Technicky stav starsich vozu - oddeleno

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod petrida 8. 10. 2007 15:02

speleo píše:Já měl při technický ruce sepjatý v modlitbě, po nějaký ručičce sem rozhodně neměl náladu koukat. :|>/quote]


A prosím Tě proč??? Sice jsem škodovku nikdy neměl, takže nevím, co tam člověka může zaskočit, ale nikdy jsem neměl auto (teda W353 :wink: ) mladší 15 let a z 90% (ten zbytek připadá na rozpěrku mezi paknamam vzadu, protože tam udělali soudruzi z NDR malou chybu a ono to po čase na ručku na jedno kolo většinou moc nebrzdí) procházím STK na první pokus a vždycky bez všimnýho a osobně. Taky je fakt, že dost často mi to někdo nevěří a tak jsem pár lidí vzal sebou a většinou nechápali - podstatně novější auta lítala na opakovačku a nám se to většinou podařilo projít cca během 10 min (nepočítaje v to teda čekání na papíry, protože to je kapitola sama pro sebe :( )


//Jeffe: oddeleno z tohoto vlakna: http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?t=16572
petrida
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jouda.II 8. 10. 2007 17:09

petrida: Pokud máš dvoutakt a ne VW, tak kdyby ti změřili emise, tak se nedostaneš ani do druhýho kola (STK). Neznám SME, kde by byli ochotni si za*rat filtr a proto to raděj napíšou bez měření. Hlavně mám dojem, že letadlo z Eisenachu má ručku na přední kola.
Ford Focus 1.8 TDCi
Jouda.II
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 9. 10. 2007 07:42

petrida píše:A prosím Tě proč??? Sice jsem škodovku nikdy neměl, takže nevím, co tam člověka může zaskočit, ale nikdy jsem neměl auto (teda W353 :wink: ) mladší 15 let a z 90% (ten zbytek připadá na rozpěrku mezi paknamam vzadu, protože tam udělali soudruzi z NDR malou chybu a ono to po čase na ručku na jedno kolo většinou moc nebrzdí) procházím STK na první pokus a vždycky bez všimnýho a osobně. Taky je fakt, že dost často mi to někdo nevěří a tak jsem pár lidí vzal sebou a většinou nechápali - podstatně novější auta lítala na opakovačku a nám se to většinou podařilo projít cca během 10 min (nepočítaje v to teda čekání na papíry, protože to je kapitola sama pro sebe :( )L/quote]


Právě proto, že sem šel poprvé po cca deseti letech na technickou "bez všimného" a škodovka neprošla předtím vůbec žádným servisem. Faktem je, že neprošla úplně čistě, napsal klasický úniky oleje z motoru a převodovky, drobná koroze karoserie a na dvou dalších věcech (háček u kufru a světlomety) mě mohl asi z fleku vylejt, ale neudělal to. Nejvíc sem se bál, že prdnou brzdy na válcích (původní trubičky, prasátka, ...) a že mi přijde na 100/90W žárovky ve světlech, ale jenom tak divně pokýval hlavou nad seřízením :)
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrida 9. 10. 2007 19:20

speleo píše:[
napsal klasický úniky oleje z motoru a převodovky, drobná koroze karoserie a na dvou dalších věcech
petrida
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod HaD 9. 10. 2007 21:04

Jouda > Ono prý snad nejde 2T tak rozštelovat, aby jel a zároveň měl tak špatný emise aby neprošel ME (emise = to co se měří, tedy obsah CO). Trabant má povoleno 3,5-4,5% CO podle roku výroby, skutečná změřená hodnota bývá ve většině případů pod 1%, aktivní technici pak do toho šťourají, že to je málo a akorát rozhasí karbec, že pak motor netáhne ap. Ručku na předek měl Oltcit a z aut z NDR zřejmě jen Barkas B 1000.
HaD
Nováček

Odeslat příspěvekod petrida 9. 10. 2007 21:34

HaD píše:Jouda > Ono prý snad nejde 2T tak rozštelovat, aby jel a zároveň měl tak špatný emise aby neprošel ME (emise = to co se měří, tedy obsah CO). Trabant má povoleno 3,5-4,5% CO podle roku výroby, skutečná změřená hodnota bývá ve většině případů pod 1%, aktivní technici pak do toho šťourají, že to je málo a akorát rozhasí karbec, že pak motor netáhne ap. Ručku na předek měl Oltcit a z aut z NDR zřejmě jen Barkas B 1000.a/quote]


Potvrzuju, co píšeš - z vlastních zkušeností. Do klasických karburátorů u W je klidně nechám štourat, protože tam nemají co z.urvit, ale do poslední verze (český 32SEDR, co vypadá jak ve škodovce, ale seřizuje se úplně jinak) je žádám, at na to nesahají a zatím vždycky vyhověli.
Perličku k emisím (i když tomu asi nebude chtít nikdo moc věřit). Konkrétně u W353 mám osobně odzkoušeno, že bez problémů projde emisemi , i když je palivem čistý techničák s olejem T2 v poměru 1:50. Samozřejmě že základem je perfektně seřízený motor (zapalování na jiné hodnoty, svíčky taky jiné). Výkon je pak k nerozeznání od normálního benzinu a auto v žádném případě nesmí skoro kouřit - zahřáté (na tom si zakládám, že nemám dýmovnici, ale něco, co nečudí a jede v poho 140 tacho)
petrida
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Luboš*** 10. 10. 2007 17:55

Nespálené uhlovodíky se u těch dvoutaktů měří taky?
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 10. 10. 2007 20:44

omlouvám se, že jsme OT zaplevelili původní téma a muselo se to oddělit. Díky Jeffe a sorry.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 10. 10. 2007 21:48

HaD píše:Jouda > Ono prý snad nejde 2T tak rozštelovat, aby jel a zároveň měl tak špatný emise aby neprošel ME (emise = to co se měří, tedy obsah CO). Trabant má povoleno 3,5-4,5% CO podle roku výroby, skutečná změřená hodnota bývá ve většině případů pod 1%....i/quote]

jsem si vzpomněl jak jsem byl kdysi na emisích s trabantem. Jak to technik nastartoval, tak mu ten budík ukázal 999 :D . Dal jsem mu padesát korun do kapsy ať to zkusí seřídit (50 Kčs byl tehdy balík)
Chudák rozebral celý předek, půlku motoru, vrtal se v tom přes hodinu. Nakonec onu hodnotu dokázal stáhnout na asi 50 a mávl rukou ať jedu, že to lepší už nebude nikdy
tak nevím jak je to s těma 3,5-4,5% :?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 10. 10. 2007 22:07

Můj Favorit má lepší emise než Fabie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrida 10. 10. 2007 22:21

[quote="Luboš***";Nespálené uhlovodíky se u těch dvoutaktů měří taky?
petrida
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JirkaK 10. 10. 2007 23:20

Tak to že Wartburg čudí, je většinou dané tím že někdo buď preventivně (a zbytečně) přemaže, a nebo olej pořádně nerozmíchá. Nalít půllitr oleje do nádrže, přelít natankovaným benzínem a spokojeně odjet s tím že se to cestou rozhrká nestačí.
Ještě z doby, kdy jsem W 353 měl vím, že u auta z roku 68 se dostat s CO pod 1 % není problém. A nespálené uhlovodíky se u dvoutaktů neměří, protože jich tam vždycky bude strašně moc :-)
Tragédie této země spočívá v tom, že vždy když se v ní začne náhodou dařit lépe, přijdou politici a ve jménu vyšších zájmů všechno zkurví.
Líp už bylo......
JirkaK
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luboš*** 10. 10. 2007 23:56

No a to je právě ten problém, když se většina škodlivin ani neměří, tak se nemusíme divit, že s přehledem projde kdejaká dýmovnice.
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JirkaK 11. 10. 2007 06:49

Každé auto se měří podle limitů z doby, kdy bylo schváleno k provozu. Už současné emisní kontroly jsou vlastně překročením tohoto pravidla, protože před rokem 84 byl jediný limit - 4,5 % CO, a před rokem 72 žádné limity škodlivin neexistovaly. A po roce 84 se Trabanty a Wartburgy přestaly dovážet.
Ještě bych dodal, že dvoutakty sice trochu kouří a *****í, ale běžně vyrachtaná stodvacítka na tom není o nic líp.
A tragédie, po které by se mělo tvrdě jít, jsou hustohustě vočipované a přetryskované TDI - viz jiný thread v tomto fóru. Tolik smradu a kouře nikdy žádný dvoutakt nevyprodukuje. A zprasených turbodehtových Oktávek, Golfů, Passatů a Autin jezdí už určitě víc než Wartburgů. a Trabantů dohromady. V neděli jsem jel po "rychlodráze" přes Pardubice, vepředu Trabant, za ním kouřící A4, a já jako třetí. Kdyby nebyl v autě vnitřní okruh, tak jsem asi chcípnul :mrgreen:
JirkaK
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antek II 11. 10. 2007 13:31

[quote="JirkaK"]Každé auto se měří podle limitů z doby, kdy bylo schváleno k provozu. Už současné emisní kontroly jsou vlastně překročením tohoto pravidla, protože před rokem 84 byl jediný limit - 4,5 % CO, a před rokem 72 žádné limity škodlivin neexistovaly.

S tím asi moc pravdy nemáš.Když jsem začal jezdit na STK s Š1000MB rv.1968 tak se párkrát emise opravdu neměřily,ovšem od určitého data,nevím přesně od kterého roku,bez nějakých řečí nacpal technik sondu do výfuku a bylo to.Vždy jsem prošel bez nějakých zbytečných řečí a úplatků.
antek II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků