Štítky na pneumatikách

Jaké pneumatiky a kola na auto?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Bobamir007 24. 4. 2022 12:11

Zdravím Vás. Chtěl bych se zeptat jak je to s přesností u štítku na pneumatikách. Při výběru pneumatiky jsem narazil že např. Pirelli cinturatto p7 ma spotřebu paliva na B a přitom je to pneumatika která se především chlubí výrazně sníženou spotřebou paliva. To taková Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 AO se v popisu os spotřebě vůbec nezmiňuje ale na štítku má A, tedy ještě nižší spotřebu ? Nebo je to velmi relativní. Děkuju za objasnění


Ps. Pokud by se někomu ještě chtělo mi vysvětlit.
Právě u té Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 AO je jako spotřeba na štítku A ale u stejné pneumatiky bez AO je to na C…jak je. Orné tečné to takový rozdíl, vždyť gumy je to v praxi stejná ne?


Díky
Bobamir007
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod maincoonsback 24. 4. 2022 12:36

Nejsem odborník, ale něco mám načteno, tak zkusím odpovědět.

1/ certifikaci si výrobci dělají sami. Existuje skála jednotlivých hodnot sledovaných parametrů, do kterých, když se výrobce při zkušení vleže, tak tu pneumatiku tam zařadí. Tohle primárně platí u značkových výrobců. U noname značky bych tomu nevěřil

2/ to že se nějaká pneumatika jmenuje stejně, ještě neznamená že je to stejná pneu. V lepším případě má stejný vzorek, ale směs může být v souladu s požadavky zákazníka /automobilky/ úplně jiná, proto taky hodnoty na štítku jsou jiné.

Stací takto?
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod kurtoid 24. 4. 2022 12:49

No stejná právě není. Ty spešl vytuněné pro automobilky se mohou od toho základu dost lišit. Může to být v podstatě úplně jiný produkt.

Na AS5 si taky brousím zuby na příští rok. Už je sice AS6, ale ta má v mom rozměru o necelý mm menší vzorek, tak vemu nejspíš pětku, navíc je o něco levnější.

Pirelli P7 bych se asi vůbec nezabýval. Já se už teda nezabývám celou Pirelli. Ruskoitalské šméčko, to už bych radši jezdil na Nexenu.
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod glider 24. 4. 2022 12:56

Meral si dezen alebo kde to pisu?
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jjrr 24. 4. 2022 12:58

Spotřebu paliva řešit výběrem pneu?
:hm

Stačí jakoukoliv pneu víc natlakovat.
8-)
jjrr
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Bobamir007 24. 4. 2022 13:35

Diky, tak jste mi to vyřešili!!
Jen se ještě zeptám na jednu věc. Když mám v papírech u povolených rozměrů 91h takze pokud koupím pneu s 94v rychlostnim indexem tak to je v pohodě ne ?
Bobamir007
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Arnie J 24. 4. 2022 13:35

jo
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 24. 4. 2022 14:10

Má pravdu předseda....

Akorát to teda bude mít tvrdší bočnice, což znamená, že to bude víc srnčat, ale min se "zvejkat"... Ale rozdíl bude zanedbatelný.
Naposledy upravil maincoonsback dne 24. 4. 2022 14:11, celkově upraveno 1
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod kurtoid 24. 4. 2022 14:11

glider píše:Meral si dezen alebo kde to pisu?


Na yt na tyrereviews je u AS6 7,1mm u 225/45/17. Potřebuju sice 225/40/18, ale pochybuju, že by ta měla mít mm víc...

https://www.youtube.com/watch?v=yqXQgBdqVqI

No a u AS5 225/40/18 jsem někde na tyrereviews.com dohledal 7,9mm.

-- 24. 4. 2022 15:26 --

Bobamir007 píše:Diky, tak jste mi to vyřešili!!
Jen se ještě zeptám na jednu věc. Když mám v papírech u povolených rozměrů 91h takze pokud koupím pneu s 94v rychlostnim indexem tak to je v pohodě ne ?


Jak píše maincoonsback, ten zátěžový index bude ovlivňovat pohodlí a lehce taky žvejkání pneu do stran. Za mě ale víc to pohodlí. Asi to máš na rozměr 225/45/17. Tam bych šel v případě nějakého lehčího auta s benzínem určitě do indexu 91 (vím, že větší výběr je v 94). 94 bych bral jen na nafťák, který bývá i hodně naložený. Mezi 91 a 94 máš rozdíl 150kg na jednu pneu.

Jinak je tam samozřejmě i nějaký rozdíl v hmotnosti pneu, mezi 91 a 94 to bude tak min. půl kila. Jen půl kila, ale neodpružené hmoty úplně zbytečně navíc. Ale to už je jen takový detail.
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 24. 4. 2022 14:37

Tady se zase řeší detaily, jak kdyby to někdo reálně poznal :D
6,2 V8 375kW, 4,0 V8 470 kW, 3,5 V6 206 kW, 3,0 V6 200 kW a pár kafemlejnků…
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 24. 4. 2022 15:41

kurtoid: Koupil jsem Contíky mj. i proto, že měly mít dle testu přes 8 mm vzorek, ale v tom mém rozměru mají snad jen 6 :D Takže asi tak.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 24. 4. 2022 15:41

Tak na 205/55/16 jsem to poznal, klasika byla myslím 90 a ta "nosnější" verze 94. Auto bylo dost těžké, 1.9tdi ve předu před nápravou, pohotovostní přes 1,5 tuny. A ta 94 to auto daleko líp "podržela" a taky se pneu nesjížděla tak na bocích. Ale bylo to dost znát na komfortu, pneu už prostě nebylo schopno tolik odfiltrovat drobnější nerovnosti. Pokud na auto stačí ten nižší index pocitově, tak bych tam prostě vyšší nedával tak nějak zbytečně. Teď mám lehké autíčko kolem 1300kg pohotovostní a zimní 205/55/16 s indexem 91 nijak nedere na bocích, na léto je 225/40/18 index 92, kdybych dával sedmnáctky, tak dám určitě 91, do 94 nepůjdu.

Na druhém aute stejné hmotnosti jsou zimní 215/65/16 s indexem 98, přestože je to balon jako kráva, tak to pneu nic neodfiltruje, a to jsem šel s tlakem na dva bary. Prostě ta pneumatika je tak tuhá, že je to pomalu jak nějaký runflat. Dost problém, že nižší hmotnostní index v tom rozměru nejde koupit, dle výrobce auta totiž stačí index o 500kg na kolo nižší :-/
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Arnie J 24. 4. 2022 15:43

Já beru samozřejmě vždy přesný hmotnostní index. Nechce se mi vozit zbytečně tvrdé a těžké pneu. Přestože bych to v reálu možná ani nepoznal :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 4. 2022 15:44

“Mozna”
anonymni

Odeslat příspěvekod kurtoid 24. 4. 2022 15:46

Arnie J píše:kurtoid: Koupil jsem Contíky mj. i proto, že měly mít dle testu přes 8 mm vzorek, ale v tom mém rozměru mají snad jen 6 :D Takže asi tak.


No, teď se to nějak rozmohlo to šetření na vzorku. Asi ekologie (spotřeba).

Manželka má na autě u Michelinek Primacy 4 taky jen 6mm, přitom je to balón, typický dodávkový rozměr 215/60/17. To prostě člověk nepochopí...

Letní pneu jsem byl zvyklý měnit při 3mm, protože pak už neodváděly vodu pořádně, ale tak třeba to mají frantíci vymyšlený (ale spíš teda ne, protože ty pneu jsou celkově úplně nahovno, na suchu drží míň a víc se trhá vzorek než u zimního Hankooku, takže asi tak nějak...).
kurtoid
Pozorovatel

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků