Stare velke vs. Nove male - CRASHTEST

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Dusan 18. 9. 2007 18:35

No nevim uz ta srazka s Corsou ukazala, ze Mamut rozhodne neni nezranitelny. Proti modernimu autu od stredni tridy vyse by se v bezpecnosti nechytal.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 18. 9. 2007 18:38

jak nezranitelný, zničený nárazník a pomuchlaná kapota není to co nazýváme zranitelný. Přední SPZtka Mamuta byla jistě vytlačena na čele figuriny :D
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 18. 9. 2007 18:45

Nechci tady z mamuta delat nejakou modlu v bezpečnosti, ale minulá generace S-cllase byla méně bezpečná než mamut... Bylo to proto že mamut byl přiliš bezohledný k svemu okolí, a nová generace musela být ohleduplnější....
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 18. 9. 2007 18:45

ace2 píše:jak nezranitelný, zničený nárazník a pomuchlaná kapota není to co nazýváme zranitelný. Přední SPZtka Mamuta byla jistě vytlačena na čele figuriny :D /quote]


Tak se podivej na tech zaberech, kde skoncilo kolo toho mamuta. Pro jednoduche vyhodnoceni crash testu je poloha predniho kola po narazu tim nejdulezitejsim indikatorem. Na tech zaberech je to blbe videt, ale lze zahlednout, ze leve predni kolo mamuta se probehlo pekne dozadu. Moderni auta se pri narazu lisi nejvice tim, ze kola zustanou tam kam je dal designer. Je to hezky videt na tech EuroNCAP videiich, vsechno vypada jak z papiru, snadno se borti pak naraz narazi na kolo a najednou jak kdyby to narazilo na neznicitelnou prepazku se borceni zastavi.
Je sice pravda, ze zrovna u mamuta to kolo ma jeste kam jit nez vleze ridici na klin, ale i tak to nebylo moc presvedcive.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 18. 9. 2007 18:47

HondaMan píše:Nechci tady z mamuta delat nejakou modlu v bezpečnosti, ale minulá generace S-cllase byla méně bezpečná než mamut... Bylo to proto že mamut byl přiliš bezohledný k svemu okolí, a nová generace musela být ohleduplnější....e/quote]


To bude urban legend. Dnesni auta jsou z pohledu "ohleduplnosti" tak brutalni, ze nejaky mamut by nikoho nerozhazel.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mabosk 18. 9. 2007 22:15

Samozrejme ze ziadne auto neni neznicitelne ale osobne by som radsej sedel vo W140 (v perfektnom stave) ako v moduse.

Nieco k teme W140 crash:
http://www.whnet.com/4x4/w140crash.html
mabosk
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tada 18. 9. 2007 23:04

Doufam, ze se mi nepovede otestovat taky W126... W124 se pri nehode chovala ukazkove :-D
Tada
Štamgast

Odeslat příspěvekod JirkaK 19. 9. 2007 11:48

Dusan píše:
ace2 píše:jak nezranitelný, zničený nárazník a pomuchlaná kapota není to co nazýváme zranitelný. Přední SPZtka Mamuta byla jistě vytlačena na čele figuriny :D /quote]

Tak se podivej na tech zaberech, kde skoncilo kolo toho mamuta. Pro jednoduche vyhodnoceni crash testu je poloha predniho kola po narazu tim nejdulezitejsim indikatorem. Na tech zaberech je to blbe videt, ale lze zahlednout, ze leve predni kolo mamuta se probehlo pekne dozadu. Moderni auta se pri narazu lisi nejvice tim, ze kola zustanou tam kam je dal designer. Je to hezky videt na tech EuroNCAP videiich, vsechno vypada jak z papiru, snadno se borti pak naraz narazi na kolo a najednou jak kdyby to narazilo na neznicitelnou prepazku se borceni zastavi.
Je sice pravda, ze zrovna u mamuta to kolo ma jeste kam jit nez vleze ridici na klin, ale i tak to nebylo moc presvedcive.

O tom to právě je, že je velký rozdíl mezi autem, které má deformační zónu 40 cm a autem kde máš od předního skla k nárazníku metr a půl. Tam posuv kola o půl metru nic neznamená. Celé je to o hromádce drceného masa a kostí v Corse,
versus modřinách od pásů a airbagu řidiče Mercedesu. A ať je po tvém, možná by měl v tom mamutovi ještě zlomený kotník.
JirkaK
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 19. 9. 2007 14:35

Bez ohledu na to jaka je deformacni zona, kolo se proste nesmi pohnout pri narazu jinak je bezpecnost auta spatna. Ten mamut ma hmotnost, ma rozmery, to mu pomaha, ale dnesni auta jsou v bezpecnosti uplne nekde jinde.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 19. 9. 2007 14:36

nevim nechtel bych byt nabranej mamutem... ani kdybych sedel v novy S klade... na toz tak v nejakym prckovi...
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mabosk 19. 9. 2007 14:46

Dusan píše:... ale dnesni auta jsou v bezpecnosti uplne nekde jinde.


Fyzika bohuzial nie :D
mabosk
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JirkaK 19. 9. 2007 15:41

Dusan píše:Bez ohledu na to jaka je deformacni zona, kolo se proste nesmi pohnout pri narazu jinak je bezpecnost auta spatna. Ten mamut ma hmotnost, ma rozmery, to mu pomaha, ale dnesni auta jsou v bezpecnosti uplne nekde jinde.

Kolo se samozřejmě nesmí hnout u běžného auta střední nebo dokonce kompaktní třídy, kde je mezi podrážkou tvé levé boty a běhounem pneumatiky nějakých patnáct centimetrů a při posuvu vzad by kolo proniklo do kabiny vozu. Až někde uvidíš mamuta v reálu, podívej se kde je přední kolo a kde nohy řidiče....
Určitě do prostoru nohou řidiče neproniklo, protože levé přední dveře zůstaly skoro nepoškozené.
JirkaK
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 19. 9. 2007 16:21

JirkaK píše:Kolo se samozřejmě nesmí hnout u běžného auta střední nebo dokonce kompaktní třídy, kde je mezi podrážkou tvé levé boty a běhounem pneumatiky nějakých patnáct centimetrů a při posuvu vzad by kolo proniklo do kabiny vozu. Až někde uvidíš mamuta v reálu, podívej se kde je přední kolo a kde nohy řidiče....
Určitě do prostoru nohou řidiče neproniklo, protože levé přední dveře zůstaly skoro nepoškozené.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 19. 9. 2007 16:29

Tak v mamutovi hádam išlo najmä o bezpečnosť tých vzadu, až na druhom mieste boli tí vpredu... :)
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 19. 9. 2007 16:33

Mamut hlavne byla fantasticka kara jakou od te doby nikdo nevyrobil a ktera ve sve dobe nemela konkurenci, nicmene je to auto z roku 1991 a poplatne technologie (byt spickove) dostupne pred sestnacti lety. Od te doby auta i bezpecnost proste sla dale a je to znat.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků