Vyplatí se commonrail u dodávek typu Tranzit, není lepší ben

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod avantar 26. 5. 2006 09:54

Budeme kupovat novou dodávku typu Ford Tranzit, Renault Trafic, Opel Vivaro nebo něco podobného. Do těchto aut se většinou montují dvoulitrové diesely se vstřikováním commonrail. Je však možné objednat benzínový motor s vícebodovým vstřikováním. Roční nájezd bude kolem 20 tisíc km. A i kdyby byl větší, vyplatí se vůbec dieselový commonrail při závratných cenách vstřikovačů a tlakového čerpadla ? Vstřikovač prý vydrží 80-150 tisíc a stojí cca 20 tisíc korun a čerpadlo je ještě dražší. To vychází minimálně +1 kč na 1 km navíc jen za vstřikování paliva. Benzínové vstřikovače prý vydrží mnohem víc a čerpadlo také, prý díky menším tlakům. Tyto informace jsem si ověřil u několika řidičů dodávek spolupracující firmy.
Cena za vozidlo je stejná.
Spotřeba benzín město 12,8 mimo 8,5 kombinace 10,1 120 koní
Spotřeba commonrail město 9,3 mimo 6,8 kombinace 9,3 100 koní

citace:
Moje zkušenosti s Renaultem.Obrázek ať si potom udělá každý sám.
Ve firmě mám ,Master 2,2 dci a Trafic 1,9 dci,Espace 2.2 dci .
Dealer má má vzorný servis a prodej .Jeho přístup zachraňuje to co odflákla fabrika nebo co nezajíma Renault ČR.

1)Master má 4 roky a najeto 250 tis.Doposud závady : výměna všech vstřikovačů,EGR ventil, posilovač řízení,vstřikovací čerpadlo,snímač horní a dolní úvratě,potenciometr na plynu,auto zůstalo 7x stát na cestě s nákladem.Tankováno pouze Shell a OMV.Servis pouze autorizovaný servis Renault

2)Trafic má 3 roky najeto 100 tis km.Doposud závady :výměna všech vstřikovačů,EGR ventil,po 90 tis km kvůli kulákům půl napravy za 25 tis kč.Auto zůstalo 4x stát na cestě s nákladem.Tankováno pouze Shell a OMV.Servis pouze autorizovaný servis Renault

3)Espace má 1 rok a najeto 33 tis km.Doposud závady : 3 x zvlněné přední kotouče.Znám dalších 5 lidí kteří mají navlas stejné problémy.Mimo zápis Vám každý řekne ,že kotouče jsou poddimenzované.
Renault tvrdí všem stejně ,že je to stylem jízdy ,schlazení rozžhavených kotoučů v myčce a podobné nesmysly.Renault je po velkém boji ochoten vyměnit kotouče 2x pak ať si platí bez ohledu na záruku každý sám.Jedna oběť má v 70 tis šesté kotouče.
avantar
Nováček

Odeslat příspěvekod mfilip 26. 5. 2006 10:11

Osobne si myslim, ze cim vetsi auto, tim je vhodnejsi nafta. Nezda se mi tak maly rozdil v kombinaci, tam ses asi sekl.
Spatne zkusenosti s Renaultem nemusi znamenat, ze vsechny diesly jsou k nicemu a po 80 tkm potrebuji nove vstrikovace
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MAN737 26. 5. 2006 10:16

Ty pohádky o šestých kotoučích si strč slušně řečeno za klobouk.Kolega má GrandEspas 2.2DCI a tahá často přívěs.Kotouče má druhé,ale má najeto přes 200.000km takže běžná situace.

Neznám nikoho v okolí,koho by napadlo mít benzínovou dodávku Transit/Sprinter atd...
Nemysli si,že benzínové motory jsou bezporuchové,a diesely se kazí výrazněji.To jsou pohádky z hospody před dvaceti léty :)

Až budeš mít benzínové auto,taky budeš mít někdy potíže s volnoběhem,nebo s zapalováním,nebo špatným nástupem-průběhem výkonu,takže buď klidný,servis budeš potřebovat tak nebo tak dříve nebo později dle toho,jak s tím budeš zacházet,a ne dle toho,co zvolíš..
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 26. 5. 2006 10:31

No hlavně uvažuješ o špatných značkách... Snad jedině ten Tranzit...
U jiných značek bych se CR nebál... Funguje v pohodě... O benzinu u dodávky bych nezauvažoval ani na malinký moment...

Vím o dodávkách s CR, které mají najeto bezproblémů a bez GO (nepočítám do GO pravidelnou repasi turba a povinné údržby) 1 000 000 km. ALe jak říkám, u jiné značky... Opel, či Renault to nebyl... O Tranzitech s podobnou náloží jsem ale šlyšel taky... U Tranzita bych se asi nebál...
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MAN737 26. 5. 2006 10:39

wolff píše:U jiných značek bych se CR nebál... Funguje v pohodě... ./quote]


pozor2 i MB s CDI má potže s CR.
-CDI 2,7 Po cca 300.000km výměna vstřiků i čerpadla.Prý díky palivu v CZ.
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 26. 5. 2006 11:08

No dobře, na tom něco pravdy je, on taky Sprinter made by Spain není žádnej zázrak a s trochou nadsázky se dá říct, že to rezne už v továrně... (já vím, že s motorem to nesouvisí, ale stejně)... I když JTD se asi od CDi liší jen v mališkostech...

Na tu naftu bacha... Možná trochu pomuže OMV a Shellka, ti to tahají od Vídně...

Ale možná je to jen pověra.... :hm

Jinak i těch 300 000 km je dost km pro to, abych se rozhodl pro CR a naftu u dodávky...
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MAN737 26. 5. 2006 11:13

wolff píše:Sprinter made by Spain není žádnej zázrakz/quote]


:x Nech toho!
Taky Ti nešahám na Polskou Pandu! :)
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 26. 5. 2006 11:14

No ale pokud najede 20tkm rocne, tak nez odejdou vstrikovace, tak to shnije ;-) Taky v nafte to po x letech aspon proda, benzin nikdo nebude chtit ani zadarmo.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 26. 5. 2006 11:21

Jarda B souhlas... Vidím to stejně.

To MAN...
O.K.
Mír?
Však ono to Fiatu taky pěkně dlouho trvalo než to ty Poláky naučili... :D Vlastně se to povedlo až s tou Pandou... :D
A ty víš o problémech Ducata se vstřikovači...? No sem tam možná,ale hooodně výjimečně. Jinak NO PROBLEMA - aspoň co vím já...

A jó... Alhambra... No jo tak to sorry... Omlouvám se. Já nechtěl... :wink:
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 26. 5. 2006 11:24

Jo a ještě MANe, co to Vento? Jak to s ním vypadá? Je to OT, ale stejně sem se tě chtěl zeptat...
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MAN737 26. 5. 2006 11:50

Dukato má po půl mega motor na GO..
Rezne víc než Sprinťa ale je fakt,že stojí polovinu.
Největší tragédie Ducata jsou rozvody,i autorizák je dělá nerad,a garážisti to nedělají vůbec,nebo jen kdo se na to vyloženě specializuje..
Rozvody u toho děláš 3-4x častěji než u Sprintera. (První modely)

Druhé modely=facelift CDI mají taky řetěz.Teď nevím,ale HDI2.8 tuším nemá řetěz,nebo ano? :hm Po kdy se mění?

Vento? OK,proč,chceš koupit? :)
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MAN737 26. 5. 2006 11:52

wolff píše:Mír? /quote]


pozor2 NIKDY! :)
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 26. 5. 2006 12:26

Na něco sem se tě ptal...
Ale to je fuk...

Neviděl sem Ducato s 500 000 km, které by bylo zralé na GO, teda pokud s tím nejezdilo hovado... A nemylsím, že by rezlo víc... SPíš naopak... Řemen, řetěz si teď nevybavuju...
Jinak rozvody jsou problémem skoro u všeho,ale že by to byl takový zádrhel, to nevím... Tak nepříjemnost to být může...
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod expert0001 26. 5. 2006 13:00

každej kdo si jako rozvážku do města koupí benziňák místo dieselu zaslouží uznání a diplom za ekologický počin roku :tleskani :P :D Mr. Green
expert0001
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod RRAAFF 26. 5. 2006 13:17

expert:No co sem koukal a psal vedle,tak ten benzín je levnější oproti všem dieselům,což ej běžný(kromě 60Kw) a když se vezme udávaná spotřeba 10,5l průměr,když to člověk pak třeba hodí do LPG,tak je to fajn.Navíc při malých nájezdech to není jen ekelogický počin ale i ekonomický.
Jestli mají ty motory v naftě takové problémy,tak bych nad benzínem vážně uvažoval.
Dostaneš 2,0 16V 88kw,co chceš víc,topí to,nedrnčí to :D
Fabia 3 Combi 1,0 TSI DSG Style + blind spot+FLA+parkassist P/Z+adaptivní tempomat...
Ex. Škoda Rapid lifback FL 1,0 TSI 81kW Ambition
Ex.Škoda Rapid Spaceback FL 1,0 TSI 70kW Ambition

Opel Vectra B 1.8 16V CD sedan 302000km
RRAAFF
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků