Auto1 píše:Problematika je složitější než vypadá,protože tady nejde zdaleka jen o olejové náplně. /quote]
NiceOne:
Nevím,kde a co Vaše fa dělá konkrétně,ale alespoň některé body možná okomentuj prosím.
(O Cimbu se nehodlám bavit,tady jde o životnost motoru,a to je jako situace celoživotních náplní do převodovek,které už po 5ti letech začínají mít minimálně v zimě potíže,neboli těžší chod)
1) biopřísady jsou problém pro olej
2) sírnatá nafta je problém pro diesely
3) Karbon a nečistoty takto vzniklé se z motoru dostanou jen výměnou oleje.Kdo při používání Longlife dělá proplach? Nikdo téměř..
3) výše uvedené má vliv na vlastnosti oleje,což není zdaleka jen schopnost mazat.
4) Je rozdíl mezi motory novými a motory 5let ježděnými s nájezdem 500.000km
5) Ne zřídka se u Longlife nemění filtry,i když je to nutné
6) Ne zřídka majitel ví,co mu maxidot říká v jiném jazyce
7) Je velký rozdíl mezi ještě optimálním mazání motoru a ještě optimálním mazání turbíny,což je ještě umocněno olejem chlazenými turbínami.
8 ) ne zřídka se stává,že není co dolít a kupuje se u pumpy náhrada jiných parametrů značky "takyolej"
9) Minimální procento ojetin má informaci,na jaký olej se jezdilo,všichni jezdí na "plnou" specifikace "takový ten nejlepší co měli" a přitom nikde není řečeno,že nejlepší olej je pro ten který motor to nejlepší,ba právě naopak.
10) Filtry také stojí 50 nebo 2050kč a plní stejnou funkci? Asi těžko..
11) Kdo ví,kde je hranice,kdy je vhodné používat proměnný nebo pevný?Kdo si to neumí spočítat a nikdo neví,co je pro jeho podmínky provozu ideálnější.. Jediné co platí vždy,je "nemám čas"