roztlacanie aut z remenovymi rozvodmi

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod petrumr 7. 11. 2007 20:52

Jarda2 píše:
petrumr píše:ale je-u mojí corolly je spínáno čerpadlo až se startérem a je otázka,jestli při roztláčení se to čerpadlo vůbec zapne :hm
škoda fabia HTP combi edice 08 elegance
petrumr
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 7. 11. 2007 21:53

petrumr píše:Když se zapne startér,tak čerpadlo začne pracovat a už je na počítači jestli ho nechá běžet nebo ho vypne,to už auto z Trnavy má když zapneš klíček,tak se rozběhne a když motor nenatočíš,tak se vypne,aby čerpadlo bylo na tvrdo na 15 sem ještě neviděl :hml/quote]
Asi zaměňiješ zapnutí startéru se zapnutím zapalování. Proč by počítač vypínal benzinové čerpadlo?
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrumr 7. 11. 2007 21:56

když nenastartuješ,tak proč by běželo pozor2
škoda fabia HTP combi edice 08 elegance
petrumr
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 7. 11. 2007 22:38

petrumr píše:když nenastartuješ,tak proč by běželo pozor2o/quote]
Ze tvého popisu vyplývalo, že čerpadlo běží jen když startuješ. Pak jsi zase psal, že: "Když se zapne startér,tak čerpadlo začne pracovat" a v zápětí: "...když zapneš klíček,tak se rozběhne.."

Když nenastartuješ, běží čerpadlo proto, protože je zcela zbytečné detekovat, zda jsi nastartoval, nebo ne a podle toho buď čerpadlo nechat běžet, nebo ho vypnout. Když nenastartuješ, tak buď vypneš zapalování (tím i čerpadlo) a poté ho znovu zapneš (tím i čerpadlo) a začneš znovu startovat, nebo vypneš zapalování a voláš do servisu (odtahovku, zamkneš a jdeš domu apod.) prostě to již nezkoušíš a vše je vyplé. I kdyby mezi neúspěšnými pokusy běželo pal. čerpadlo minutu zbytečně, ničemu to nevadí.
Technicky je samozřejmě možné po núspěšném startování hned elektronokou vypnout čerpadlo, ale přijde mi to jako zbytečná komplikace.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kalfa 7. 11. 2007 22:39

Větší riziko dle autoškoly je katalyzátor, proteče tam nespálené palivo pak chytne a vypálí ho...
Včera jsem umřel, dnes zase sedím v práci,
vždycky jsem tušil, že to tak bude,
že umřu a howno se stane....
05/01/09 pro mě skončil život :'(
Kalfa
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 7. 11. 2007 23:49

No co jsem zazil u aut se vstrikovanim benzinu, tak cerpadlo bezelo za techto situaci :
nekolik vterin pri otoceni klicku do polohy 2, proste natlakovalo
pri startovani
pri nastartovanem motoru

Pokud motor necekane chcipnul, pak se vyplo i cerpadlo.
Treba u Ford Escort, pokud cerpadlo bezelo stale pri klicku v poloze 2, indikovala ridici jednotka nouzovy stav.
Pri roztlacovani auta se vstrikovanim je potreba, aby baterka aspon trochu napeti davala pro ridici jednotku, vstriky a palivove cerpadlo.
jedna rejze
jeden henry
jednou uz se strazny andel zapotil
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rar 8. 11. 2007 08:57

mechanici to taky roztahujou jen se radi vzdy predposledni rychlost tedy vetsinou 4 kvuli nizssim otackam pri rychlosti kolem 20 na 4 motor bude mit kolem 1000 otacek jako starter a pomalu se pousti spojka pokud je auto ok a je jen vybita baterka neni s tim zadny problem ale baterka musi mit aspon tolik stavy aby davalo pal. cerpadlo a rozvodak nepozna rozdil
kdyz to nechytne hned cca 10 m -auto v poradku muzes to zkouset az 50-100m ale pak uz je trosku benzinu az v katalizatoru ten vyhori a majitel to ani nezjisti delsi trasa nez 100m neni vhodna neco je spatne necha se odvetrat kat a hleda se zavadicka
rar
Nováček

Odeslat příspěvekod Harry® 8. 11. 2007 10:18

Jééje, to sou problémy... roztláčet, roztahovat... ještě že mám v autě kliku k motoru v základní výbavě :mrgreen:
Oltcit 11R - 4boxer 8v OHC vzducháč 1129ccm 42kW@6250 78Nm@3500 5kvalt 860kg 145/70R13
Harry®
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrumr 8. 11. 2007 17:52

Jarda2-já sem dával příklad-to auto z trnavy je 1203,Já mám corollu E-10 a tam se zapíná čerpadlo až při startu-tj,když otočíš spínačku na 50.Na Carině čerpadlo zaplo už při 15 a když nesepls 50 tak asi po10-15sekund vyplo,to se ví,že čerpadlo běží při chodu motoru pokaždé :hm .Prostě každý auto to má jinak pozor2
škoda fabia HTP combi edice 08 elegance
petrumr
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 8. 11. 2007 19:50

petrumr - Tak teď už to má hlavu i patu.
Některá auta to tedy mají docela komplikované, tuší někdo proč?
mrazik+rar - Stačí, aby AKU dal něco málo na prvotní vybuzení alternátoru, ten se pak už postará o napájení všeho potřebného. Vycházím z vlastní zkušenosti: zima (bez sněhu), starý AKU, ráno jsem zaparkoval a zapoměl zhasnout (svítily obrysovky), pozdě odpoledne jsem přišel k autu, že by svítila světla nebylo vidět. Zapnul jsem zapalování a nic. Kontrolky ani nenažhavily. Až pak jsem si všiml polohy spínače světel. Vypnul jsem ho, asi 5 min počkal a zkusil znovu zapnout zapalování - kontrolky nažhavily a hned začlay zhasínat. Na pokus o startování žádná reakce. Pochybuji, že palivové čerpadlo bylo schopno činnosti. Dotlačil jsem auto k výjezdu z parkoviště, který je z kopce. Na dvojku motor naskočil po pár protočeních.
Ničeho se nebojte, pokud je příčina ve vybitém AKU, roztlačení, roztažení, puštění z kopce pomůže. Snad jedině vyzkratovaný AKU tomu může zabránit.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 8. 11. 2007 21:16

Jarda2 ja myslim, ze kombinace skorovybita baterka plus roztacejici se altik da dostatek energie na otevreni vstriku, protoze pokud je zpetna klapka v pohode, tlak zustane v potrubi z predchozi jizdy.
Nevim nevim, jestli by to slo u uplne vymlacene baterky.
jedna rejze
jeden henry
jednou uz se strazny andel zapotil
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ka-spel 8. 11. 2007 21:51

niio píše:inac neda sa ten rozvodak stiahnut a nahodit nanovo? to vlastne ked by preskocil, tak potom ho skusat vratit spat a nastavit motor hehe....


to si ale pleteš s velocipédem. pozor2 :oboze
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 9. 11. 2007 22:32

mrazik píše:Jarda2 ja myslim, ze kombinace skorovybita baterka plus roztacejici se altik da dostatek energie na otevreni vstriku, protoze pokud je zpetna klapka v pohode, tlak zustane v potrubi z predchozi jizdy.
Nevim nevim, jestli by to slo u uplne vymlacene baterky.
No jsem rád, že od dostatku energie pro funkci palivového čerpadla jsi ustoupil. Nicméně pochybnosti máš stále. Tak si zkus zjistit, jaký proudový odběr má zapnuté zapalování (vše ostatní vypnuté) a jaký proud je schopen dodat alternátor, když motor točí 1000ot/min.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 9. 11. 2007 22:44

Jarda2: úplně vymlácená baterka může skutečně zpočátku sežrat prakticky veškerý proud pomalu běžícího alternátoru a nedovolit mu tak zvýšení napětí na úroveň od které začne fungovat elektronika a zapalování
ovšem při vyšších otáčkách ji už alternátor asi během pár sekund přetlačí
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrumr 10. 11. 2007 10:29

a kolik ještě spotřebuje alternátor na nabuzení :hm
škoda fabia HTP combi edice 08 elegance
petrumr
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků