Brzdy

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod mfilip 30. 4. 2007 08:55

Zacnu od zacatku, snad to nebude tak dlouhe a vyjadri to muj problem.
Zacatkem dubna jsem neprosel STK, protoze rozdil v ucinnosti parkovaci brzdy na zadnich kolech byl 40%. V autorizovanem servisu se na to koukli, procistili co se dalo, moc se s tim stelovat pry neda, kdyby to nepomohlo, pomuze jen vymena trmenu, ve kterem je mechanismus parkovaci brzdy v poradku, nicmene na jejich brzdove stolici uz graf ukazal rozdil ucinnosti 20%. Zhruba od te chvile jsem ale zacal u auto pozorovat neco jineho, uz to jaksi nebylo ono. Pozdeji jsem se ujistil, ze auto jakoby nekdy neco brzdilo. Nekdy se auto chovalo normalne a nekdy jakoby neslo ujet a zacal jsem experimentovat. Zjistil jsem napriklad, ze po 10 km jizdy od posledniho zabrzdeni a zastaveni setrvacnosti jsem mel vsechny 4 kotouce mirne teple - rekneme kolem 35st. Nechapu proc, ale rikam se, dejme tomu ze je to normalni. Po dalsi jizde v jiny den zase 3 kotouce na 35st a zadni pravy kotouc vice -cca 55st ( lehce jsem se popalil ). A dnes jsem male nedojel do prace - predni kotouce studene cca 20st, zadni pravy kotouc 35st a levy zadni cca 80st ( ten v servise cistili ) - po plivnuti se jen zasycelo a byla citit spalenina. Po opatrne jizde kolem 60 km/h jsem dorazil do prace a vsecny kotouce cca 35st. I pri tomto zastaven jde normalne autem pohnout - desky nejsou ke kotouci priskvarene ani na kotouci neni vylestena brzdna plocha. Nicmene na tom kole je nejvice prachu jakoby z brzdnych desek.

Mam tedy problem:
a) muze to delat posilovac brzd ? Ze by lehce pribrzdoval kotouce, ale proc se stalo, ze je zadni kotouc byl enorme zahraty ?
b) muzou desky kotouce permanentne zahrivat ?
c) myslim si, ze to bude lozisky - na zadnich kolech uz asi odchazeji a pri jizde kolem 80-90 km/h se pridiraji a zahrivaji se. pri jizde 60 km/h to zrejme nevadi prilis - proc vsak mivam i lehce teple predni kotouce, ze by tam loziska taky nebyly v dobre forme ?

To vse ma prave souvislost, ze to zacalo az pote, co servis opravoval leve zadni kolo. Kdyz dam normalne auto na zvedak, vsemi koly lze otacet, stejne jde auto na rovince roztlacit a to i se spustenym motorem ( kvuli posilovace ).
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zadirr 30. 4. 2007 09:17

Mě to dělalo něco podobnýho a pomohlo vyměnit lanovody. Sice si myslím že to by asi měli v autorizovaném servisu poznat, ale člověk nikdy neví...
zadirr
Nováček

Odeslat příspěvekod mfilip 30. 4. 2007 09:28

zadirr píše:Mě to dělalo něco podobnýho a pomohlo vyměnit lanovody. Sice si myslím že to by asi měli v autorizovaném servisu poznat, ale člověk nikdy neví...k/quote]
mno s tema lanovodama, jeste zes mi pripomnel - technik na STK mi povedel na to, ze jsem auto nechaval opravit, a ze mi to procistili, ze podle nej je to lanovodem, ze si vsiml, ze je prorezly a muze pridirat. Je mi ale divne, ze by na to v autorizovanem servisu neprisli. Je pravda, ze jsem zacal parkovaci brzdu ted vice pouzivat, ale jak by mi pridreny lanovod mohl zpusobit ty problemy pri jizde - zastavim - kotouc skoro zhavy, odjedu a pokracuju pomalou jizdou a je vse v poradku.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fido+ 30. 4. 2007 11:20

Taky bych to videl na lanovod.
Fido+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rs. 30. 4. 2007 11:24

podivej - umis uvolnit desky? (tj. sroubovakem je opatrne odpacit od kotoucu aniz neco rozebiras, pouze si sundas kolo)
- lanovod, i kdyby byl zarezly, tak pokud nepouzijes rucku (mysleno od uvolneni), tak ho muzes vyloucit. Relativne casto vidam na silnici auta, ktere maji lanovody vypadene z uchytu a ty si vesele plandaji sem-tam. To asi neni tvuj pripad.

desky se kotouce trvale dotykaji (resp vule je velmi mala atd..). Pokud jeden kotouc hreje vyrazne vice, tak po vylouceni parkovacky, bych sel v poradi:
1) vaznouci pistek (rozhybat, promazat, doporucuji vzdy parove)
2) vule ve vedeni-cepech trmenu, brzdic sebou haze (ABN cep ap.)
3) hazivy kotouc/lozisko/stred
4) extremne pretazena brzdovka+nespravny postup posledni vymeny
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod mfilip 30. 4. 2007 11:42

Diky.
Desky na vsech kolech a jejich dolehani na kotouc vypadaji v poradku. Na prednich jsou desky of Feroda do konusu,na zadnich
kotoucich prilehaji celou plochou, ale vzdy po zastaveni se dalo autem ci kolem pohybovat normalne. Kolo klade sice pri
otaceni misty odpor, jakoby obcas nekde slabe slysitelne skrtne o desky, ale to povazuji za naprosto normalni.
Pistky by mely byt v poradku, oba zadni trmeny byly pred STK ocisteny.
Neni mozna situace, ze lanovod pridrel bowden a ten nez se vratil do puvodni polohy, tak tlacil desky na kotouc a tim
jej prehrival - ale i kdyz jsem zastavil, tak auto slo normalne tlacit a kotouc nebyl vyhlazeny. Co jsem slysel,
tak cely mechanismus parkovaci brzdy u kotoucu byva slozitejsi nez u bubnu.
V tuto chvili mi to ale hovori pro lozisko, podobny pripad jsem resil u Bravy.
je mozne, ze lozisko pri pomale jizde je OK, ale pri 90 km/h uz kouse a zpusobuje prehrati.
Cele je na tom blbe to - ze v klidu to auto nejevi problem - obavam se, ze se bude muset zacit s vymenou nejpravdepodobnejsich
viniku - takze - oba zadni loziska, pak lanovod, pak ...
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 30. 4. 2007 11:47

U Bravy mi totiz lozisko taky hezky dokazalo rozteplit buben, az se barva loupala, ale pokud si dobre vzpominam, kladlo pri otaceni znatelny odpor
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luboš*** 30. 4. 2007 12:17

Bude to asi tím lanovodem nebo drhne ten mechanismus ruční brzdy na příslušném třmenu, možná i unavená pružina, jestli tam nějaká je. Všechno ostatní by se muselo projevit na nesouměrnosti brzných účinků i u provozní brzdy.
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rs. 30. 4. 2007 13:06

no, ja bych ty brzdy uvolnil a zkusil (v podstate na tom nic neni, opatrne. Pokud se bude hrat to jedno vice, sel bych po lozisku/hazivosti, pokud ne, tak po parkovaci (nejen lanovody, ale cely ten uzasny mechanismus)
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod mfilip 30. 4. 2007 13:19

diky moc za rady. Jedu za chvilu do servisu, snad pujde poznat pricina anebo vyloucit lozisko nebo parkovaci brzdu.
Nejlepsi by bylo uvolnit desky jit se projet a bez pouziti brzd pak zastvit, jestli hreje kotouc. Obavam se ze to ale v normalnim provozu nepujde.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 30. 4. 2007 13:52

Over si na 100% jestli meli pri cisteni pistky venku. Pokud si nejsi jisty na 100% sel bych nejdriv po bowdenu a pak hned po tomto.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Rs. 30. 4. 2007 14:22

ja to nedopsal - opatrne vsunes sroubovak mezi desku-kotouc, zapacis do zapruzeni, vsunes na druhou stranu a opakujes do zblbnuti, dokud brzda viditelne nema vuli - "se neuvolni". Pote nesahas na rucku a zabrzdis, aby se vule vymezila na provozni hodnotu a projedes to (hreje-nehreje).
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod Fido+ 30. 4. 2007 15:51

Rs. píše:ja to nedopsal - opatrne vsunes sroubovak mezi desku-kotouc, zapacis do zapruzeni, vsunes na druhou stranu a opakujes do zblbnuti, dokud brzda viditelne nema vuli - "se neuvolni". Pote nesahas na rucku a zabrzdis, aby se vule vymezila na provozni hodnotu a projedes to (hreje-nehreje).

Tohle ale nemusi fungovat. U rucni brzdy na kotoucovejch brzdach bejvaj v pistkach racny ktery zabranej zpetnymu zatlaceni (dovoli to jen o malicko v radu milimetru) a pistek se musi jakoby zasroubovat.
Fido+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rs. 30. 4. 2007 16:35

ale na uvolneni staci <1mm, vem si, ze teoreticka provozni vule kotoucovek je 0.05mm.
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod Rs. 30. 4. 2007 16:40

v podstate jde o to, ze pokud je zatuhly pistek, tak gumovy "pistni krouzek" nema dostatecnou silu na to, aby to o kousilinek zatah (svoji pruznosti) zpet. Muze nastat kupr je-li pistek natolik vyoseny, ze se opre dnem o stenu valce ap. Potom je potreba mu pomoci.

Situace, ze je zcela tuhy samostel a podrzi to je sice mozna, ale pro rad 0.05-0.15 (povolena hazivost kotouce) je dejme tomu pomerne malo pravdepodobna. Krom toho by tu rucku neodbrzdil vubec a usmazil pneumatiku
Rs.
Štamgast

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků