tažná tyč lidově triangl

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod stepynek 27. 3. 2007 02:11

Ahoj všichni
Hledám někoho kdo by mi prodal, nebo vyrobil triangl na tažení auta bez řidiče. Nemyslím pomocný podvozek pod přední kola
tady je odkaz na výrobce pro ilustraci
http://www.towingaframe.co.uk/
:razz: :razz:
Jezdím na elektriku a občas s čtyřtaktním růžovým trabantem
stepynek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Auto1 27. 3. 2007 08:45

-Problém je,že to určitě nemá homologaci pro provoz v CZ.
-Pořád nechápu,jak může toto řídit nápravu?
-Jediné řešení je tažná tyč,ale bez druhého řidiče to nepůjde.. http://www.heposvm.cz/vyroba/tyce/tt2_help.html
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 27. 3. 2007 08:48

Auto1: nápravu to řídí tak, že to připevníš na ramena a funguje to jako přívěs pro náklaďák nebo traktor.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Auto1 27. 3. 2007 08:57

Jenže traktorová vlečka má točnu,kdežto auto má ramena pevná,a na řízení to připevníš jak,na tyčky řízení?
Některé auta je mají před jiné za nápravou,jak to tam bude držet,nepoškube to manžety?
Není problém auto tahat,ale nechápu,jak to bude auto řídit?
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 27. 3. 2007 08:58

Auto1: no teoreticky to fungovat může... prakticky bych měl strach, že poškodím řízení. Přece jenom nebylo navržený na to, aby se za něj celý auto tahalo.
Když už tahat auto bez řidiče, tak přívěs, nebo alespoň plošinu pod přední kola.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Auto1 27. 3. 2007 09:03

Tak tahat za řízení je nesmysl,vypadá to,že to tahá za karosérii na dvou bodech,a další dva body jsou přichyceny k řízení,asi by to mělo být přímo na těhlice,ale to je už moc blízko kola..

-Má to zásadní problém (i kdyby to mělo jakýsi kit,který by uměl individuálně chytnout všechny modely)autovlek je bržděný,toto nebrzdí :!:
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 27. 3. 2007 09:12

Pokud vím tak vzhledem ke geometrickým poměrům v zavěšení předních kol se to řídí samo. Prostě triangl při zatáčení auto nuceně táhne bokem a přední kola se tomu přizpůsobí - natočí se správným směrem

na řídicí tyče se ten triangl neupevňuje !
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Auto1 27. 3. 2007 09:18

-To nechápu,jak to může natáčet ta kola?
-Znáš co dělají koleje? Rozhodí někdy auto,které držíš oběma rukama na volantu,kdo tahá vleky,ví,že to rozhodí celou soupravu,a co to dělá s trianglem?
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 27. 3. 2007 09:23

Auto1: vím že kámoši takhle kdysi tahali auta na závody a fakt to funguje. Řízení se přizpůsobí změně směru samo, podobně jako když při normální jízdě v zatáčce pustíš volant - taky se samo hýbe do přirozené polohy. Přirozený směr je sice rovně, ale boční silou jde natočení předních kol ovlivnit.
Tuším je to způsobené závlekem kola (říká se tomu i stopa) a je to třeba důležitý parametr u motorek. Osa natáčení předních kol totiž protíná silnici před bodem dotyku pneumatiky, což na jedné straně zlepšuje stabilitu, vrací volant do přímého směru ale zároveň to při boční síle dovolí natočení
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Auto1 27. 3. 2007 09:38

Vana666: Ale tahat v CZ můžeš jen na laně,tyči,rampě,vleku.
Vím,o čem mluvíš,vím jak to myslíš,vím jak je nastavená geometrie,ale neumím pochopit ten princip,ty říkáš tedy,že to drží karosérii na dvou bodech,a řízení vůbec?Že řízení se natáčí na základě své jakési samosvornosti,nebo jak to nazvat? Zdá se mi to příliš složité na to,aby to bylo bezpečné.. Znova,vjedeš do kolejí,a...?
Hlavně ty kurty tam,víme,že časem prasknou,že?
Bych se bál víc o ten triangl v 50km/h než o autovlek ve 150km/h..
-Toto je navíc náročné na baterku v autě (v zimě x krát víc),auto musí mít zaplé výstražné,a řeknu Ti,ne jednou se mi stalo,že když to blikalo pár hodin,tak i na novém autě občas shoří ten přerušovač blikání..
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 27. 3. 2007 09:49

Auto1: opravdu to funguje ovšem nakolik to je bezpečné, nevím. I ti moji známí to takhle tahali kdysi dávno (snad to dříve povolené bylo, ale taky nevím).
Prasknout může cokoliv, i tažné lano nebo tažná tyč.

V kolejích bych problém až tak neviděl, to zadní auto nemá kam uhnout když je ve směru držené nuceně. Za řízení to ale chycené nebylo určitě, jen za nápravu
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stepynek 27. 3. 2007 11:55

Ahoj všichni
Je to pár let co jsem jel do Prahy přes Kolín. Bydlím na Vysočině, Jedu si se svým vytočeným trabantem a najednou mě předjíždí dodávka MB a na trianglu měl Seata Incu. A bez druhýho řidiče. Podotýkám , že mě předjížděl. Moje trabo celkem pádilo. Mr. Green
Když jsem s ním mluvil, tak mi nabídl, že mi to vyrobí. Dal mi telefon a já ho ztratil :hm Měl mladoboleslavskou značku
Auto normálně zatačelo a v Kolíně odbočoval na pumpu. Naprosto bez problému a bez jakékoliv ztráty směru a stability :shock:
K tomu podvozku: kamarád co dělá na technický mi říkal, že tyhle podvozky pod přední nápravu jsou u nás zakázaný. Toto se dá prezentovat jako tažná tyč
Potřebuji to k převozu elektromobilu, kde je celkem jedno jestli to bude svítit. Stejně ho budu nabíjet na místě kam jedu :lol:
Jezdím na elektriku a občas s čtyřtaktním růžovým trabantem
stepynek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lehtinen 27. 3. 2007 13:26

Auto1 píše:Vana666: ....
-Toto je navíc náročné na baterku v autě (v zimě x krát víc),auto musí mít zaplé výstražné,a řeknu Ti,ne jednou se mi stalo,že když to blikalo pár hodin,tak i na novém autě občas shoří ten přerušovač blikání..e/quote]

Jaké výstražné musíš mít zapnuté?
Renault Twingo 1,2, r.v. 93 - rád na tebe vzpomínám, 5 let, 60 tisíc km
Citroen C4 1,4i 16V, SX r.v. 2009
lehtinen
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Auto1 27. 3. 2007 13:47

Tažené auto musí mít zaplé výstražné,neboli čtyři blinkry,pokud nemáš dozadu rampu se světly,které je propojená s tažným vozidlem..
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 27. 3. 2007 13:52

Auto1: to si děláš srandu? Tažené auto musí mít za oknem trojúhelník a za snížené viditelnosti osvětlění vzadu. Podle jakého předpisu by mělo mít zaplé výstražné blinkry???
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků