Štítky na pneumatikách

Jaké pneumatiky a kola na auto?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Bobamir007 24. 4. 2022 12:11

Zdravím Vás. Chtěl bych se zeptat jak je to s přesností u štítku na pneumatikách. Při výběru pneumatiky jsem narazil že např. Pirelli cinturatto p7 ma spotřebu paliva na B a přitom je to pneumatika která se především chlubí výrazně sníženou spotřebou paliva. To taková Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 AO se v popisu os spotřebě vůbec nezmiňuje ale na štítku má A, tedy ještě nižší spotřebu ? Nebo je to velmi relativní. Děkuju za objasnění


Ps. Pokud by se někomu ještě chtělo mi vysvětlit.
Právě u té Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 AO je jako spotřeba na štítku A ale u stejné pneumatiky bez AO je to na C…jak je. Orné tečné to takový rozdíl, vždyť gumy je to v praxi stejná ne?


Díky
Bobamir007
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod maincoonsback 24. 4. 2022 12:36

Nejsem odborník, ale něco mám načteno, tak zkusím odpovědět.

1/ certifikaci si výrobci dělají sami. Existuje skála jednotlivých hodnot sledovaných parametrů, do kterých, když se výrobce při zkušení vleže, tak tu pneumatiku tam zařadí. Tohle primárně platí u značkových výrobců. U noname značky bych tomu nevěřil

2/ to že se nějaká pneumatika jmenuje stejně, ještě neznamená že je to stejná pneu. V lepším případě má stejný vzorek, ale směs může být v souladu s požadavky zákazníka /automobilky/ úplně jiná, proto taky hodnoty na štítku jsou jiné.

Stací takto?
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod kurtoid 24. 4. 2022 12:49

No stejná právě není. Ty spešl vytuněné pro automobilky se mohou od toho základu dost lišit. Může to být v podstatě úplně jiný produkt.

Na AS5 si taky brousím zuby na příští rok. Už je sice AS6, ale ta má v mom rozměru o necelý mm menší vzorek, tak vemu nejspíš pětku, navíc je o něco levnější.

Pirelli P7 bych se asi vůbec nezabýval. Já se už teda nezabývám celou Pirelli. Ruskoitalské šméčko, to už bych radši jezdil na Nexenu.
kurtoid
Pozorovatel