Proč nejezdit na Longlife? Čtěte..

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Co si myslíte o Longlife?
a) Odborníci z automobilky snad ví,co dělají a já Longlife oceňuji 21 %  40%  [ 21 ]
b) Longlife je dobrý sluha,ale zlý pán! Neriskuji! 23 %  44%  [ 23 ]
c) Stejně mám vůz krátce,než se něco projeví,tak ho prodám 3 %  5%  [ 3 ]
d) Jiná odpověď viz debata níže 5 %  9%  [ 5 ]
Celkem hlasů : 52

Odeslat příspěvekod bexxx 6. 2. 2008 22:28

Sou to všechno jen dohady,jedni tvrdí to a druzí zase tohle,je na každém co mu víc vyhovuje a jak se rozhodne.
Já u benzina měním olej cca při 10tis. někdy i dřív a to samé u nafty
bexxx
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod NiceOne 7. 2. 2008 07:41

[quote="Radek Ondrášík"ono jezdit co 15000 do servisu, tak nedelam nic jineho. Pro lidi, kteri najedou za rok 10-20-30tkm to neni problem, ale pokud trochu vice jezdite, tak mirit do servisu co 10-15tkm je proste nerealne.[/quote]

Souhlas. Ja tam musim "jenom" 2x do roka, ale kdyby to bylo 1x tak bych se vubec nezlobil a i za ten drahej olej by me to stalo.
Peugeot 308 SW 1.6 HDI
iPhone SE
NiceOne
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 7. 2. 2008 07:59

Nice: no ja bych musel pri 15tkm intervalu vymeny oleje do servisu tak co 2,5-3 mesice. V dobach pred dvemi lety bych tam musel tak co 1,5-2 mesice. Kdyz si uvedoim, ze na servisku je treba se objednavat u Rencka nejlepe tak 14 dnu predem, tak bych opravdu nedelal nic jineho, nez myslel na to, ze uz mam zase volat do servisu.

Zda je pro auto LL dobre nebo ne netusim a asi se nejakeho zaveru nedobereme. Muj nazor je ten, ze LL oleje pro auto dobre byt nemuzou. Samotny olej to muze klidne zvladnout, ale toho bor-delu co do sebe dostane tam je 2-3x tolik za tu dobu, nez co co olej pri polovicnim intervalu a preci jenom to je dost podstatne.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Auto1 7. 2. 2008 13:05

[quote="Radek Ondrášík"o bych tam musel tak co 1,5-2 mesice
je treba se objednavat predem ,bych nedelal nic jineho, nez myslel na to, ze mam zase volat do servisu.[/quote]

Tak,ale je tady jedna zajímavá okolnost.
Totiž i s Longlife se nemá jezdit do servisu,až auto zařve,nebo až najedeš nějaký vyšší interval.
Měl bys tam stejně v půlce intervalu zajet přehodit olejový.
..Což téměř nikdo nedělá..

mquote="Radek Ondrášík"o
toho bor-delu co do sebe dostane tam je 2-3x tolik za tu dobu, nez co co olej pri polovicnim intervalu a preci jenom to je dost podstatne.[/quote]

Takže ten filtr si přehodí každý sám,trvá to minutu,ale to je utopie,každý nemá nářadí,čili motory trpí,a né že né.

(Když mám káru na deset let a trochu víc jezdím,tak bohužel přehazuju olej co měsíc,stačí si v tom udělat systém a nebo je mi to jedno jako většině ostatních,ale ona ta maziva jsou základní zdroj potíží. I na blbé poloose máš vyraženu expiraci,čili po cca 6ti letech by se měly poloosy správně rozmanžetovat,vyčistit,dát nové mazivo a nové manžety,a kdo to dělá? Nikdo,a pak každý bečí,že ty krámy nic nevydrží.. a tak to máš se vším..)
Naposledy upravil Auto1 dne 7. 2. 2008 13:07, celkově upraveno 1
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 7. 2. 2008 13:06

Auto: mno ja nevim, laguna ma promenlivy interval max. 30tkm s tim, ze napr. nyni budu menit olej asi po 22tkm - pocitac to zkratil. Nikde neni uvedeno, ze by se melo jet behem tohoto intervalu na vymenu oleje a ani v servisu to nedelaji.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Auto1 7. 2. 2008 13:18

[quote="Radek Ondrášík"oNikde neni uvedeno, ze by se melo jet behem tohoto intervalu na vymenu oleje a ani v servisu to nedelaji.[/quote]

Jistě,však uznáš sám,že není v ničím zájmu,aby auto jezdilo dvacet let,prostě se rozsype a kupuj nové.
Další věc je změna podmínek provozu.
Jiná paliva,jiná maziva..
Prostě už ta sírnatá nafta s ekopřísadama dělá tolik karbonu a nečistot,že je všem jasné,že jezdit na jeden filtr 30-40.000km je nesmysl,když říkáš 22 no nevím,stejně bych ho v půlce přehazoval,kolik stojí,tak10eur,tak co?
Takových neuvedených informací je tisíce,od dotahování ložisek,přes celoživotní náplně až po měnění těsnění pod hlavou.
Ono je to tak,že životnost je brána jako dejme tomu obecně zhruba cca :lol: nevím třeba 5-8let a finito,poté by auto mělo absolvovat celkovou repasi,která obsahuje všechno měnit (náhrada repasí),co tě napadne,tedy díly podléhající amortizaci,startér,altík,poloosy,atd,zkrátka díly,které nejsou spotřební,ale amortizují se.
Právě ty náplně převodovek,nikdo neví,že po 100-200tkm se to má měnit a nikdo to nedělá,dokud není problém.. Totéž automaty,výška hladiny se má měřit při určité teplotě,za studena to ukazuje o 3cm jinou hladinu,po 60tkm se to má měnit,pak každý hledí,že mu to kope..
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 7. 2. 2008 13:38

Budu psat trochu o necem jinem, ale preci jen to je k tematu. vcera jsem s bratrem mluvil, jak je to s vymenou oleje u jeho kamionu (rok stara Scania, najeto 130 tKm) a ani se neptejte po kolika km se meni olej. Jinak napln je pres 30 litru oleje.

Me jen zarazi jeden fakt. Vsichi pisou, ze to vlastne vyrobci auto to s LL delaji schvalne, aby motor tak dlouho nevydrzel a majitel si pak radeji koupil nove auto. Me to prijde hodne pritazene za vlasy. Ale uvidime, sam jsem zvedavej jak dlouho ten muj japonskej kram vydrzi s vymenou oleje po 30 tKm. (ale zatim jsem neslysel o totalne vysypanem motoru D-4D)
jedna rejze
jeden henry
jednou uz se strazny andel zapotil
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 7. 2. 2008 13:46

Auto1 my na aute s automatickou prevodovkou mame merku, kde je nakresleno kde ma byt hladina tepleho motoru a studeneho. A po 60t jsem nikde nenasel, ze se ma menit. Ma najeto 110 tKm a porad funguje.
Ale se vsim bych u tebe nesouhlasil. Na mem 14 let starem aute, ktere jsem v rijnu prodal bylo na motoru, krome rozvodu a klinaku a dvou cidel teploty, vsechno puvodni. Naejto buhvikolik, na tachometru bylo 70, ale nemel sestou pozici, takze 170 nebo 270 ?
Jo jeste se delali vepredu loziska v kolech a kosti stabiku s ulozenim stabiku a tlumice.
jedna rejze
jeden henry
jednou uz se strazny andel zapotil
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 7. 2. 2008 14:00

Kamion bude trosku jiny pripad, nizsi otacky, hodne oleje, urcite lepsi filtrace, stabilni provozni rezim a teplota... Taky ten motor nevydrzi vecne a potrebuje obcas GO.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Auto1 7. 2. 2008 14:07

Mrazik: 110tkm na automatu na jednu náplň? Bezvadné,šetři na opravy,tohle je prasárna.
Větší auta s osobníma vůbec neporovnávat,vždyť mají x kráte větší filtry a vše jinak dimenzované.
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 7. 2. 2008 17:03

JardaB je to hlavne v te filtraci, samozrejme. Ale v druhe casti nemas pravdu, motory musi minimalne najet milion Km bez GO.

Auto1 a vsad se, ze ten automat bude jeste dlouho fungovat.
Vsak ja vim, ze nakladaky jsou jinde, jen jsme se o tom bavili s bratrem, tak jsem se pochlubil, jak jsem chytrej a znalej kluk :-) .
jedna rejze
jeden henry
jednou uz se strazny andel zapotil
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bexxx 7. 2. 2008 17:37

JardaB píše:Kamion bude trosku jiny pripad, nizsi otacky, hodne oleje, urcite lepsi filtrace, stabilni provozni rezim a teplota... Taky ten motor nevydrzi vecne a potrebuje obcas GO.
To je fakt,ty motory nevydrží věčně,máme na některých naježděno kolem milionu km a to s běžnou udržbou...

Jinak třeba ta Scania má odstředivku a kdybyste viděli co v tom je za bláto když se to čistí,pěknej humus,samozřejmě že v osobáku to tak strašný nebude,ale ty hnusy se tam prostě tvořej taky...
bexxx
Pozorovatel

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků