Jak zakonzervovat vuz na 7 let?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Je takova myslenka uplna blbost?
Ano. 53 %  71%  [ 53 ]
Ne. 12 %  16%  [ 12 ]
Nevim. 9 %  12%  [ 9 ]
Celkem hlasů : 74

Odeslat příspěvekod humbert 12. 8. 2007 02:07

Podobný dotaz jsem před nedávnem měl taky a od jednoho mechanika se mi dostalo odpovědi velmi podobné, jako již psal stormbringer a rar. Ikdyž já se zajímal spíš o konzervaci veterána (skoro veterána).

Auta jsou dělána proto, aby jezdila. To jim svědčí nejvíce. Takže jakékoliv jiné řešení je jen horší.

Vlhkost/voda - největší nepřítel u dlouhého stání je vlhkost a následná koroze. To se týká karoserie, motoru, hnacího ústrojí, ... Ideální je proto prostor s co nejmenší vzdušnou vlkostí a stálou teplotou - archiv. Resp. se to řeší větráním. Od cca 70.let jsou auta po zavření dostatečně těsná, aby nedýchala a sráží se v nich , změnou teplot, voda. Proto je nutné nechat auto otevřené (dveře, okna), nejlépe vyndat celý interier (sedačky, koberečky - čím víc, tím líp). Ošetřit dutiny, podvozek. V prazích jsou většinou špuntíky, kterými se dá práh napustit olejem, který vzlíná a dostane se tak i do míst, které nejdou přímo vystříkat. Případně se práh navrtá (to je spíš pro starší auta). Jak již bylo napsáno, motor je nejlepší zaplavit olejem (nemusíte lít nejdražší, který máte :wink: ). Ostatní tekutiny také nechat - různé hadičky, trubičky vydrží déle s nimi, než bez nich. Benzín ven.

Ošetřit různé gumy, plasty v interieru a kůži na sedadlech samo taky. Odpojit baterku. Nadzvednutí auta třeba na gumy/špalky pomůže nejen pneumatikám, ale i perum.

A nakonec nakoupit tisíc a jednu pastičku na myši a nastavit je :D .

To není z mé hlavy, jen co jsem slyšel. Nic neprovětrá/neprohřeje auto jako jízda.
humbert
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod M@tezz 12. 8. 2007 02:40

humbert píše:
A nakonec nakoupit tisíc a jednu pastičku na myši a nastavit je :D-/quote]

A po sedmi letech na ně dceru upozornit :)
Jůzr rekvestuje akces do fajlu na šérpojntu. Responsibl menedžr jeho rekvest ridžektnul.

Upozornění: Přečtením tohoto příspěvku potvrzujete, že souhlasíte s jeho obsahem.
M@tezz
Režisér roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luboš*** 12. 8. 2007 12:41

Osobně si myslím, tohle nemá cenu, i kdyby se ten meďour odstavil na dvacet let, tak pořád se bude na ceně dost tratit, žádné hodnotné auto z toho ještě zdaleka nebude. Všechna moderní (myšleno poválečná) auta trpí odstavením PODSTATNĚ více než provozem. Čím je to auto novější a složitější, tím hůř. Aby z toho auta po opětovném zprovoznění nebyl poruchový nebezpečný vrak, bylo by nutné vyměnit prakticky všechny gumové součásti na brzdách, spojce, motoru, převodovce, řízení, klimě atd. Je téměř jistota, že ze všecho začnou unikat kapaliny buď ihned nebo po velmi krátné době. Dost obav bych měl z elektornických systémů, oxidaci různých spojů se asi půjdě těžko vyhnout (v běžné neklimatizované garáži), naopak korozi karosérie bych se u tak mladého auta vůbec nebál. Asi je vhodné to postavit na špalky, i kdyby se pak pneu dávaly nové, zabrání se unavení pružin.

Mimochodem po celou dobu neprovozu se musí platit povinné ručení, značky do depozita je možné nyní uložit maximálně na 1 rok.
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ardeth 12. 8. 2007 12:59

I kdyz 7 let je dlouha doba,tak porad ma medveda s minimalnim najezdem....takze dejme tomu skoro jako novy po strance opotrebeni dilu. Zakonzervovani a odstaveni auta je myslim hloupost...neni prece,tak slozity si nekam obcas v lete na vikend nekam vyrazit par desitek km a poradne ho projet...
Ale pokud to chce mit pro dceru,tak proc takovy dobry auto prodavat a pro dceru koupit pak nejaky jiny auto bez znalosti puvodu a buhvi kolik by to melo najeto...
Vy byste to opravdu udelali?

To je jako kdyz si tady nekdo stezuje,ze nema v aute klimu a chtel by ji nejak doinstalovat? Proc asi? Protoze je se svym autem spokojeny,vi kolik je na nem najeto a jaky mel servis a prodat svoje auto a koupit si nejaky z bazaru jenom kvuli tomu ze to ma klimu je vazne super kauf.
Ardeth
Inventář

Odeslat příspěvekod KubaPa 12. 8. 2007 14:39

Ardeth: No mě se zdá, že za ty prachy co by za to dostal teď + co by vrazil do údržby a pojištění za 7 let (ať už s minimálním nájezdem, nebo s konzervací) by mohl za těch 7 let koupit dceři nový velmi slušný auto (byť to třeba nebude E-classe, ale "jen" B/C-classe) kdyby trval na značce. Nebo velmi podobnou, ale podstatně mladší ojetinu se známým původem (třeba to auto, co s ním bude předpokládám jezdit odteď). Ať už nějaká samodomo konzervace, nebo projetí jen jednou dvakrát za rok v létě tomu autu podle mě nebudou dělat vůbec dobře, takže za těch 7 let to nebude nic extra i když to bude mít minimální nájezd a známej původ. Nějaká konzervace, která by to opravdu řešila bude tipuju stát víc, než kolik to auto stojí nový... Ten tvůj druhej příklad beru, opravdu bych si nekoupil v bazaru jiný neznámý auto, který by se od mýho lišilo jen klimou. Ale nepřipadá mi to srovnatelný s tímhle případem.
KubaPa
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 12. 8. 2007 16:54

když nebudu polemizovat že top je blbost, tak konzervaci bych provedl tak, že bych ho klasicky jednou za měsíc - půl roku projel, tak 20 km, a pravidelně u něj prováděl údržbu, tedy minimálně výměna oleje a filtru. Rozhodně na zimu tam dal směs aspoň na -40 to samé ostřikovače ... Podle mě by pak mohl vydržet a na projížďky jezdit jen když je venku sucho, aby se zamezila koroze ... asi bych koupil i nějakou plachtu přes aby lak netrpěl bordel (záleží zda bude stát venku nebo uvnitř) .... Možná udržovat pryžové součástky nějakým mazadlem fit ....
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod werwer 12. 8. 2007 21:50

Takto dostal kamarát uloženku T 815. Neviem koľko rokov stála. Ten zúril ako pes. Všetko čo bolo z gumy sa rozpadávalo, olej tiekol takmer zo všade. Po výmene všetkého možného aj nemožného sa už potom dalo.
Nebude stáť výmena kolies, kvapalín, tesnení, gumových častí, zoxidovaných spojov, baterky, filtrov, platenie poistného, tlmičov stáť viacej ako bude aktuálna hodnota auta v tej dobe?
Baterka - nehrozí bez nabíjania
Kotúče - ošetriť nejakou vazelínou alebo tak. Potom ich zase očistiť.
Črevá motora a prevodovky, ložiská - ak nebudú zaplavené olejom je to jasné. Mám doma taký motor ak niekto neverí. Síce po naštartovaní keď bol 7 rokov v nečinnosti si spraví motor vlastný " výbrus " :D
Pneumatiky - nehrozí. Síce hej ale nechcel by som sa na tom voziť.
Konektory - Cu reaguje s O a zabrániť sa dá tomu iba tak že odstránime O alebo Cu
Gumenné časti - praskliny, prirodzené tvrdnutie gumy
Tlmiče - neverím že budú OK
A ešte dalších milión vecí. Ešte keby to bolo uložené tak ako zbrane tak hej ale len tak pohodené v garáži určite nie. A ak si ho zamilujú hlodavce tak ..........
Chces sa pozerat zubatej na kosu ?.......Favo 170km/h
werwer
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod werwer 12. 8. 2007 22:05

Teraz ma napadlo že minule mi doniesol známy elektromotor, ktorý mal hodený v garáži a mal som mu ho spojazdniť. To bolo srandy čo všetko z neho vybehlo :D :D Síce piští ale ide. :D Pokiaľ mu tie ložiská nezadre úplne.
Chces sa pozerat zubatej na kosu ?.......Favo 170km/h
werwer
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 12. 8. 2007 22:16

no jo vojenský uloženky sou humus, párkrát sem viděl úžase a další techiku co ačéerka prodávala a v případě nouze by opravdu tato technika vyjet nemohla :D
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod BorKur 12. 8. 2007 22:59

Dekuji Vam vsem za Vase namety i vtipne postrehy.
Doufam, ze se mi majiteli podari vysvetlit, ze vysledek ankety neni nahodny (osobne se take klonim k nazoru, ze to neni z financniho hlediska nejlepsi zpusob nalozeni s vozem) a meda pujde do sveta..
V pripade, ze ne, snad Vase rady pomohou.
Diky Vam vsem! 8)
BorKur
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod roverider 14. 8. 2007 07:36

co se týká vlhkosti nebylo by lepší auto do něčeho hermeticky zabalit a nasypat trochu silikagelu (ty kuličky jak pohlcujou vlhkost) neni srahej, případně ještě ten kontejner napustit třeba CO2 nebo argonem, dusikemnebo něčim podobnym neoxidujícím> žádná rez
roverider
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Magistr Kelly 20. 8. 2007 19:54

BorKur píše:Doufam, ze se mi majiteli podari vysvetlit, ze vysledek ankety neni nahodny (osobne se take klonim k nazoru, ze to neni z financniho hlediska nejlepsi zpusob nalozeni s vozem) a meda pujde do sveta..


Snad jo, protože stupidnější nápad jsem už dlouho neslyšel. Pokud ty prachy co získá prodejem auta teď jen trochu inteligentně investuje, tak za 7 let bude mít dvojnásobek.
V opačném případě mu zůstane v garáži starý krám s drahým provozem.
Magistr Kelly
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MKMAN 20. 8. 2007 20:07

Magistr Kelly píše:
BorKur píše:Doufam, ze se mi majiteli podari vysvetlit, ze vysledek ankety neni nahodny (osobne se take klonim k nazoru, ze to neni z financniho hlediska nejlepsi zpusob nalozeni s vozem) a meda pujde do sveta..


Snad jo, protože stupidnější nápad jsem už dlouho neslyšel. Pokud ty prachy co získá prodejem auta teď jen trochu inteligentně investuje, tak za 7 let bude mít dvojnásobek.
V opačném případě mu zůstane v garáži starý krám s drahým provozem.r/quote]


zpf? ovb? za 7 let 100% zhodnoceni. ale kde ze, proste to dela z principu nechapu co je na tom k nepochopeni
tádydádydádyda
MKMAN
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Jintaj 20. 8. 2007 20:31

Tenhle problém má ještě další aspekt - legislativní. Předpokládám, že těch 7 let nebude to auto mít RZ, bude odhlášené z evidence, aby se např. nemuselo platit pojištění. Tudíž se mu nebude dělat ani technická a emisní kontrola každé 2 roky. Až za těch dlouhých 7 let bude chtít vůz opětovně přihlásit, budou platit nové emisní limity, jistě mnohem přísnější, a nevím nevím, zda jimi (v té době už docela zastaralý) vůz projde.... :shock:
Jintaj
Fanatik roku 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 20. 8. 2007 20:32

Jintaj: Tak auto musí vyhovovať emisným limitom takým, aké platili v dobe, kedy bolo vyrobené...
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků