Proč nejezdit na Longlife? Čtěte..

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Co si myslíte o Longlife?
a) Odborníci z automobilky snad ví,co dělají a já Longlife oceňuji 21 %  40%  [ 21 ]
b) Longlife je dobrý sluha,ale zlý pán! Neriskuji! 23 %  44%  [ 23 ]
c) Stejně mám vůz krátce,než se něco projeví,tak ho prodám 3 %  5%  [ 3 ]
d) Jiná odpověď viz debata níže 5 %  9%  [ 5 ]
Celkem hlasů : 52

Odeslat příspěvekod caprighia 27. 1. 2008 23:11

stačí 12,5 % alkoholu v bordeaux, abych se nazakarbonoval ?
Tazio Nuvolari
Umělá Hmota
Pátá Míle
kácovský ležák
caprighia
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ardeth 27. 1. 2008 23:23

Po 116tkm? To by ty zdvihatka musely praskat o stosest u kazdyho druhyho auta co jezdi na LL a ze jich tak malo nebude...

Takze to spis vidim na vadu materialu a cimbu si honi triko kde muze.
Ardeth
Inventář

Odeslat příspěvekod Posraldescu 28. 1. 2008 07:03

caprighia píše:stačí 12,5 % alkoholu v bordeaux, abych se nazakarbonoval ? /quote]

Nestaci, dolej do toho jeste panaka slivovice.
Každej nemůže bejt chytrej, ti hloupí musejí dělat výjimku, poněvadž kdyby byl každej chytrej, tak by bylo na světě tolik rozumu, že by z toho byl každej druhej člověk úplně blbej (Švejk)
Posraldescu
Avatar roku 2011
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 28. 1. 2008 08:05

Nevím, ale četl jsem to ještě jednou a pokud se závada projevila po 64K km, tak je to důvod k reklamaci vozidla...
Ještě jedna věc mě napadá a to je použití LL olejů v motorech, které na to nejsou stavěné a tady bych to spíše viděl na chybu majitele.
Na jiném foru se neustále spekuluje o olejích a neustále chtějí někteří řidiči dávat "lepší" olej než předepisuje výrobce, ale výrobce snad o tom musí vědět nejvíce. Jasně, někdy dodá něco špatného, ale nese případné náklady na opravu a to si hodně rozmyslí používat něco, co netestoval... principem každé firmy je totiž zisk a pokud dělám něo špatně a musím to opravovat, tak právě ten zisk tratím...
A znovu píšu, že těžko bude nějaká malá firma mít možnosti testovat v takovém měřítku, jestli vůbec budou něco testovat, jako výrobce motorů a olejů. Motory a oleje najedou tisíce hodin při testech a něco podobného by odhalili... A kdyby ne, tak zareaguje výrobce změnou v průběhu životního cyklu vozu...
článek mě přijde opravdu jako pseudo reklama a snaha o zviditelnění se..
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 28. 1. 2008 08:15

robbert píše:Na jiném foru se neustále spekuluje o olejích a neustále chtějí někteří řidiči dávat "lepší" olej než předepisuje výrobce, ale výrobce snad o tom musí vědět nejvíce. Jasně, někdy dodá něco špatného, ale nese případné náklady na opravu a to si hodně rozmyslí používat něco, co netestoval... principem každé firmy je totiž zisk a pokud dělám něo špatně a musím to opravovat, tak právě ten zisk tratím...
A znovu píšu, že těžko bude nějaká malá firma mít možnosti testovat v takovém měřítku, jestli vůbec budou něco testovat, jako výrobce motorů a olejů. Motory a oleje najedou tisíce hodin při testech a něco podobného by odhalili... A kdyby ne, tak zareaguje výrobce změnou v průběhu životního cyklu vozu...
článek mě přijde opravdu jako pseudo reklama a snaha o zviditelnění se..z/quote]


Koukam, ze duvera ve firemni zlodeje je neochvejna. :mrgreen: Ano, automobilky maji takove moznosti testovani o jakych se ostatnim nezda, je tu ale jedno velke ALE, automobilka nestoji na strane zakaznika, automobilka stoji jen na sve vlastni. Automobilka klidne doporuci longlife olej, protoze je to dobry marketing ("menite olej jen jednou za tricet tisic"), dostane urcity baksis od vyrobce oleju (longlife oleje jsou drazsi) a vsichni jsou spokojeni. To ze motor ma snizenou zivotnost muze byt automobilce jedno, protoze pri dnesnich povetsinou minimalnich zarukach uz to bude na triko zakaznika a nedokaze nic. Takze automobilka jeste vydela na nahradnich dilech, pripadne rovnou celem motoru ci prislusenstvi a ma dalsi penizky do kasicky. No a zakaznik? Koho dneska zajima zakaznik?
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 28. 1. 2008 08:17

To je krasne receno, do kamene tesat :mrgreen:
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fabka2004 28. 1. 2008 08:18

Auto1 píše:Proč nejezdit na Longlife?
Zde-níže na odkaze je několik informací a nejlepší je skutečnost,že ani odborníci nemají jasno,přičemž se dělí na dva tábory.
Jedni jednoznačně uvedený článek podepisují a druzí ho jednoznačně odsuzují.
Problematika je složitější než vypadá,protože tady nejde zdaleka jen o olejové náplně.
Kde je pravda se ani neptám,takže na co jezdíte vy a jaké máte zkušenosti,co si myslíte? :lol:

http://cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chi ... =12p/quote]

clanok je plny polopravd, ale laikovi znie odborne na vysokej urovni, az tomu uveri pozor2
Fabia COMBI 12V HTP SE (Social Edition) [2xairbag, ABS...]
fabka2004
Servismen

Odeslat příspěvekod robbert 28. 1. 2008 08:32

2 Dusan:
Ano automobilka dostava baksis, za pouzivani produktu urcitych firem, ale na druhou stranu žádný, žádný bakšiš není dostatečně vysoký, aby mohla jen tak vypustit nekvalitní zboží. A v článku se píše, že motor se zničil po 64K km, tedy v záruce. A tohle by si nikdo nemohl dovolit... A kdyby se rapidně zkrátila životnost na nějakých 100-150K km tak by asi výrobce moc aut neprodal...
Musíš se na to dívat z obou stran... Výrobce chce vydělat a jediný na kom bude dlouhodobě vydělávat je zákazník... A pokud bude na zákazníky kašlat, nic neprodá a může zavřít... A politika vydělat hodně teď a pak sbohem je možná jen pro malé firmy, které změní název a fungují dále. Ne pro automobilky, které bojují o zákazníky a o prestiž...
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ka-spel 28. 1. 2008 08:48

Dusan -//-. Stačí si jen srovnat parametry těch longlife olejů s kvalitními klasickými 0(5)wXX. Ta jejich udávaná dlouhodobost je v rozporu s 3x menší hodnotou alkalické rezervy. I když mohou být aditivací zajištěný viskozitní parametry, tak s kyselostí oleje to bude vždy jen horší a při spalování sirnatého paliva tuplem. A dost silně pochybuji, že nějaké čidlo napojené na pc v autě měří takové veličiny. Maximálně tak průtok, teplotu, tlak. A všichni jsou spokojení. Automobilka, že zákazníka uvidí po dobu záruky míň v servisu a tudíž se na spoustu reklamací nemusí ani přijít a zákazník (většinou firma co to má na leasing a tak jí to po 3 letech netrápí), že nemusí často do servisu. Chudák je spíš ten co si to koupí po těch 3 letech jako ojeté. A olejáři na tom budou stejně. Delší lhůty si vynahradí zvýšenou cenou a větší spotřebou oleje při dolívání.
Naposledy upravil ka-spel dne 28. 1. 2008 09:02, celkově upraveno 2
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 28. 1. 2008 08:57

Já bych do prodloužených intervalů nešel - maximálně používat long-life olej a měnit dál po 15tis. 8)
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bond007 28. 1. 2008 09:35

robbert: na chipovany motor se zaruka povetsinou nevztahuje :D ale je pekny ze cimbu vidi chybu jinde, nez tam kde je :D
1 383 HP :)
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 28. 1. 2008 09:49

Bond007 píše:robbert: na chipovany motor se zaruka povetsinou nevztahuje :D ale je pekny ze cimbu vidi chybu jinde, nez tam kde je :D


A o tom prave mluvím... Výrobce musí motor postavit a zkonstruhovat tak, aby něco vydržel. Tuner (nemám na mysli nikoho konkrétního) kašle na výdrž a nacpe tam jinou charakteristiku, zvýší výkon a ejhle ten motor moc nevydrží.... Alr tuner přece nic neudělal a kdo za to může? No výrobce, případně dodavatel oleje atd... Psal jsem to už dříve a za tím si stojím: Výrobci v 99% případů mají naladěno optimálně. A jakékoli zlepšení jednoho parametru znamená zhoršení parametru jiného. Důkaz viz téma Osram night breaker: samotný Osram uvádí životnost NB na 50% hodnoty standardního výrobku. A důvod: Zvýšená svítivost... Tedy zvýšením výkonu motoru dochází samozřejmě ke snížení jeho životnosti. Pokud nedojde i k dalším úpravám, jako je mazání, výměna určitých dílů atd... A teď ruku na srdce, který tunner tohle udělá? Tohle dělají specializované firmy, ale cena za úpravy motoru mnohdy překračuje cenu nového auta...

Ale dost řečí... neexistuje jediný důkaz, že LL oleje ničí motory... nebo alespoň tento důkaz zde nebyl uveden...
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bond007 28. 1. 2008 12:54

robbert: no zas bych porad ty vyrobce aut neprecenoval... co mam zkusenosti s LL oleji u koncernu VW u motoru 2,5 a 2,8 tak ty diky LL oleji odesly vcelku brzy... ;) na kazdym sprochu pravdy trochu... ;)
1 383 HP :)
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 28. 1. 2008 12:58

A jak to víš, že to bylo díky LL oleji?
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 28. 1. 2008 13:02

robbert píše:2 Dusan:
Ano automobilka dostava baksis, za pouzivani produktu urcitych firem, ale na druhou stranu žádný, žádný bakšiš není dostatečně vysoký, aby mohla jen tak vypustit nekvalitní zboží. A v článku se píše, že motor se zničil po 64K km, tedy v záruce. A tohle by si nikdo nemohl dovolit... A kdyby se rapidně zkrátila životnost na nějakých 100-150K km tak by asi výrobce moc aut neprodal...
Musíš se na to dívat z obou stran... Výrobce chce vydělat a jediný na kom bude dlouhodobě vydělávat je zákazník... A pokud bude na zákazníky kašlat, nic neprodá a může zavřít... A politika vydělat hodně teď a pak sbohem je možná jen pro malé firmy, které změní název a fungují dále. Ne pro automobilky, které bojují o zákazníky a o prestiž...N/quote]


Zavady pro sto stopadesati tisicich jsou dneska naprosto bezne, zakaznici si zvykli a firmy s tim evidentne nemaji problem. Vem si treba kolik let uz ruzne automobilky dodavaji do svych vozu trilitrovy diesel od Isuzu, ac vsichni davno vedi, ze ma spatne vyresene chlazeni a ze jeho zivotnost je jen zlehka pres sto tisic. Presto to nikomu nevadi a Saab, Opel, Renault klidne tyhle motory montovali a nekteri jeste stale montuji do svych nejluxusnejsich rad.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků