Stránka 1 z 219

Celorocní pneumatiky proc ne

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 9. 2005 00:59
od jorki1
Málo se zde mluví o celorocních pneumatikách,nejsou snad kvalitní,nejsou ekonomické,nejsou bezpecné,hlucné, Vzdyt prední výrobci pneumatik je vyrábejí a jejich testy nejsou špatné tak proc?
Koupil jsem Pi...li euro 2500 195-60-14 86H M+S za 2102 kc .
Prosím pouze zkušenosti ne názory,dekuji.

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 9. 2005 01:17
od luk
Celoroční pneumatiky by měly smysl jen tam, kde roční teplota kolísá v malém rozmezí. U nás to není ten případ.

Důvodů, proč jsou celoroční pneu nepříliš dobrý kompromis, jsou dva:

1. Tvrdost směsi. Letní směs je tvrdší, zimní měkčí. Celoroční směs by byla v létě moc měkká (opotřebení, záludné chování), v zimě tvrdá (malá přilnavost)
2. Dezén. Zimní dezén je navržen tak, aby z něho opadával sníh. V létě je zbytečně hlučný, má velký odpor a rychle se ojede. Celoroční dezén by byl něco mezi a měl by většinu roku špatné vlastnosti.

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 9. 2005 06:56
od a
luk: oprav si preklep (v zimě měkká)

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 9. 2005 08:08
od Lumpo
Celoroční pneu by byly opravdu vhodné snad jen na jaře a na podzim. Stejně tím nic neušetříš. :hm

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 9. 2005 08:22
od kubas
Take s celorocnima pneu nemam dobre zkusenosti, radsi stridam letni/zimni od te doby jsem nemel problem :)

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 9. 2005 08:28
od pepek
Přidám názor, ač si autor přeje jen zkušenosti. Na celoroční kvalitu této pneu (hlavně léto) bych moc nesázel a za tuhle cenu?? Vždyť se dá sehnat o 600,- levněji 8)

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 9. 2005 09:42
od p0etrik
Muzes to brat tak:
Celorocni v zime je lepsi nez letni.
Celorocni v lete je lepsi nez zimni.

Ale taky:

Celorocni v zime je horsi nez zimni.
Celorocni v lete je horsi nez letni.


Hodi se to mozna lidem, co najedou za rok opravdu par tisic kilometru, takze by pro ne dve sady pneu nemely smysl. Ja koupil vozik s celorocnimi pneu, tam je to podle mne dobry pocin, mit i na vozik dve sady, to uz by bylo trochu moc. ;)

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 9. 2005 09:53
od Hustoles
Celoroční pneu=kočkopes. Jsou vhodné jen pro ty,co ujedou málo km v létě i v zimě. :hm

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 9. 2005 09:54
od germi123
Používaní celoročních pneu bych pochopil u kamionu. viz Michelin vyvinul pneu pro kamiony, která má proměnou tvrdost směsi dezénu.Mimo zimní období se sjíždí tvrdší směs a na zimu máte plnohodnoutnou zimní penumatiku.Se stejnými vlastnostmi jako klasické zimní pneu.
A u os.automobilů to je neefektivní.

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 9. 2005 10:22
od dushanski
vždycky je potřeba si uvědomit, že to, co drží auto na silnici, je pneumatika, můžu mít auto vybavený jak chci, když mne nepodrží guma v zatáčce, na vodě, na sněhu apod., je to na nic. Vzhledem k ostatním součástem auta není kvalitní pneumatika taková položka, aby se na ní muselo extrémně šetřit, třeba vymýšlením kompromisů typu univerzálů jaro-léto-podzim-zima..:-)

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 9. 2005 11:43
od JP
No taky jsem videl cloveka, co si koupil celorocni pneu a samozrejme si je strasne pochvaloval tak, jak to dela kazdy clovek, kdyz si koupi neco, o cem si mysli, ze to bylo vyhodne. Bohuzel pri prvnim snehu poznal, ze do kopce se to zimnim pneumatikam nevyrovna, kdyz na nej v onom kopci ostatni ridici produkovali gesta znamenajici asi tolik, ze takoveho blba, ktery na snehu zastavi do kopce (protoze si mysleli, ze jel asi na letnich) a tvori prekazku v provozu, uz dlouho nevideli.

V lete mozna rozdil nepoznas, ale pokud jezdis celou zimu, tak se rozhodne vyplati kombinace letni / zimni pneu, misto tohohle nedostacujiciho kompromisu.

vím že to je chvála firmy Pirelli

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 9. 2005 12:43
od jorki1
Ale i preference renomovyných zkušeben jsou kladné
èlánek firmy nebo prodejce.

Charakteristiky

Vzorek běhounu
Směrový vzorek se širokými podélnými kanály a pásy se šípovými žlábky: jisté ovládání na mokrém povrchu s vyjímečnou stabilitou a zaručeným účinkem brzdění.

Materiál běhounu
Směs na bázi siliky poskytuje perfektní záběr na suché, mokré vozovce a při nízkých teplotách, dokonce i při sněhovém poprašku.

Kostra
Vývoj kostry pneumatiky P2500 Euro byl založen na Pirelli systému aktivní bezpečnosti (Active Safety System) s výraznými inovacemi v prvcích desingu.

Patka pláště
Dva ocelové pásky s jednou paralelní vrstvou nylonu.

Vlasnosti
Směrový vzorek, důmyslná geometrie a výrazné inovace, které pocházejí z výkonné technologie, dělají z P2500 Euro ideální volbu pro pohodlnou a kontrolovanou jízdu během celého roku.

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 9. 2005 12:55
od JP
jorki1: jde o to, ze rozdil mezi vozovkou pokrytou snehem a snehovym popraskem je dost zasadni !

a to nemluvim o tom, ze v Cechach nejsou vyjimkou teploty -20 a nekdy vic, takze celorocni pneu pouze pokud jezdis po cesach, ktere jsou celorocne perfektne upravene

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 9. 2005 13:13
od 3R
M+S = zimní pneu, takze jsi koupil zimní pneu a ne celoroční. pozor2

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 9. 2005 14:28
od germi123
Jenom doplním M+S
S-Snow - sníh
M-Mud - bláto