Diesel dvoutakt

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Jouda.II 18. 1. 2007 15:44

Teď jsem četl článek o nějaké studii Daihatsu s přeplňovaným dvoutaktem systém Common Rail. Znáte někdo, kde byl kdy použitý dvoutaktní naftový motor? Co já vím, tak v ruské lokomotivě Sergej a potom v malotraktorech s motory typu Holder z Agrostroje Prostějov.
Jouda.II
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rs. 18. 1. 2007 15:45

ve vsech malych modelarskych motorech do obsahu cca 15ccm
jenom nejezdi na naftu :-)
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod myndel 18. 1. 2007 15:45

Je tu o tom rozsáhlý thread, hledej
myndel
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod mayklmaykl 18. 1. 2007 15:47

jojo V12 sergej -1470kw mazec z komína tomu lezly fakt hrozný věci
mayklmaykl
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Vana666 18. 1. 2007 15:48

Používají se taky jako velké lodní motory
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dong 18. 1. 2007 17:06

jj nizkootackovy s prumerem pistu pres metr :-)
Dong
Dong
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod cz_payne 18. 1. 2007 17:40

Kdyz uz je tu zalozenej thread o ''netypickym'' dieselu tak k tomu jeste pridam otazku ja: temer vsechny diesely v autech jsou preplnovany turbem,proc se nedela nejakej kompresor-diesel? technicky to neni mozny nebo proc? :)
cz_payne
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod myndel 18. 1. 2007 17:48

technicky to není problém, ale proč? Kompresor zvyšuje spotřebu a proč si lidi kupují diesely?
myndel
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod cz_payne 18. 1. 2007 17:50

no dotedka jsem si myslel ze kvuli obrovskymu kroutaku a ze to jede pekne vocpoda :)
cz_payne
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cz_payne 18. 1. 2007 17:57

S tou spotrebou me to nenapadlo,ale tu by zase vykokompenzovala absence turbo-diry.
cz_payne
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 18. 1. 2007 18:03

Proč nepoužívají letadla naftové motory?
"Vepřové zdražuje, ale sviní je všude pořád dost"
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 18. 1. 2007 18:19

No letecky petrolej je co vim nafte docela dost podobny... :hm
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod 1nt3GraC2 18. 1. 2007 18:20

Koudelka1 píše:Proč nepoužívají letadla naftové motory?t/quote]

mno jestli myslis dopravni tak ty pouzivaj proudovy nebo turbovrtulovy motory na leteckej benzin (nebo kerosin?) a taky si dost dobre nedokazu predstavit co by rikali piloti na to ze pri kazdym odletu by byla mozna navigace ostanich letadel na zemi jen a pouze pomoci pristroju kvuli zhorsene viditelnosti..
1nt3GraC2
Nováček

Odeslat příspěvekod Hustoles 18. 1. 2007 18:22

1nt3GraC2 píše:
Koudelka1 píše:Proč nepoužívají letadla naftové motory?t/quote]
mno jestli myslis dopravni tak ty pouzivaj proudovy nebo turbovrtulovy motory na leteckej benzin (nebo kerosin?) a taky si dost dobre nedokazu predstavit co by rikali piloti na to ze pri kazdym odletu by byla mozna navigace ostanich letadel na zemi jen a pouze pomoci pristroju kvuli zhorsene viditelnosti..
Menší letadla používaj pístové motory, tak proč nejdou do TDíčka? Ev. s čipem...
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Head 18. 1. 2007 18:48

Koudelka1: největší důvod je váha ... pro srovnání náš motor má poměr výkon/váha 84HP/61kg ... ukaž mi ropáka s tímhle poměrem ... pro ULL je maximální vzletová váha 450kg a to je váha kompletního letadla s motorem včetně dvou lidí v letadle a palivu na (to nevím jistě) 2 hodiny letu ... aby byla 1.9 TDI použitelná, tak by musel mít výkon tak 4.2 TDI ...

další problém je tvrdost chodu, vrtule jsou citlivé na vibrace a rázy od motoru ... na to se používají všelijaké kmitače, hardy spojky ... ale na utlumení chodu nafťáka by bylo potřeba ještě víc ... ty vibrace nejsou pr*el, přinejlepším se rozlomí vrtule, přinejhorším RIP ...

a ještě je problém v tom, že běžné automobilové motory nejsou dělány na tak vysoké zatížení ... motor v letadle jede při startu třeba 5 minut soustavně na maximální výkon (při plném zatížení) ... na tohle automobilové motory, které většinu času pracují v spodní polovině otáček stavěné opravdu nejsou ...
Yesterday is history, tomorrow a mystery, today is a gift, thats why it's called the present
Head
Nováček
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků