Stejné pneu na obou nápravách u 4x4

Jaké pneumatiky a kola na auto?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod lukas11150 15. 10. 2009 21:50

Zdar lidi, potřebuju poradit. Mám O1 4x4 a chci koupit nové pneu pouze na jednu nápravu. Ale na http://www.pneunet.cz/caste-otazky/ jsem se dočetl, že auta s pohonem 4x4 musí mít na obou nápravách stejné pneu. Když jsem zkoušel najít na netu bližší informace, tak jsem nic nenašel. Neví tedy někdo, jak to je? Díky za odpověd.
lukas11150
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 15. 10. 2009 21:51

hele nejak nechapu,to jako ze bys nechal na jedne letni a na druhe zimni, nebo mas nejake zimni na jedne a kupis dve zimni na druhou?
anonymni

Odeslat příspěvekod lukas11150 15. 10. 2009 21:53

Nyní mám všechny stejné - zimní. Ale dvě z nich jsou už docela sjeté, tak jsem chtěl koupit pouze dvě nové.
lukas11150
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mikicz 15. 10. 2009 21:56

a v čem je problém? je někde napsané, že musí mít na obou nápravách na desetinu milimetru stejnou výšku vzorku?
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lukas11150 15. 10. 2009 21:57

Nejde o výšku vzorku, ale o stejného výrobce, typ...
lukas11150
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 15. 10. 2009 21:58

lukas: hele samo ze je nejlepsi mit vsude stejne gumy, ale pokud das tam i tam zimni, tak no stress
anonymni

Odeslat příspěvekod mikicz 15. 10. 2009 21:59

lukas11150: hele, řeknu to tak. vyhláška o technické způsobilosti nařizuje pouze to, aby na jedné nápravě byly pneumatiky stejné konstrukce. tím se myslí radíální vs. diagonální. zbytek je na tobě.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lukas11150 15. 10. 2009 22:00

goes: Takže myslíš, že to není nikde předepsaný (silniční zákon, nějaká vyhláška...)?
lukas11150
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 15. 10. 2009 22:03

lukas: ne, nikde neni predepsane mit stejne gumy :) jenom typ musi byt stejny
anonymni

Odeslat příspěvekod lukas11150 15. 10. 2009 22:09

goes: OK, díky za odpověď.
lukas11150
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ferda Mravenec 15. 10. 2009 22:18

lukas11150 píše:goes: OK, díky za odpověď.


to nedělej, nebo se goes vystříká na monitor
všude byl, všechno zná
Ferda Mravenec
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rar 15. 10. 2009 23:19

(13) Na vozidle se nesmí, s výjimkou nouzového dojetí, současně použít pneumatiky různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. Konstrukcí pneumatiky se rozumí konstrukce diagonální, radiální, smíšená (BIAS BELTED). Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní, dezén zimní, u něhož na bočnici pneumatiky je vyznačeno označení M+S nebo M.S nebo M/S nebo MS a terénní.


VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy a spojů
ze dne 11. července 2002
o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel
na pozemních komunikacích
§ 21
Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)
rar
Nováček

Odeslat příspěvekod Hustoles 16. 10. 2009 13:50

Hlavně by měly mít na obou nápravch kola stejný obvod, jinak by se namáhal Haldex, neboť by kola s menším obvodem a tudíš rychlejším otáčením vyhodnotil jako prokluz.
"Vepřové zdražuje, ale sviní je všude pořád dost"
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 10. 2009 13:52

no toto je urcite spravny postreh. mne by zajimalo, jak by se to auto chovalo, kdybychom dali pneu s obvodem o par cm vetsim. On by system vyhodnotil rozdil otacek a co by na suchem asfaltu delal?
anonymni

Odeslat příspěvekod mikicz 16. 10. 2009 13:58

goes: asi chvíli blbnul a pak odpojil halldex a hodil chybovou hlášku.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zadirr 16. 10. 2009 14:19

Ten systém na to musí být připravenej. Když naložíš tři metráky krámů do kufru, tak se zadní kola zmáčknou a taky mají menší obvod, to je přece běžná situace, takže ji Haldex nemůže vyhodnotit jako prokluz kol.
zadirr
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 10. 2009 14:23

zedir: kdyz se ta kola zmacknou, tak maji furt stejny obvod, akorat ne kruhovy, ale "hruskovy".
anonymni

Odeslat příspěvekod zadirr 16. 10. 2009 14:25

ok, tak když nezkontroluju tlak v kolech jak je rok dlouhej a ony ujdou, pak se obvod určitě zmenší (na tom principu funguje u VW hlídání tlaku v pneumatikách, protože se pozná že se jedno kolo začalo točit rychleji než ostatní)
zadirr
Nováček

Odeslat příspěvekod tomlaurin 16. 10. 2009 14:26

Zajímavý postřech... kdo to zkusí? Já nemam jak :-D
Volvo V70 je nejporuchovější auto na světě. Ani 15let starý fiat se mu nedokázal vyrovnat.
tomlaurin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 10. 2009 14:32

zadirr: taky mam za to, ze urcity maly rozdil otacek ten system necha klidnym.

1- ale vezmeme si treba ze bychom dali 195/55 R15 na predek
2 - a treba 235/45 R18 na zadek

obvod 1 - 185 cm
obvod 2 - 208 cm

takze 1000 metru ujedou:
1 - 540 otacek
2 - 480 otacek

pokud by jeli 60 kmh, tak ujedou tech 1000 m za 1 minutu.

A pri 60 kmh tak budou otacky:

1 - 9 ot/s
2 - 8 ot/s

To uz by bylo pomerne zasadni. Ale jak rikam, rozdil tech pneu a kol je brutalni.
anonymni

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 10. 2009 14:33

ono haldex jak haldex, ten treba odpoji zadni pripojovani, ale jak by se s tim popral nejaky full time system se stredovou uzaverkou 50:50... ten uz by to daval hure.
anonymni

Odeslat příspěvekod mikicz 16. 10. 2009 14:41

goes: myslím. že ten by si s tím poradil lépe, protože fyzikálně to je řešitelné snadno.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 10. 2009 14:42

miki: resit jde vsechno, ale berme, ze se to stane u auta, co je na trhu, ne ze to inzenyri vyresi.
anonymni

Odeslat příspěvekod mikicz 16. 10. 2009 14:53

jasně... u subaru si myslím, že to zásadní problém nezpůsobí, protože tam je primárně otevřený diferenciál, a takový rozdíl by asi viskouzávěrku nesepnul. U torsenu by asi taky žádná tragédie nepřišla, maximálně by se více opotřebovával a měl by trochu jiné dělení sil, než normálně.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod risomas 16. 10. 2009 15:22

mikicz píše:goes: myslím. že ten by si s tím poradil lépe, protože fyzikálně to je řešitelné snadno.


Praveze nie. Na strojoch/autach ktore maju uzavierku natvrdo nesmies ist so zapnutou uzavierkou na asfalt/beton ani ked mas rovnake gumy. Stacia zakruty a a dopalis nejaky hriadel.
C5 X7 Tourer 2.2
risomas
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 16. 10. 2009 15:42

risomas: které auto ze mnou jmenovaných má uzávěrku natvrdo? Žádné. natvrdo to má pajero, niva a podobně. A to ještě jenom v případě, že tu uzávěrku použiješ, jinak mají buď připojitelný pohon, nebo otevřený dif.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 10. 2009 15:47

mikicz píše:risomas: které auto ze mnou jmenovaných má uzávěrku natvrdo? Žádné. natvrdo to má pajero, niva a podobně. A to ještě jenom v případě, že tu uzávěrku použiješ, jinak mají buď připojitelný pohon, nebo otevřený dif.


vitaru muzes zamknout
anonymni

Odeslat příspěvekod mikicz 16. 10. 2009 15:52

goes: spoustu offroadů můžeš zamknout. ale žádný není zamčený pořád, protože by to jaksi nezatáčelo na cestě...
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 10. 2009 16:02

miki: bavim se o zamceni stredoveho diferencialu, ne zamceni diferaku na napravach. Ten predni ve standardu ma tusim k zamceni jenom MB G.
anonymni

Odeslat příspěvekod risomas 16. 10. 2009 16:05

my sme mali vysokozdvisny vozik 4x4 kde sa boli bud vsetky diferaky otvorene alebo zatvorene nejake medzisracky tam neboli. A zatacalo to na asfalte akuat to fajnovo gumovalo :) a nesmel ta vidiet sef :) :)
C5 X7 Tourer 2.2
risomas
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 16. 10. 2009 16:20

goes: jistě, že se bavíme pořád o mezinápravovém. Myslíš, že v zatáčce se točí levé přední a levé zadní stejně? Řekl bych, ať si to zkusíš, ale fako na to není vhodné auto... Zatočit s Vitarou se zavřeným mezinápravovým diferákem na suchém asfaltu je docela dřina...
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků