Rozdíly v pneu podle rychlostního indexu

Jaké pneumatiky a kola na auto?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod my_dudesty 21. 12. 2008 00:26

Mám otázku pro zdejší odborníky - liší se nějak vlastnosti pneu, které jsou úplně stejné, až na rychlostní index? Když mám třeba jedny s indexem V a druhé s Y, tak budou se při použití např. do rychlosti 220 jejich vlastnosti lišit? Např. lepší přilnavost či odolnost proti přehřátí?
<--- RETARDS, we all know one
my_dudesty
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ota 21. 12. 2008 01:44

Co ja vim, tak vyssi rychlostni index se driv sjede, predpokladam tedy, ze je guma mekci. Jestli to vsak ma vliv na jizdni vlastnosti, to netusim.
Ota
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod shi 30. 12. 2008 13:00

Můžou se konstrukčně lišit, ale taky nemusí. Lišit se můžou nejen směsí, ale také počtem, materiálem a provedením různých výztuží, které minimalizují deformaci (a tím zahřívání) při vysokých rychlostech. Pokud jezdíš do cca 200 km/h, tak ti to může být jedno. Pokud jezdíš i těch 220 km/h a i něco přes nebo těch 220 km/h držíš i dlouhodobě, tak bys měl uvažovat o tom zda ti rychlostní index V poskytuje dostatečnou bezpečnostní rezervu.

Každopádně bys měl pro jízdu rychlostmi nad 200 km/h gumy hustit o cca 0,3 baru víc, než je huštění pro rychlosti do 160 km/h. Slušní výrobci aut mají příslušnou informaci v návodu.

Pokud často jezdíš vysokými rychlostmi, tak se může vyplatit monitorování tlaku v pneu, abys při nespozorovaném defektu ve vysoké rychlosti nakonec nedopadl takto:
http://www.paveladam.com/PICT8372s.jpg
Bývala to zimní guma 225/45R17 s indexem V.
shi
Nováček

Odeslat příspěvekod Pe012tr 30. 12. 2008 14:12

shi: U vysokých rychlostí husti o 0,3 baru VÍC ? Kdyžtak mě oprav, ale vyšší rychlost = vyšší třecí síly a deformace = vyšší teplota = vyšší tlak, takže když to dofouknu už za studena, tak v konečné fázi budu mít pneu přehuštěnou, ne ?
Pe012tr
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MELLO 30. 12. 2008 14:29

Tak u nás je to stejně jedno, u nás je limit 130 ne? :-P :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 30. 12. 2008 14:33

shi píše:Pokud často jezdíš vysokými rychlostmi, tak se může vyplatit monitorování tlaku v pneu, abys při nespozorovaném defektu ve vysoké rychlosti nakonec nedopadl takto:
http://www.paveladam.com/PICT8372s.jpg
Bývala to zimní guma 225/45R17 s indexem V.

v jaké rychlosti jsi ji svlíknul? Byla na předku nebo na zadku? Co to udělalo s autem?
Nemáš nějakej tip na monitoring tlaku?
Mě se totiž povedlo takhle svlíknout pneu na zadním kole. Bylo to při cca 160km/h. Nebejt okolo jedoucích řidičů, tak o tom ani nevím. Bylo to důsledkem neznatelného úniku tlaku v pneu, kdy po 100km jízdy se odrolili bočnice a běhoun se oddělil. Jinak guma to byla 225/45R17 Conti Sport Contact2 rychl index Y.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 30. 12. 2008 14:33

MELLO píše:Tak u nás je to stejně jedno, u nás je limit 130 ne? :-P :D

fakt, jo? :nenapadne
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 30. 12. 2008 14:34

To bylo Hondí kolo, to mě vůbec nepřekvapuje :-P
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 30. 12. 2008 14:37

To se slušných řidičů se slušnými auty netýká... Těm stačí i index T.... ;-)

Jinak ať sem taky k tématu, podle mne je základní rozdíl v tuhosti bočnic... Čím je guma na vyšší rychlost tím víc Vám bude fuckovat pneuservisák, že to na to kolo nejde dát....

P.S. Prasit se zimníma 220 kmh a víc může jen úplnej píp, protože ta guma ať má jaké chce bočnice už z principu věci se musí přehřívat a je to o průser... Proto na zimních je úplně jedno co za index tam je, stačí T. Jet se zimníma jde tak do max 180, pak ty gumy totálně trpí. Je to teda můj názor, gum už mám vyzkoušených celkem dost a kupuju jen značky a tento názor sem si vytvořil. Podle mého názoru nelze vyrobit slušnou zimní pneumatiku co by uměla vysoké rychlosti. Fyziku prostě neobčůráš.

U letních je to něco jiného...
Naposledy upravil wolff dne 30. 12. 2008 14:42, celkově upraveno 1
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 30. 12. 2008 14:37

eLzyx píše:
MELLO píše:Tak u nás je to stejně jedno, u nás je limit 130 ne? :-P :D

fakt, jo? :nenapadne


Tak nic no, to asi platí jen pro mě.. :-S
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 30. 12. 2008 14:39

wolff píše:To se slušných řidičů se slušnými auty netýká... Těm stačí i index T.... ;-)


Přesně tak. Někomu dokonce S 8-)
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 30. 12. 2008 14:52

hehe
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 30. 12. 2008 14:56

wolff píše: Prasit se zimníma 220 kmh a víc může jen úplnej píp, protože ta guma ať má jaké chce bočnice už z principu věci se musí přehřívat a je to o průser... Proto na zimních je úplně jedno co za index tam je, stačí T. Jet se zimníma jde tak do max 180, pak ty gumy totálně trpí. Je to teda můj názor, gum už mám vyzkoušených celkem dost a kupuju jen značky a tento názor sem si vytvořil. Podle mého názoru nelze vyrobit slušnou zimní pneumatiku co by uměla vysoké rychlosti. Fyziku prostě neobčůráš.
U letních je to něco jiného...
mám Pirelli SnowSport W210 rychl index H (210km/h) a bez problémů snesou jízdu 200+ km/h i dvacet minut (delší ta dálnice není).
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.Semtex 30. 12. 2008 15:18

wawris píše:shi: U vysokých rychlostí husti o 0,3 baru VÍC ? Kdyžtak mě oprav, ale vyšší rychlost = vyšší třecí síly a deformace = vyšší teplota = vyšší tlak, takže když to dofouknu už za studena, tak v konečné fázi budu mít pneu přehuštěnou, ne ?


Ne, má pravdu. Pokud jezdíš často po dálnici a rychleji, tak se opravdu doporučuje tlak cca o 0,3 barů víc než normál - pokud vím, je to v každém manuálu k autu - alespoň já to zatím viděl téměř u každé automobilky..
Mr.Semtex
Hodnostář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 30. 12. 2008 15:23

Mr.Semtex píše:Ne, má pravdu. Pokud jezdíš často po dálnici a rychleji, tak se opravdu doporučuje tlak cca o 0,3 barů víc než normál - pokud vím, je to v každém manuálu k autu - alespoň já to zatím viděl téměř u každé automobilky..
¨
přesně tak, já to mám rozdělené i podle zatížení auta. Rozdíl mezi pomalou jízdou (do 160km/h) a nenaloženým autem a rychlou jízdou a naloženým autem je asi 0,5baru.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků