Technicky stav starsich vozu - oddeleno

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod pech. 12. 10. 2007 13:23

velký machr: 120ky tohle nemají, protože k tomu není důvod, světka buď svítí normálně, nebo o něco blíž (v případě plnýho kufru) nevím jak uživika s oválnejma světlama, ale s kulatejma to nemají, eMka to taky nemají...

vím ale 100% že to má wartburg
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luboš*** 12. 10. 2007 15:23

speleo píše:Paraboly teď měním tak co tři roky...y/quote]


Přepokládám, že je neměníš za nové (originál tahle velká na Mko stojí asi 1000 Kč jedna!), ale za nějaké úplně vysloužilé, co ti i na vrakovišti dají zadarmo, tak se pak nemusíš divit, že to nějak rozumně svítí jenom s dvoujnásobně výkonnými žárovkami.
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pavel14 12. 10. 2007 16:26

pech.: no mi sme meli skudku 125l (1989) ty velky hranaty svetla jak ma speleo a vim ze sem se o ne jednou nechtic oprel a cvaklo to a pohnuly se jakoby nahoru pokud teda myslim to samy co vy
pavel14
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod 0xf 12. 10. 2007 17:49

[url]http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:ŠKODA_120_L.jpg[/url] Mely to pouze tyto typy. Novejsi modely M s obema typy svetel uz to nemely. Byly tam pouze stelovaci sroubky a pruzina. Jestli si jeste z ucnaku pamatuju. A predpoklad je ze auto neridi jouda ale ridic. Protoze si je vedom jake upravy ma na vozidle a co mohou spusobit.
0xf
Štamgast

Odeslat příspěvekod pech. 12. 10. 2007 18:00

pavel14 to jsi to světlo vyrazil z držáku...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pavel14 12. 10. 2007 18:51

a to jde tak lehce ze se to vyrazi? me to prislo ze se to jen naklopilo nahoru ale nebudu se hadat to auto uz par let nemame a nejsem zadnej znalec 120tek
pavel14
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod VelkýMachr 12. 10. 2007 20:44

to Oxf:
hele, když se v tom učňáku probíraly světla nebyl jsi náhodou nemocný, či z jiného důvodu nepřítomný. Pamatuji, že jsem na rozhraní 80 a 90 let měl jako služební 120-cítku, co popisuje Pavel14 a fungovalo to tam přesně tak – rukou se to přehazovalo tak, aby to svítilo buďto nahoru, nebo dolu. A jezdilo tehdy hodně „joudů“, kterým omylem jedno světlo svítilo dolů a druhé nahoru a pěkně oslňovalo.
Jinak, kulatý světla seřiditelný nebyla, ta oválná z Tvého obrázku ano těmi páčkami ala Wartburg, a minimálně ty poslední 120 to měly jak bylo popsáno. Jedině snad možná, že ne všechny varianty? To už nevím.
Navigace: NAVIGON 6.2 + POI Warner3; i-GO 8; TT 7.450; Route66; OziExplorer; Dynavix 7 v.2.3
CB: ELIX 77S; Sirio TURBO 1000 a mám doopravdy aktuální dopravní informace
VelkýMachr
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrida 12. 10. 2007 22:42

Dovolím si něco málo:
- k nastavení světel.
Kromě Wartburga 353, kde byla světla nastavitelná nejdřív páčkami zvenčí a posléze z motorového prostoru (jak u starších typů s chromovanými rámečky světel, tak u novejších s nezrámečkovou maskou) měla nastavitelná světla páčkou také Dacia a nejsem si jistý, ale možná že i Olcit

- ke kouřivosti
Ač je nám majitelům a příznivcům 2taktů vytýkáno, jak nám to *****í a kouří, stále častěji se setkávám s tím, že když mi chce nějaký majitel většinou zánovního dieselu ukázat, jak mu to jede a kam se na něj hrabu a začne mě třeba ve 100 a pod předjíždět na zrychlení, tak za ním není vidět ani na krok (kam se na ně hrabe plně naložená Tatra s vlekem plížící se do kopce krokem) Čím to je neposoudím, ale docela mě překvapuje, že takové vozy jsou schopné projít STK, když po starých vozech všech značek se STK i policajti vozí za technický stav.
petrida
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Harry® 13. 10. 2007 09:03

petrida píše:Dovolím si něco málo k nastavení světel.
Kromě Wartburga 353, kde byla světla nastavitelná nejdřív páčkami zvenčí a posléze z motorového prostoru (jak u starších typů s chromovanými rámečky světel, tak u novejších s nezrámečkovou maskou) měla nastavitelná světla páčkou také Dacia a nejsem si jistý, ub]ale možná že i Olcitc/b]


Jo jo, i Oltcit má nastavitelný světla otočným přepínačem vlevo pod volantem 8)
Oltcit 11R - 4boxer 8v OHC vzducháč 1129ccm 42kW@6250 78Nm@3500 5kvalt 860kg 145/70R13
Harry®
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 15. 10. 2007 08:11

ka-spel píše:To bych se bál, že si na té své škudce roztavíš paraboly. :Ds/quote]

Právě naopak. Velké, celoskleněné, není ideálnější světlomět. Bohužel se počase vypálí ta stříbrná vstva.

tquote]no, možná, že se mýlím, ale pokud se dobře pamatuji, u 120-tky šly paraboly naklápět tak, aby svítily nahoru (právě pro případ zatíženého kufru). A pokud má ty, které šly naklápět rukou (přeskakováním), pak to asi moc v pohodě nebude. Stačí nechtě o to zavadit při mytí nebo nakládání, či vykládání kufru a je vymalováno…
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luboš*** 15. 10. 2007 11:42

No jo, ale jestli ti ostatní "škodovkáři" také nekupují jen opotřebované díly na vrakovištích...? Po dvaceti letech je ta parabola zevnitř matná ať chceš nebo nechceš a už to jako nové nikdy svítit nebude a i to sklo je na povrchu omlácené a s tím už také nic neprovedeš.

Máš jediné štěstí (i když ti to neschvaluju), že ta škodovka má aspoň trochu předimenzovanou kabeláž a relátka, u novějšího auta by ti to po čase určitě vyhořelo.

Naposledy mi tu na jednom škodavrakovišti nechali zadarmo nějaká chromovaná zrcátka (k renovaci), ale taky občas zírám, co si jsou ochotni říct i za silně opotřebovaný díl...
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 16. 10. 2007 08:13

Určitě ty světla z vrakoviště nebudou úplný zázrak, ale nikdo neni tak blbej, aby dal 1200,- za jedno světlo (prodává se to pouze i s tím plastovým "nočníkem") na stodvacítku.

Zlatý moje pečlivě seřízený lehce naddimenzovaný světla proti samodomo namontovaným xenonům rádobytuningářů nebo jiným vylepšovacím skvostům (tmavé fólie, atd.) :)
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků