonec sem se na 2 sady vykaslal. Jednak sem nechtel vrazet penize do - podle meho nazoru - zbytecnych ALU disku a navic financne to asi taky neni lepsi. Zkuste si to spocitat, kolik usetrite.
Pokud mate jenom jednu sadu, tak platite navic montaz/demontaz z osy a montaz demontaz pneu, coz je 80 - 100 Kc na jednom kole (zalezi na servise, ALU stoji nekde vic, ja jezdim do servisu s takovyma cenama). Vyvazovani platite vzdycky - kdo nenecha kola vyvazit pokazde nez je dava na auto ja podle me magor, ale to je jina diskuze.
Takze za rok usetrite rekneme 200 Kc na jednom kole, tj pri cene normalniho plechace minimalne 1000 Kc (ano, na skodovky se daji koupit i levnejsi) a to spis vice, mame navratnost minimalne 5 let.
Pokud vam auto nestoji v garazi a najedete 15000 az 20000 km rocne, tak vam ta guma stejne 5 let na disku nevydrzi, protoze uz je ojeta.
Co se tyka namahani pneumatik pri prezouvani, myslim si ze tech cca 5 prezuti ta guma za svoji zivotnost 100% snese.

Takze zaverem, kdyz sem si spocital, ze bych stejne musel pokazde gumy nalozit do auta, odvezt do servisu, nechat vyvazit a pak je v garazi rucne prezouvat, tak to si radsi usetrim ten cas a tu praci a stravim ho nejak jinak. Me to za to stoji ...
arnost
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jarda2 24. 10. 2005 10:24

arnost - Zapoměl jsi připočítat, že disk po přezudí ojeté PNEU slouží dalších 5 let a po opětovném přezutí ojeté PNEU dalších 5 let. Nemluvě o tom, že se někdy k zimním PNEU kupují starší disky, nebo chce člověk tak jako tak na léto hlniníkáče (pro parádu), nebo se v sobotu ráno probudí, zjistí že se počasí zbláznilo a napadl sníh, tak vytáhne zimní a přehodí je ( v servisu mají volno za týden).
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod arnost 24. 10. 2005 10:47

Ano, disk pak slouzi dal to je pravda. Ale je treba myslet na to, jaka je zivotnost disku a take jestli vam zustane i na dalsi auto? Dokazete pri nakupu auta a jeho "obuti" rict ze za 5 (10, 15 ...) let az budete auto menit budete mit shodne disky? Pokud ano, muzete prepokladat ze vam disky vydrzi dele.
Ja samozrejm nezpochybnuji nakup kompletu, pouze sem chtel upozornit ze NELZE jednoznacne rict ze je to levnejsi. Ona uspora totiz neni tak zasadni.
arnost
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod HOOK 24. 10. 2005 10:56

arnost: no nevim, ja zatim za prezuti ctyr gum neplatil min jak 600Kc
HOOK
Štamgast

Odeslat příspěvekod arnost 24. 10. 2005 11:25

HOOK píše:arnost: no nevim, ja zatim za prezuti ctyr gum neplatil min jak 600Kc


Zalezi do jakeho servisu jezdite. Tech 600 je cena vcetne vyvazeni? Psal sem ze 80 - 100 stoji to "nandavani a sundavani" (jendoho kola) a zbytek je vyvazovani - a to platite vzdycky. Takze setrite penize POUZE za montaz demontaz z osy a gumy z rafku.

Kdyz to budu brat podle sebe, tak ja bych na jednom prezuti usetril 4*80=320 Kc. 4 disky (plechove, nove) by me stali cca 5000, tj navratnost skoro 8 let. To mi prijde docela hodne.
arnost
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod turboleon 24. 10. 2005 11:26

Artnošt: gumy co nejezdím mám i s ráfky uložený v servisu. Nic nikam nevozím. Jsou tam umytý, uložený ve stojanech, kontrolovaný, během zimy /letní/ a během léta /zimní/ vždy přejdou a převáží. Když přijde čas, pošlu SMS nebo mail, přijedu, zajedu autem na zvedák, dám kafe, a jedu pryč. Není to sice zadarmo, ale mě to za to stojí.
turboleon
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod turboleon 24. 10. 2005 11:30

Jo a to co jsem popsal mě ročně stojí cca 1400. Dvojí přezutí, vyvážení, úschova. Když dojíždím zimní figuruje tam ještě třetí sada, ale to nepočítám. Mě těch 1400 připadá za to vše na Prahu velice kulantní......
turboleon
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HOOK 24. 10. 2005 11:32

arnost: ano tim jsem myslel i vyvazeni. Je to taky o pohodli, obvykle byva v servisech v case prezouvani pekne narvano, nekdy je potreba se objednat i tyden dopredu a jeste tam clovek musi cekat. Kdyz mam svoje komplet kola, tak si je prezuju kdy chci. A neni nutne je vyvazovat kazdy rok, pokud clovek zas tolik nejezdi. Pokud mi nevibruji, tak na ne radsi nesaham, casto se mi stalo, ze mi po vyvazeni klepaly jeste vic nez predtim.
HOOK
Štamgast

Odeslat příspěvekod arnost 24. 10. 2005 11:39

turboleon: ano, proc ne. Pokud ti takova sluzba vyhovuje, tak OK. Ja se do servisu take obednavam, necekam, za pul hodiny odjizidm s prezutym autem ...
Opravdu jenom upozornuju na to, ze -obecne- neni pravda ze je levnejsi mit komplet sadu. Kazdy by si to mel zvazit co je pro neho lepsi.
arnost
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jarda2 24. 10. 2005 11:40

arnost píše:Ano, disk pak slouzi dal to je pravda. Ale je treba myslet na to, jaka je zivotnost disku a take jestli vam zustane i na dalsi auto? Dokazete pri nakupu auta a jeho "obuti" rict ze za 5 (10, 15 ...) let az budete auto menit budete mit shodne disky? Pokud ano, muzete prepokladat ze vam disky vydrzi dele.
Ja samozrejm nezpochybnuji nakup kompletu, pouze sem chtel upozornit ze NELZE jednoznacne rict ze je to levnejsi. Ona uspora totiz neni tak zasadni.
Ano, tak to už je pak individuální, to si každý musí zvážit sám. Kdo kupuje auto na 3 roky je na tom jinak, než kdo kupuje auto na 10 let. Já třeba kupoval auto na min. 10 let, kola si vyměním i vyvážím sám, tak je to jednoznačně ve prospěch dvou sad disků. Po 15 letech bude úspora značná.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod arnost 24. 10. 2005 11:45

HOOK píše:arnost: ano tim jsem myslel i vyvazeni. Je to taky o pohodli, obvykle byva v servisech v case prezouvani pekne narvano, nekdy je potreba se objednat i tyden dopredu a jeste tam clovek musi cekat. Kdyz mam svoje komplet kola, tak si je prezuju kdy chci. A neni nutne je vyvazovat kazdy rok, pokud clovek zas tolik nejezdi. Pokud mi nevibruji, tak na ne radsi nesaham, casto se mi stalo, ze mi po vyvazeni klepaly jeste vic nez predtim.


Obednavat se je potreba, ano. Ale pokud - jak pises - tolik nejezdis, tak by to zas tolik vadit nemelo, ne? Ja se vetsinou obednavam hned na rano, takze vetsinou necekam. Navic si to zajistuji v predstihu.
Co se tyka toho vyvazovani, na to proste maem jiny nazor. Ja si myslim ze by se vyvazovat melo - teda pokud clovek nenajede za leto 2000 km, ale to se snad ani neoplati mit auto?
Ale je to opravdu o volbe. Me to proste takto pripada vyhodnejsi - nekomu pripada vyhodnejsi neco jineho.
arnost
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod POL 24. 10. 2005 11:50

mam 2 sady kol, oboje plechace/ocelovy, protoze mam fakt krasny poklice na kola tak by bylo zbytecny vyhazovat za ALU...
Nissan Almera, 1.5benzin, 4AB, ABS, EBD+BA, klima
POL
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HOOK 24. 10. 2005 11:57

arnost: ted uz opravdu moc nejezdim, zacinam si vazit sve patere a hemeroidu :) takze to vic jak 15 tis km za rok neni. Moje auto mi da sebemensi nevyvazenost hned najevo, takze kdyz je treba vyvazim. Jeste jeden argument mam pro dve sady. Je to tedy jen muj subjektivni nazor, ale po nazuti gum si myslim, ze by se mely kola po kratsi dobe jeste prevazit, ja to aspon tak vzdycky delam.
HOOK
Štamgast

Odeslat příspěvekod brasci 24. 10. 2005 16:31

hook: nie je to len tvoj subjektivny nazor mne to povedali aj v pneuservise a potvrdilo mi to uz viacero ludi, ze to tak robi..
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Prochaine 24. 10. 2005 19:59

Jarda2 píše:arnost - Zapoměl jsi připočítat, že disk po přezudí ojeté PNEU slouží dalších 5 let a po opětovném přezutí ojeté PNEU dalších 5 let. Nemluvě o tom, že se někdy k zimním PNEU kupují starší disky, nebo chce člověk tak jako tak na léto hlniníkáče (pro parádu), nebo se v sobotu ráno probudí, zjistí že se počasí zbláznilo a napadl sníh, tak vytáhne zimní a přehodí je ( v servisu mají volno za týden).
Škoda Superb 2,0 TDI 140kW DSG (MR 2016)
Prochaine
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků