Jaký typ barvy na plecháče?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Rs. 5. 8. 2007 18:07

jakykoliv naterovy system od polyuretanu, alkydu pres akrylaty az po silikon.
ale jako obvykle je zarucni doba nateru zavisla na stupni pripravy povrchu. Pokud chces dat zaruku delsi nez dva roky, nic jineho nez dukladne opiskovani a moreni Ti nezbyde - a potom lze i zinkovat. Pro kartacovani je dulezite nasledne pouziti dobreho odrezovace (kupr Balak ci co) a odmasteni (voda+savo, lih).
Bez zakladovky ani ranu, ale bacha na jeji odolnost, 150st a brzdovku/soli nevydrzi kazda S200x, chce to nejakou reaktivni, tj. takovou, ktera po zaschnuti nejde rozmatlat redidlem. Z beznych napr Alkyton primer, jinak jakakykoliv 2k akrylovy zakladujici plnic dle navodu (jde nananset i stetcem, ale strikani je pohodlnejsi).
V zadnem pripade nezinkovat (at uz barvou nebo jinak) narezly kov (tj. po pretreni kyselinou nesmi barvit - zkus novy/hloubkove zkorodovany a pochopis) a v zadnem pripade nekombinovat silikon s cimkoliv dalsim (dela se silikon-zinek a silikon-stribrenak, oboji se vypaluje)
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod J.Bill 8. 8. 2007 19:30

Já opravoval zkorodované místo takto:Ocel.kartáč na vrtačku,pak ručně,pak odrezovač-překartáčovat-odrezovač-několikrát po sobě(asi 8x,až zbyl pouze čistý plech).Odrezovač dělá na povrchu z oxidované slabou fosfátovou vrstvy,která mírně odolává korozi.Odmastit lihem.1.vrstva základová barva dvousložková polyuretanová,vyschnout-vytvrdnout,2.vrstva taktéž,3.vrstva taktéž.4-5 vrstva akrylát spray v barvě karoserie.
Nejdůležitější je povrch plechu bez jakékoliv rzi a oxidace před nátěrem a kvalitní základová barva s co největší barierovou odolností ! (nepropustí k povrchu plechu kyslík a nevzniká oxidace)
více také na:
http://www.industrycoats.cz/poradna.html

Kdysi se plechařina máčela v různých louzích a pak fosfátovala a základovala.Ale jelikož tenkrát nebyly kvalitní barvy jako dnes,nebo byly drahé,tak to časem dost rezlo.Dnes převážná většina výrobců automobilů dělá pozinkované karoserie ošetřené kvalitními barvami,takže pokud se vám neodře krycí vrstva nátěru a na zinek se nedostane v zimě sůl a není to odfláklé z výroby,tak vydrží opravdu dlouho :D
J.Bill
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JardaB 8. 8. 2007 19:39

No kdyz to tak ctu, nevyplati se koupit radsi hlinikace ;-)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod roxor 14. 12. 2013 08:50

SAFELIX píše:Komaxit je prášková farba. Vynikajuca.

Neviete, ako sa chová na karosárskych dieloch? Predné blatníky.
:hm
Neberme život príliš vážne ... aj tak to nikto neprežije.
roxor
Nováček
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků