Dotahování kol

Jaké pneumatiky a kola na auto?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod mo.tor 24. 5. 2019 20:30

Vazelina tam byt ma, aby zavit neznicila koroze. Ja ji tam davam take.
mo.tor
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PeTr7650 24. 5. 2019 20:43

Kamos jednou namazal srouby wedeckem a vsechny srouby pri utahovani strhnul, bo to furt slo . . .
Plyn na lanku je boží!
PeTr7650
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 24. 5. 2019 20:49

Kámoš je kokot. Že ho tímto pozdravuju.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 24. 5. 2019 20:51

Lehce máznout zavity a dosedací plochy medenou vazelinou jsem kdysi taky praktikoval a nicemu to nevadilo, aspoň to neoxidovalo a nekouslo se to. Ted uz jsem linej a seru na to.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 24. 5. 2019 20:58

PeTr7650 píše:Kamos jednou namazal srouby wedeckem a vsechny srouby pri utahovani strhnul, bo to furt slo . . .

A o tom to přesně je. Kolové šrouby se nemažou, protože se pak úplně mění axiální síla působící na šroub i disk a na takovou nejsou stavěné.

karf píše:Nějak nerozumím tomu nepovolení. Pokud vážím 75kg a mám klíč s délkou třeba 250mm, tak jen svojí váhou "povolím" skoro 190Nm. Když se ještě zhoupnu, tak...opravdu mi přijde zbytečný řešit, jestli utáhnout málo, nebo předpisově, když povolit jsem schopný násobně víc utažený šroub.

Tohle je taky nesmysl, protože na "utržení", tedy první uvedení do pohybu, je potřeba adhezní síla, která je podstatně větší než následně potřebná třecí síla.
A mimochodem, větší sílu vyvineme směrem nahoru, protože se můžeme opřít o zem, kdežto dolů jsme omezeni hmotností. Alespoň někteří z nás.
Naposledy upravil GeneHawkins dne 24. 5. 2019 20:59, celkově upraveno 1
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 24. 5. 2019 20:58

garážmistr píše:
MELLO píše:A nezasírejte mi můj thread OT.


:D

Jinak kolo utažený momenťákem na 120Nm jde povolit snadno.

Jj ja davam cca 110.

-- 24. 5. 2019 21:00 --

Suhlas s GH, maze sa max. dosadacia plocha...ani srob ani zavit sa nemaze.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 24. 5. 2019 21:01

Hele, můj thread. 8-D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 24. 5. 2019 22:24

s povolováním šroubů jsem nikdy problém neměl - kola si měním sám. Jednou jsem měl problém sundat samotné kolo z náboje (krapet rez :D ), tak jsemkolo přichytil 2 šrouby naproti sobě a projíždka po ulici, kolo povolilo samo :D Takže vždycky čistím před nandáním druhé sady kol dosedací plochy na náboji, abych se tomu pro příště vyvaroval..
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 24. 5. 2019 22:40

Měděná pasta.
polda
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 24. 5. 2019 22:40

Měděná pasta.
polda
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.III 27. 5. 2019 13:36

Medená veža
Jouda.III
Komunistobijec

Odeslat příspěvekod Michal220 27. 5. 2019 14:19

A na celoročních pneu velké kladivo.
Michal220
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MELLO 27. 5. 2019 14:23

Pětikilové kladivo, nejlepší přítel automechanika.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Michal220 27. 5. 2019 14:30

Na kola z kamiónu používají i větší kladívko když jsou zatuhlé šroub ky.
Michal220
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MELLO 27. 5. 2019 14:35

Automechanika myslím toho, co opravuje auta.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků