Jaka zimni kola - rozmery disku a pneumatiky

Jaké pneumatiky a kola na auto?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod bojler 17. 9. 2008 16:33

ty jezdis rychle zrovna podle toho, jakej vykon ma zrovna motor? je to smerodatny treba v zatacce? hovvno...

proc vetsi pneumatiky? projede to min der, vetsi prilnavost, lip to brzdi,... staci?
bojler
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 0xf 17. 9. 2008 17:05

bojler: tak predpokladam ze kdo ma mestske auto na usporu se do zadnych vetsich akci nepousti :-) I kdyz vyjimky potvrzuji pravidlo treba jeptiska ve funesovi :-D


- projede to min der... jelikoz je to vetsinou olacka tak to drcani jeste vic prenese na ramena a pruzne casti napravy.
- vetsi prilnavost muze byt... nicmene i vetsi spotreba a u motoru ktery byl staveny hlavne kvuli uspore paliva to potesi. A taky opet vetsi namaha pro komponenty napravy.
- lip to brzdi... tak nevim kdyz vezmu ze prumerny obcan hlavne chce velke kola za malo penez. Vychazi mi i vetsi hmotnost ktera se musi se asi a)hur tlumi b)klade o nejakou kapku vetsi naroky na brzdy protoze jaksi krome auta musi zastavit i vetsi setrvacnou silu primo na naboji, protoze to vice vazi. Ale zde to je pomerne diskutabilni. Vic se da diskutovat o typu pneu.

Jeste me tak napada myslenka na vadnuti brzd i proto ze cim sirsi bude ta pneu tim vetsi kontakt z vozovkou a tim asi vetsi ohrev a naroky na brzdovou soustavu kdyz to ma drive zabrzdit.

Sirsi pneu taky trosinku mluvi i do geometrie naprav co jsem tak vyskoumal sice terno tomu doda clovek az pruzinami ale i tak... ale to uz je puntickarstvi.

A predstava jak s takovym "silnym" vozem ktery je primarne urcen k necemu jinemu clovek jezdi sportovne okresky. Kdy po par rychlych brzdenich to uz skoro nebrzdi a ta akcelerace ze zatacek impozantni. Za mohutneho revu motoru aby to "jelo". Nehlede ze to musi opet roztocit nejak vice tezke kolo s vetsim valivym odporem a mnohdy jinym prumerem. A do toho cloveku sekunduje obcas scela antisportovne ladeny podvozek.

Takze ve skratce to se vyplati.... Jak na pozitku se sportovni jizdy tak ekonomicky.
0xf
Štamgast

Odeslat příspěvekod bojler 17. 9. 2008 17:28

- nejaky prenosy na napravy fakt u spotrebni veci neresim
- na zvyseni spotreby o 0,2l fakt kaslu
- nemam ve zvyku kupovat matadory a cinsky barumky
- rum ma velmi tvrdy podvozek a mne osobne to dost vyhovuje
- nevim proc se velmi lacine snazis provokovat recmi o mestskem aute, vystrc zadek do zapadniho zahranici a podivej se na mistni mestska auta
- nevim proc furt mluvis o nejakym silnym vozu a sportovnich okreskach; nemam ambice si hojit komplexy nakym zavodenim
bojler
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 0xf 17. 9. 2008 19:15

bojler: ja jen logicky argumentoval, nebo aspon se snazil a nastinil jiny pohled. Ze rum fabka jsou mestska vozitka porizovana vetsinou kvuli nizkym nakladum benzin/udrzba tady ctu denne. Takze jsem jen rikal proc mi pripadaj nerozumne velke disky/siroke gumy/nizky profil notabene na zimu. Kde se stejne rychle jezdit neda notabene tyhle auta nejsou urcena pro rychlou jizdu. Nehlde ze si ted prohlasil ze nemas ambice to prohanet takze ty siroke gumy urcite vyuzijes. Ale jinak si tam dej co chces jses svobodnej clovek. Jen jsem rek co si o tom myslim a proc bych to tam JA nedaval. Jestli te to pobourilo tak se omlouvam pro priste si z toho vezmu ponauceni ;-)
0xf
Štamgast

Odeslat příspěvekod bojler 17. 9. 2008 21:05

To je dobre. Asi takle - sirsi chcu hlavne kvuli urcite rezerve - hodit se to muze dycky a covek (bohuzel) hlavne na nasich silnicich nevi, kdy bude poradny kolo potrebovat.
bojler
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AiR 22. 10. 2008 19:18

Ahoj, asi jsem liny hledat, ale budu rad kdyz mi poradite s obecnejsi otazkou. Kdy je nejvhodnejsi cas presedlat na zimni pneu? V pneuservisu mi rekli, ze jakmile klesnou venkovni teploty pres den pod 7st.C. Existuje takove pravidlo nebo podle ceho se ridite? Pristi tyden by se melo ochladit a tak premyslim, ze uz necham prezout. Diky moc
AiR
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Petr1968 22. 10. 2008 19:21

Pokud nevadí mírně zvýšené opotřebení,tak není problém přezout ani když denní teploty dosahují 15 stupňů. Moje zkušenost je : Zimní Barum Polaris2 drží lépe než letní Kleber Viaxer.(na suchu) Už mám přezuto.
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AiR 22. 10. 2008 19:29

Jasny, nekdo jezdi na zimakach cely rok, ikdyz netusim, jestli je to idealni. Ale jde mi spise o pomer cena/vykon. Tedy kdy je optimalni cas pro prezuti, kdy uz na letnich radeji ne, ale zase zbytecne neopotrebovavat zimaky. Vynechal bych z toho faktory, jako zkusenost ridice atd., budeme brat v uvahu prumerneho ridice, prumerne auto, prumerne pneu ;)
AiR
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Petr1968 22. 10. 2008 19:32

Co na to říct? Záleží kde člověk bydlí a kam jezdí. A jak jezdí. Vidím to tak na 1/3 listopadu.Mimo hory 8-)
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AiR 22. 10. 2008 19:40

ok, ikdyz do hor moc nejezdim, prezuji uz asi pristi tyden, zase si myslim, ze lepsi driv nez pozde
myslel jsem, ze by se to dalo vztahnout k te teplote, jako ze zimakum svedci nizsi teploty a nad urcitou mez uz je zase lepsi mit letni
pokud jde o urceni dle datumu, tak tam na zaklade nejakych historickych prumeru, je asi vysledovano, ze chladneji zacina v listopadu a teplo zacina v kvetnu, ale to je podle me dost osidne, protoze kazda zima je jina
pokud prezuji jeste za tepla, tak to asi takovy pblm neni, ikdyz jak jsem psal, nevim jestli je vhodne jedit na zimakach v +30st.C, horsi by to asi bylo podcenit a cekat na listopad a ejhle v rijnu mrazy
takze nezbyva nez sledovat predpoved ;)
AiR
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Petr1968 22. 10. 2008 19:46

Samozřejmě ,že jezdit na zimních při 30 st. není moc dobré,ale teď je už přes den 15 a bude míň. A ráno už bude bývat pod nulou. Takže klidně přezout.
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Žulda 23. 10. 2008 09:27

Včera jsem přezul, ráno je kosa. A když budu čekat 14 dní, tak pak budou v pneuservisech fronty.
Žulda
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod armaman 23. 10. 2008 19:45

bojler píše:- na zvyseni spotreby o 0,2l fakt kaslu

neviem či s tým súhlasiť iba ak za predpokladu ,že máš diesel . Benzím ti dokáže navýšiť spotrebu v priemer o 0,5-1 liter zanedbatelné ak liter stojí alebo stál cca 40 sk no v konečnom dôsledku je to na sezónu aj dosť
armaman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jovani69 26. 10. 2008 16:45

mohol by este niekto napisat ake znacky by vybral alebo, ktore nie?

Dezenom mi velmi sedia Goodyear ultragrip7, vyzeraju, ze maju dobry zaber, ale kolega mi vnutil, ze sa rychlo opotrebuju...
Alebo aky je podla Vas rozdiel medzi Dunlop M3 a 3D.....
A co Barum Polaris2 ??
jovani69
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod myznar 26. 10. 2008 17:51

jovani69 píše:A co Barum Polaris2 ??

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dunlop ws 3D je novější a lepší než M3. Já bych se rozmýšlel mezi GY UG 7+ nebo Dunlop WS 3D. Barumky jsou jiná liga. Ty bych bral jenom tehdy, jestli 99% najezdíš ve městě.
prdění je sexy
myznar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků