Proč nejezdit na Longlife? Čtěte..

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Co si myslíte o Longlife?
a) Odborníci z automobilky snad ví,co dělají a já Longlife oceňuji 21 %  40%  [ 21 ]
b) Longlife je dobrý sluha,ale zlý pán! Neriskuji! 23 %  44%  [ 23 ]
c) Stejně mám vůz krátce,než se něco projeví,tak ho prodám 3 %  5%  [ 3 ]
d) Jiná odpověď viz debata níže 5 %  9%  [ 5 ]
Celkem hlasů : 52

Odeslat příspěvekod Auto1 27. 1. 2008 21:33

Proč nejezdit na Longlife?
Zde-níže na odkaze je několik informací a nejlepší je skutečnost,že ani odborníci nemají jasno,přičemž se dělí na dva tábory.
Jedni jednoznačně uvedený článek podepisují a druzí ho jednoznačně odsuzují.
Problematika je složitější než vypadá,protože tady nejde zdaleka jen o olejové náplně.
Kde je pravda se ani neptám,takže na co jezdíte vy a jaké máte zkušenosti,co si myslíte? :lol:

http://cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=12
Naposledy upravil Auto1 dne 27. 1. 2008 21:40, celkově upraveno 1
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod NiceOne 27. 1. 2008 21:38

Kteri odbornici? Cimbu? :D
Odbornici z cimbu pouhym okem vyloucili vadu materialu a okamzite to svedli na olej.

Zapomeli jeste napsat, ze k podobnym zavadam dochazi zejmena u cipnutych motoru :)

"Protože v mnohých servisech přeceňují schopnosti a možnosti sériové diagnostiky, pokud si nevědí rady, oslovují naši firmu o konzultaci..."

Myslim ze si to vycucali z prstu aby si zvysili pseudoprestiz.
Naposledy upravil NiceOne dne 27. 1. 2008 21:39, celkově upraveno 1
Peugeot 308 SW 1.6 HDI
iPhone SE
NiceOne
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CEO 27. 1. 2008 21:39

TDI jezdí na long-life a olej se mění když si to řekne
benzín - servisní intervaly 15.000 většinou o 1-2tis. přejíždím

Hladinu oleje nekontroluju nikdy. Ono si to zařve, kdyby ho bylo málo. Do TDI jsem dolíval 1x, když si to cinklo.

A myslím, si to, že tak to má výrobce nastavený a já tomu nerozumím, tak mu budu věřit.
CEO

Odeslat příspěvekod JardaB 27. 1. 2008 21:48

Long life neni IMHO dobre reseni, kazdopadne je to nastaveno aby to dalo predpokladanou zivotnost motoru (kolik to je???) Vymena oleje na pulce intervalu urcite neuskodi a olej muze byt podstatne levnejsi. Zatim se mi to osvedcuje, uz ten krasne cisty vnitrek motoru stoji za to.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 27. 1. 2008 22:05

Myslim si, že LL 3 s maximem 30 000 km je už dobrej a kdybych měl někdy jezdit hodně km, tak si ho klidně nechám dát.

Cimbu zrovna za odborníky moc nepovažuju, jako určitě mají v něčem pravdu, jenomže si tu pravdu upravili spíše pro sebe, aby v očích případných zákazníků se zájmem o chip upevnili pocit jistoty, že svěřují svůj motor opravdovým odborníkům :D Jinak si tyto články neumim vysvětlit, kde píšou "rady" a že se na ně dokonce obracejí servisy :D
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 27. 1. 2008 22:07

Svým autem najedu něco kolem 6-8tisíc ročně. olej měním každý rok, takže me tohle vůbec nevadí :-)
IMHO je long-life šetření na nesprávném místě...

U služebních aut s nájezdem 100kkm ročně to chápu. Je rozdíl být v servisu 10x ročně, nebo 3x ročně.
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 27. 1. 2008 22:19

Nic proti firmě CIMBU, ale těžko srovnávat poměry automobilek, které vydávájí na výzkum miliardy s nějakou v tomto smyslu garážnickou technologií. Ono není problém chipnout motor a provést úpravy na autě, ale všechno něco stojí. Výrobce ví, proč dělá to a nebo tohle a taky si za to nese záruku. Tohle se o většině chiptuningových firem říci nedá. Neznám CIMBU, ale pokud nepředloží důkazy o tom, že LL je špatný (a důkazy samozřejmě nemají) tak o tomto nemá smysl diskutovat. Pokud se to stalo jin pri tunuingu, tak to jednoznacne ukazuje, ze tuning delat neumí, protože ho měli dělat komplexně tedy i s informacemi případně úpravami chladícího systému. CHyba tedy není na LL ale na straně toho, kdo pochybný tuning prováděl...
A teď mne kamenujte... :twisted:
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Iceman_21 27. 1. 2008 22:23

robbert: ted neobhajuji zadnou firmu, ale dle zkusenosti automobilky obcas vypousteji do sveta strasny paskvily, ackoliv na vyvoj vynalozily tezky prachy........
Expert na granule 8-D na vaření :D a kosmetiku psí i lidskou :mrgreen:
Iceman_21
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 27. 1. 2008 22:24

No ja nevim, psat o oleji v benzinu ze nevydrzi dyl nez 10tkm... to uz by vedel o pekne radce motoru (vcetne dvou vlastnich), ktere by davno mely byt ve vecnych lovistich.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod expert0001 27. 1. 2008 22:37

jestli jsem to dobře pochopil, tak má být problém v českém palivu vyrobeném ze sirnaté ruské ropy.... nevím nerozumím. Každopádně i když mám servisní interval napevno 30tis. měním olej tak po 15ti-20ti tis.

edit: je to benziňák Opel 1.6 twinport
Naposledy upravil expert0001 dne 27. 1. 2008 22:41, celkově upraveno 1
expert0001
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod mvb 27. 1. 2008 22:37

mne se nezda, ze uvadeji jako maximalni najezd na jeden olej u dieselu 17600 km... pripada mi to nejak moc konkretni... :hm
mvb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 27. 1. 2008 22:41

Na ruskou ropu zapomeňte. Biopřísady udělají z tzv. neruského benzínu to samé :D :D
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod oscar 27. 1. 2008 22:46

ad cimbu: docela jsem jim veril, ale tohle me kdysiva dostalo.

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=2570

komu to nedocvakne at jde spat :-D
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Auto1 27. 1. 2008 23:04

Auto1 píše:Problematika je složitější než vypadá,protože tady nejde zdaleka jen o olejové náplně. /quote]


NiceOne:
Nevím,kde a co Vaše fa dělá konkrétně,ale alespoň některé body možná okomentuj prosím.

(O Cimbu se nehodlám bavit,tady jde o životnost motoru,a to je jako situace celoživotních náplní do převodovek,které už po 5ti letech začínají mít minimálně v zimě potíže,neboli těžší chod)

1) biopřísady jsou problém pro olej
2) sírnatá nafta je problém pro diesely
3) Karbon a nečistoty takto vzniklé se z motoru dostanou jen výměnou oleje.Kdo při používání Longlife dělá proplach? Nikdo téměř..
3) výše uvedené má vliv na vlastnosti oleje,což není zdaleka jen schopnost mazat.
4) Je rozdíl mezi motory novými a motory 5let ježděnými s nájezdem 500.000km
5) Ne zřídka se u Longlife nemění filtry,i když je to nutné
6) Ne zřídka majitel ví,co mu maxidot říká v jiném jazyce
7) Je velký rozdíl mezi ještě optimálním mazání motoru a ještě optimálním mazání turbíny,což je ještě umocněno olejem chlazenými turbínami.
8 ) ne zřídka se stává,že není co dolít a kupuje se u pumpy náhrada jiných parametrů značky "takyolej"
9) Minimální procento ojetin má informaci,na jaký olej se jezdilo,všichni jezdí na "plnou" specifikace "takový ten nejlepší co měli" a přitom nikde není řečeno,že nejlepší olej je pro ten který motor to nejlepší,ba právě naopak.
10) Filtry také stojí 50 nebo 2050kč a plní stejnou funkci? Asi těžko..
11) Kdo ví,kde je hranice,kdy je vhodné používat proměnný nebo pevný?Kdo si to neumí spočítat a nikdo neví,co je pro jeho podmínky provozu ideálnější.. Jediné co platí vždy,je "nemám čas"
Naposledy upravil Auto1 dne 27. 1. 2008 23:07, celkově upraveno 1
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 27. 1. 2008 23:07

Líh odstraní karbon spolehlivě :D :D
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků