Stejné pneu na obou nápravách u 4x4

Jaké pneumatiky a kola na auto?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod zadirr 16. 10. 2009 14:19

Ten systém na to musí být připravenej. Když naložíš tři metráky krámů do kufru, tak se zadní kola zmáčknou a taky mají menší obvod, to je přece běžná situace, takže ji Haldex nemůže vyhodnotit jako prokluz kol.
zadirr
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 10. 2009 14:23

zedir: kdyz se ta kola zmacknou, tak maji furt stejny obvod, akorat ne kruhovy, ale "hruskovy".
anonymni

Odeslat příspěvekod zadirr 16. 10. 2009 14:25

ok, tak když nezkontroluju tlak v kolech jak je rok dlouhej a ony ujdou, pak se obvod určitě zmenší (na tom principu funguje u VW hlídání tlaku v pneumatikách, protože se pozná že se jedno kolo začalo točit rychleji než ostatní)
zadirr
Nováček

Odeslat příspěvekod tomlaurin 16. 10. 2009 14:26

Zajímavý postřech... kdo to zkusí? Já nemam jak :-D
Volvo V70 je nejporuchovější auto na světě. Ani 15let starý fiat se mu nedokázal vyrovnat.
tomlaurin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 10. 2009 14:32

zadirr: taky mam za to, ze urcity maly rozdil otacek ten system necha klidnym.

1- ale vezmeme si treba ze bychom dali 195/55 R15 na predek
2 - a treba 235/45 R18 na zadek

obvod 1 - 185 cm
obvod 2 - 208 cm

takze 1000 metru ujedou:
1 - 540 otacek
2 - 480 otacek

pokud by jeli 60 kmh, tak ujedou tech 1000 m za 1 minutu.

A pri 60 kmh tak budou otacky:

1 - 9 ot/s
2 - 8 ot/s

To uz by bylo pomerne zasadni. Ale jak rikam, rozdil tech pneu a kol je brutalni.
anonymni

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 10. 2009 14:33

ono haldex jak haldex, ten treba odpoji zadni pripojovani, ale jak by se s tim popral nejaky full time system se stredovou uzaverkou 50:50... ten uz by to daval hure.
anonymni

Odeslat příspěvekod mikicz 16. 10. 2009 14:41

goes: myslím. že ten by si s tím poradil lépe, protože fyzikálně to je řešitelné snadno.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 10. 2009 14:42

miki: resit jde vsechno, ale berme, ze se to stane u auta, co je na trhu, ne ze to inzenyri vyresi.
anonymni

Odeslat příspěvekod mikicz 16. 10. 2009 14:53

jasně... u subaru si myslím, že to zásadní problém nezpůsobí, protože tam je primárně otevřený diferenciál, a takový rozdíl by asi viskouzávěrku nesepnul. U torsenu by asi taky žádná tragédie nepřišla, maximálně by se více opotřebovával a měl by trochu jiné dělení sil, než normálně.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod risomas 16. 10. 2009 15:22

mikicz píše:goes: myslím. že ten by si s tím poradil lépe, protože fyzikálně to je řešitelné snadno.


Praveze nie. Na strojoch/autach ktore maju uzavierku natvrdo nesmies ist so zapnutou uzavierkou na asfalt/beton ani ked mas rovnake gumy. Stacia zakruty a a dopalis nejaky hriadel.
C5 X7 Tourer 2.2
risomas
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 16. 10. 2009 15:42

risomas: které auto ze mnou jmenovaných má uzávěrku natvrdo? Žádné. natvrdo to má pajero, niva a podobně. A to ještě jenom v případě, že tu uzávěrku použiješ, jinak mají buď připojitelný pohon, nebo otevřený dif.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 10. 2009 15:47

mikicz píše:risomas: které auto ze mnou jmenovaných má uzávěrku natvrdo? Žádné. natvrdo to má pajero, niva a podobně. A to ještě jenom v případě, že tu uzávěrku použiješ, jinak mají buď připojitelný pohon, nebo otevřený dif.


vitaru muzes zamknout
anonymni

Odeslat příspěvekod mikicz 16. 10. 2009 15:52

goes: spoustu offroadů můžeš zamknout. ale žádný není zamčený pořád, protože by to jaksi nezatáčelo na cestě...
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 10. 2009 16:02

miki: bavim se o zamceni stredoveho diferencialu, ne zamceni diferaku na napravach. Ten predni ve standardu ma tusim k zamceni jenom MB G.
anonymni

Odeslat příspěvekod risomas 16. 10. 2009 16:05

my sme mali vysokozdvisny vozik 4x4 kde sa boli bud vsetky diferaky otvorene alebo zatvorene nejake medzisracky tam neboli. A zatacalo to na asfalte akuat to fajnovo gumovalo :) a nesmel ta vidiet sef :) :)
C5 X7 Tourer 2.2
risomas
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků