Pevný nebo variabilní servisní interval?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Pevný nebo variabilní servisní interval?
Pevný 37 %  74%  [ 37 ]
Variabilní 13 %  26%  [ 13 ]
Celkem hlasů : 50

Odeslat příspěvekod Prochaine 1. 1. 2008 22:49

Preferujete pevný (každých xxx tisíc km) nebo variabilní (obvykle více km, než u pevného) servisní interval?

Mluví se o tom často, naposledy například zde Proměnlivé servisní intervaly u HTP a tak mě zajímá poměr hlasů.
Škoda Superb 2,0 TDI 140kW DSG (MR 2016)
Prochaine
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 1. 2008 23:08

Jednoznačně pevný :wink:
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 1. 1. 2008 23:10

Taky jsem pro pevny. Uz proto, ze si diky tomu muzu servis mnohem lepe naplanovat.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Ardeth 1. 1. 2008 23:27

Prochaine: Ja jsem mel promenny servisni interval,ale dal jsem to na pevny,protoze ten longlife je ridsi a zere to pak olej...
Takze 1L neni vyjimkou a zase dokupovat porad olej to je nesikovny a porad to hlidat.
Navic nema takovou teplotni odolnost.
Ale pokud jezdis hodne mesto a studeny starty,tak je asi lepsi longlife,protoze je ridsi a dostane se vsude driv tam kam ma a neni tak zatuhlej,ale to je pouze domnenka.
Ale spis asi zustanu u toho pevnyho...
Chybu neudelas ani s jednim,to je jasny.
Ardeth
Inventář

Odeslat příspěvekod Spectral 1. 1. 2008 23:39

Pevný.
Proměnlivý má oproti pevnému pozitiva jenom v tom, že člověk nemusí tak často na výměnu oleje a ušetří tím čas (někdy i peníze). Tato výhoda je ale podle mě vyvážena negativy v podobě horších vlastností těchto olejů. Bez ohledu na to, jak moc jsou kvalitní, každý olej podléhá časové a kilometrové degradaci a zásadní problém je taky ve filtru, který tak velký nájezd nevydrží, zanese se a ztratí svou filtrační schopnost, protože olej už pak proudí obtokem.
Kdysi jsem na webu oleje.cz studoval tribotechnické rozbory moderních olejů a zatímco mazivost byla po několik desítek tisíc km naprosto OK, tak problém byl v obsahu aditiv (jakási alkalická stálost apod., nic mi to neříká). Ten se prvních cca 7000 km drží na vysoké hodnotě, téměř jako zcela nový olej, pak dochází k slušnému poklesu a dál hodnota mírně klesá až někam k 16-19000 km. Pak už je prudký pokles a vlastnosti toho oleje už jsou silně v pr...
Platí to jak pro Longlife, tak i pro nonLonglife oleje.

Edit: oprava překlepu
Naposledy upravil Spectral dne 2. 1. 2008 07:30, celkově upraveno 1
Spectral
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Prochaine 2. 1. 2008 00:39

Zdá se, že zatím jsem jediný, kdo hlasoval pro Long Life... moje argumenty jsou:
- výrobce to má určitě dobře vyzkoušené, než aby to ničilo motory
- olej nakupuji levněji, než za kolik se předražený LL běžně prodává
- nájezd km je výrazně větší (v mém případě téměř 30.000 km, u O1 to může být až 50.000 km)
- během prvního intervalu jsem doléval 1 litr, nyní běží druhý interval a zatím je olej v pohodě (a zbývá mi asi 500 km do servisu)
- servis pro mě představuje 1 den bez auta (lepší 1x za rok, než 2x)
Škoda Superb 2,0 TDI 140kW DSG (MR 2016)
Prochaine
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ITTI 2. 1. 2008 06:15

Prochaine píše:Zdá se, že zatím jsem jediný, kdo hlasoval pro Long Life... moje argumenty jsou:
- výrobce to má určitě dobře vyzkoušené, než aby to ničilo motory
............
/quote]


I ty optimisto.... :lol: Značkové servisy+prodejce a výrobce je jedna zájmová skupina,takže proč by ti nepodsouvali své myšlenky...
Sice ušetříš zdánlivě na servisu, ale zatím KAŽDÝ motor, který jezdil na klouzavé intervaly měl nakonec problém a opravy šly do násobků nějaké roční prohlídky, nicméně je to poznatek za poslední 4 roky,zhruba....
Dělej,jak myslíš.
I např. ve značkovém VW,Škoda jezdí přejímací technici u svých aut na pevné,neb mají názor,že toto je nejlevnější varianta...pokud zákazník trvá na proměnlivém,nepřou se,on zpravidla každý přijel později s nějakým problémem, takže měli kšef... :tleskani Nicméně každému dávají na výběr a pro co se klient rozhodne,to má. Ten chudobný pro pevné...
Tohle se tu řešilo už dávno.Je to jako nafta nebo benzín,myslím otázka.
ITTI
Servismen

Odeslat příspěvekod Petr1968 2. 1. 2008 06:55

Platí to ,že lépe měnit méně kvalitní plej častěji,než kvalitní později.
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod NiceOne 2. 1. 2008 07:24

Hlasuju pro prodlouzeny, nevariabilni. ...jako maji treba renaulty. ... 30000km. Zejmena pro ty, kdo najedou vic kilometru. ...ja jezdim do servisu 2x do roka. Kdybych tam jezdil jen 1x, tak by mi to usetrilo cas i penize i pres vyssi cenu oleje. ...kdyz se ty prohlidky sectou tak to vyjde lacineji a jeste bych usetril penize za dovolenou v praci.
Peugeot 308 SW 1.6 HDI
iPhone SE
NiceOne
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 2. 1. 2008 08:50

NiceOne píše:Hlasuju pro prodlouzeny, nevariabilni. ...jako maji treba renaulty. ... 30000km. Zejmena pro ty, kdo najedou vic kilometru. ...ja jezdim do servisu 2x do roka. Kdybych tam jezdil jen 1x, tak by mi to usetrilo cas i penize i pres vyssi cenu oleje. ...kdyz se ty prohlidky sectou tak to vyjde lacineji a jeste bych usetril penize za dovolenou v praci.


Jo Renault je dobry priklad vyhodnosti prodlouzenych servisnich intervalu. :mrgreen: Auta, kde dochazi k zavaznym poskozenim motoru kolem sto tisic kilometru a ve vsech odbornych forech se neustale opakuje "pokud chcete u Renaultu aby vam neumrel motor ci turbo, tak vymenujte olej co nejcasteji a sice po deseti maximalne patnacti tisicich" je rozhodne dobrym prikladem.
Olej je potreba menit kazdy rok, nejpozdeji po tech patnacti tisicich idealne ale kolem deseti. Vsechno ostatni je jenom marketing, ktery vam nici motor a opravy platite vy, ne ti firemni blbci co vam to doporucuji. Long life olej = short life motor.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 2. 1. 2008 12:05

Dusan píše:Long life olej = short life motor.

:tleskani
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luboš*** 2. 1. 2008 12:07

Pevný, ale případně s ručitými korekcemi podle charakteru provozu.
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fabka2004 2. 1. 2008 20:51

zalezi na charakteru pouzivania ... (mam pevny)
Fabia COMBI 12V HTP SE (Social Edition) [2xairbag, ABS...]
fabka2004
Servismen

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 2. 1. 2008 20:53

no mam auto ktere ma servisni interval az 30tkm s tim, ze je promenlivy. Zatim mam z intervalu ujeto 14 000 km a sviti tam servis za 13 000 km, tedy v souctu to vypada na tech 26-27tkm. Takze ono to v souctu da pomerne solidni rozdil proti tem klasickym +- 15tkm.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 2. 1. 2008 20:55

jinak vyhody promenliveho nevidim v nicem. Pevny je lepsi a vubec nejlepsi je pouzivat mozek. Pokud mam interval 30tkm a vim, ze auto pouzivam po vykonove strance vice, nez je zrejme obvykle, sam od sebe by si ho mel clovek zkratit treba na polovinu.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků