Správně startovat s plynem nebo bez?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod ´eavy 28. 12. 2007 16:35

ja jsem se při startování v životě plynu ani nedotkl :mrgreen: A ani by mě to nenapadlo :)
Renault Mégane Coupé 2.0 ´98 bez tuzingu ;-)

Video zde: http://www.youtube.com/watch?v=xHrMQ-ONWGA
´eavy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Harry® 28. 12. 2007 17:56

gewehr píše:kua, ked si clovek kupi mobil... ma tam navod, ked si kupi kolo... ma tam navod, ked si kupi tlaciaren... ma tam navod, ked si kupi auto... aaano ma tam navod. Takze tu vec treba chytit do ruky a precitat. Je to tam jasne napisane. Potom by podobne thready vobec nevznikali.

Jo, výbornej nápad. Třeba když ti někdo půjčí auto, ve kterým jsi nikdy nejel, protože potřebuje něco někam odvézt. Nebo jedeš s někým na akci a řídíš zpátky, protože řidič není schopen ani mluvit. To je potom nejlepší začít listovat v návodu. Pak ještě zkontrolovat světla, stěrače, brzdovou a chladící kapalinu, prošlou lékárnu, ... :mrgreen:
Oltcit 11R - 4boxer 8v OHC vzducháč 1129ccm 42kW@6250 78Nm@3500 5kvalt 860kg 145/70R13
Harry®
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 28. 12. 2007 18:00

Harry®";[quote="gewehr píše:kua, ked si clovek kupi mobil... ma tam navod, ked si kupi kolo... ma tam navod, ked si kupi tlaciaren... ma tam navod, ked si kupi auto... aaano ma tam navod. Takze tu vec treba chytit do ruky a precitat. Je to tam jasne napisane. Potom by podobne thready vobec nevznikali.

Jo, výbornej nápad. Třeba když ti někdo půjčí auto, ve kterým jsi nikdy nejel, protože potřebuje něco někam odvézt. Nebo jedeš s někým na akci a řídíš zpátky, protože řidič není schopen ani mluvit. To je potom nejlepší začít listovat v návodu. Pak ještě zkontrolovat světla, stěrače, brzdovou a chladící kapalinu, prošlou lékárnu, ... :mrgreen:"/quote]
A nezapomeň ještě na tlak v penu včetně rezervy :twisted: a kontrolu všech žárovek.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yoggi 28. 12. 2007 18:33

to musel byt pekny tukan ze v autoskole ucil startovat s plynom keby mali staru shade 120 pochopim este ale novy citron c3 s plynom, by ma zaujimalo kolko vyleteli otacky motora po starte s plynom ale typujem niekde cca okolo 4t ot.
hlavne ze studeny motor sa nema tocit :)) ale dajme tomu a o tom ze nejaku dobu trva nez olejove cerpadlo dotlaci olej vsade ani nehovorim a on uci tomu davat sodu s plynom cize nejaky kratky chod bez dostatocneho mazania to je sila :))))))))
jedine co ma napada ze sa ten instruktor chcel zbavit toho auta aby dostal ine ze mu nevonalo :)
Seat Leon 1,2 TSI 77kW Ecomotive - Coool (2014)
Skoda Fabia combi comfort 1,4 16V 55kW AUA 2002
yoggi
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antek II 28. 12. 2007 19:30

U všech aut co jsem kdy řídil platilo na studený start zásadně bez plynu.
antek II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Brus 28. 12. 2007 19:32

autoškoly mívají často lpg nebo cng a tam občas podobné vychytávky nejen s plynem jsou potřeba

A navíc: z cizího krev neteče :mrgreen:
Brus
Inventář

Odeslat příspěvekod Luboš*** 28. 12. 2007 19:33

speleo píše:[quote="Harry®";Zdar, zajímalo by mě, jak se správně startují nová auta? ab]Jestli s plným plynem, nebo bez plynu??/b] Shade se prý taky startuje na plnej, ale nový auta se údajně startují bez plynu.l/quote]

Škodovka 120L startuje zásadně na sytič a s třetinovým plynem, jináč to uchlastáš, a stříkačka benzín 1.6 16V naprosto bez plynu v pohodě.l/quote]


Speleo, jakmile se dotkneš plynového pedálu, tak ten sytič přestane fungovat. Takhle se ten motor opravdu nestartuje.
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jintaj 28. 12. 2007 22:31

Startování s vyšlápnutou spojkou je taky špatně, dělají to prý jen Češi, protože jsou naučení z dob Š100,105,120 se slabým startérem a hustým olejem v převodovce. Zbytečně se tím ničí spojkové ložisko...
Jintaj
Fanatik roku 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod shwaara 28. 12. 2007 22:40

No ja startuju se spojkou proto, ze nezatahuju rucku a nechavam tam jednicku. Bez spojky by to bylo blby. Jinak po autoskole jsem startoval na neutral a bez spojky. jenze se mi parkrat stalo, ze jsem sedl do tatovyho auta, kde byl hozenej kvalt a nastartoval jsem bez spojky.... Takze jsem si zvykl startovat bez plynu se spojkou. I kdyz posledni dobou auto uz hur chyta, tak lehce tuknu do plynu...
shwaara
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CHiP 28. 12. 2007 22:51

shwaara píše:jenze se mi parkrat stalo, ze jsem sedl do tatovyho auta, kde byl hozenej kvalt a nastartoval jsem bez spojky....

Tohle se stalo jedné slečně. Náhodou k tomu měla ještě kola pěkně vytočený do plnýho rejdu a já jel kolem. Výsledekem byla dopravní nehoda, já odřený pravý bok a ona trochu odřený roh auta. :roll:

U aut s řídící jednotkou, či el. plynem je sešlápnutí plynového pedálu před startem naprosto bezpředmětný ne? Stejně si tam řídící jednotka dá paliva tolik, kolik uzná za vhodné a až po tom co motor chytí, reaguje na polohu plynového pedálu.

U mého starého dobrého TD v zimě trochu přidám, ale nezdá se mi že by byl rozdíl v tom jestli přidám nebo nepřidám :D
S autobusem ujeto 300tis. km bez zaviněné nehody 8)
CHiP
Autobusák roku 2009
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod blázen 28. 12. 2007 23:15

shwaara píše:No ja startuju se spojkou proto, ze nezatahuju rucku a nechavam tam jednicku. Bez spojky by to bylo blby. Jinak po autoskole jsem startoval na neutral a bez spojky. jenze se mi parkrat stalo, ze jsem sedl do tatovyho auta, kde byl hozenej kvalt a nastartoval jsem bez spojky.... Takze jsem si zvykl startovat bez plynu se spojkou. I kdyz posledni dobou auto uz hur chyta, tak lehce tuknu do plynu...

Mě se to stalo, když jsem si koupil auto - hned jsem si ťuknul do zdi, byla zařazená jednička a v autoškole mi o tom nic neřekli, že tam někdo nechává zařazenou rychlost :lol: Jak jsem byl překvapenej ! A ta holka, co to prodávala ! A na pohled přítelkyně taky nikdy nezapomenu :)
blázen
Nováček

Odeslat příspěvekod shwaara 28. 12. 2007 23:23

jj, to je pak clovek za vola:) Ja si porad myslim, jak dobre oproti byvalym spoluzakum ridim a kdyz jsem jednoho vezl, tak pri couvani u parkovani mi to chciplo :D Nebyla to moje chyba, spojku jsem pustil akorat, ale mel jsem spatnou vahu vzduchu, zrovna v tu chvili klesly otacky a auto bez jakyhokoli skubnuti chciplo. Ale vysvetli jim to... :)
shwaara
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bob ash 29. 12. 2007 02:33

Jintaj píše:Startování s vyšlápnutou spojkou je taky špatně, dělají to prý jen Češi, protože jsou naučení z dob Š100,105,120 se slabým startérem a hustým olejem v převodovce. Zbytečně se tím ničí spojkové ložisko...
Speed can kill you. Drive Ford and live for ever.
bob ash
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod caprighia 29. 12. 2007 07:14

O co víc se ničí spojkové ložisko při startování s vyšláplou spojkou oproti jinému vyšlápnutí spojky ??
Moderní nemoderní, proč startérem roztáčet studenou převodovku ?
Tazio Nuvolari
Umělá Hmota
Pátá Míle
kácovský ležák
caprighia
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KubaPa 29. 12. 2007 11:34

shwaara píše:jj, to je pak clovek za vola:) Ja si porad myslim, jak dobre oproti byvalym spoluzakum ridim a kdyz jsem jednoho vezl, tak pri couvani u parkovani mi to chciplo :D Nebyla to moje chyba, spojku jsem pustil akorat, ale mel jsem spatnou vahu vzduchu, zrovna v tu chvili klesly otacky a auto bez jakyhokoli skubnuti chciplo. Ale vysvetli jim to... :)
Že to chcípne se může stát komukoliv a kdykoliv, to že se pak puberťáci budou vysmívat je jasný (pokud to viděj), ale normální řidič si puberťáků nevšímá, i když jsou to kamarádi. Mě auto chcíplo v autoškole při zkoušce při rozjezdu na první křižovatce. A papíry jsem v pohodě dostal...
KubaPa
Štamgast
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků