Máte někdo aktivní tempomat?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod athamas 16. 1. 2007 17:24

Jak moc je to spolehlivé ve smyslu použitelnosti, není časté prudké brždění k udržení bezpečné vzdálenosti v případech, že někdo hodí myšku, spíš na obtíž a nesnižuje tak jeho použitelnost? Dá se v případě potřeby aktivní mód suspendovat a využít jej jako tempomat klasický? Vyplatí se tedy tato investice nebo stačí tempomat obyč?

Předem díky všem za názory
athamas
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 16. 1. 2007 17:31

Nemam ho, ale hafo sem najezdil s aktivakem v novem Passatu a v Accordu.

Pouzitelnost je slozita, je to vcelku pouzitelne pokud jsou slusni ridici. Je nesmirne neprijemne, pokud ti pred auto nekdo hodi mysku. Auto zacne okamzite brzdit a nekdy i dost silne a to i v pripade, ze auto jede stejne rychle jako ty a nemusel bys tedy zpomalovat.

Navic treba v Accordu, byt byl spojeny s 2,4 motorem o vykonu 190 koni chybel vykon k slusnejsi dynamice po zpomaleni, to u Passatu s 3,2 V6 s tim anopak problem nebyl zaden.

Nevyhodou techto beznych aktivaku je taky v tom, ze neumi zaseknou brzdy na maximum a neumi brzdit az do uplneho zastaveni, to umi MB, BMW.. Takze musis byt stejne pripraveny brzdit pro pripad panickeho brzdeni.

Navic, pokud jedes a ktivakem v Honde, pak ta udrzuje od aute pred tebou casovy rozestup 1,5-3 s. Kdyz jedes treba 120 a mas nastavene treba i 1,5 s tak mezera je opravdu obrovska, byt bezpecna a kazdou chvili ti tam nekdo vjede. V tom byl Passat lepsi, protoze ten nastavoval pevny odestup od auta pred tebou.


Ja osobne sem tomu moc na chut neprisel, neni to doresene (zastaveni na nulu) a moc prinosu proti klasickemu tempomatu to zatim nema...
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 16. 1. 2007 17:49

Můj v O II je aktivní - někdy se sám od sebe vypíná.
"Vepřové zdražuje, ale sviní je všude pořád dost"
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HrdinaJan 16. 1. 2007 18:00

No tak ten můj V LEONu byl taky chvíli aktivní, ale už je odaktivován. V záruce. Jinak by to stálo cca 2400 kč. :)
HrdinaJan
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Auto1 16. 1. 2007 19:51

Tak jako tempomat používám jen na dálnice,tak aktivní využiješ jen na více než dvouproudých dálnicích,a třeba v Německu vnoci je jízda s ním příjemná,protože je slabý provoz,mnoho pruhů,nikdo nemá potřebu Ti hodit myšku,a je to hodně o pohodě..
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 16. 1. 2007 19:56

co je to tempomat??? :D

konec srandy, aktivni je u nas nepouzitelny a pasivni je mimo dalnice taky vseho vsudy k prdu. holt nam chybi rovne siroke cesty...
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod George_Couser 16. 1. 2007 19:57

Jencku: Však my máme tempomat, nejenom aktivní, ale i s UI. Značka - pravá noha. Mr. Green
George_Couser
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 16. 1. 2007 19:59

džordž v octach v kterych jezdim tempomat je a je stejne platny jako ve filcce vyjimkou muze byt krec v prave noze, kterou jsem jeste za volantem diky schopnosti seridit si sedadlo nedostal :)

a aktivni jeee jak psal goes. nekdo udela kuku do tveho pruhu a jen muzes cekat, jestli ten za tebou to ubrzdi...
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 16. 1. 2007 20:13

Bez tempomatu ani ranu, vjedu na dalnici, dam na tempomat 120 nebo 130 a za hodinu a pul dalnici opoustim. Aktivni tempomat nemam.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod King of Potato People 16. 1. 2007 20:18

tsss tak tohle jsou ty brzdy dalnicniho provozu tempomato 120, kaficko, pivicko, svacinka... aaaaa to zname. :)
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 16. 1. 2007 20:36

:D Nahodou... zas tak moc aut mne nepredjizdi. :D To pivicko by semtam bodlo.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Vladik 16. 1. 2007 22:03

Kouzlo tempomatu jsem okusil na půjčeném autě a docela se mi to líbilo, jen je škoda že s ním je vyšší spotřeba, aspoň u auta co sem měl byla.
Vladik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CyberVic 16. 1. 2007 22:08

...tempomat nemam aktivni, ale bez nej sem hotovej, pouzivam ho porad, od cervence i ve meste, rozjedu se, dam 60kmh tacho, zamacknu, a pak uz jen brzim a mackam resume, a nemusim nic hlidat... aktivni tempomat by se hodil, ale musel bych si ho poladit sam, treba aby pokud by mi tam vjelo stejne rychle jedouci auto, aby pipnul a vypnul se, a nechal to na me, panicky brzdeni bych od nej rozhodne nechtel... (na cestu cumim furt i kdyz jedu na tempomat)

...maj americky auta co se u nas prodavaj taky to dementni omezeeni max rychlost na tempomat na asi 120kmh...? kamos to mel v Chrysler Leon a diky tomu byl temer nepouzitelnej...
VW Sharan Highline 2.0TDI 125kW DSG
VW Tiguan 4M Sport&Style 2.0TDI 103kW DSG
CyberVic
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrklm 17. 1. 2007 10:15

Nevím, co to je Chrysler Leon, ještě jsem to neviděl... omezení tempomatový rychlosti na 120/hod jsem taky neviděl a ani jsem o tom neslyšel. Nejspíš nějaká ptákovina na tom konkrétním autě, ne?
Lincoln Town Car Executive 4,6l V8
Ford Escape 3,0l V6
a ještě nějaký evropský plečky...
petrklm
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bob 17. 1. 2007 12:54

Jel jsem s tím jako spolujezdec a je to v našich podmínkách nepoužitelné.
Má to význam snad v US, když vyšichni jedou stejně. Ani v tom Německu bych neviděl rozdíl vůči běžnému tempomatu - ale já ho tam nevyzkoušel.
Bob
Štamgast

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků