Ventilove sedlo - vysvetleni

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod jagous 12. 12. 2005 18:27

Muzete mi nekdo z odborniku lajcky vysvetli, co se vlastne stalo? Jak narocna je oprava? toto mi odepsal mechanik, ale nejsem z toho moudry "Na motoru vypadlo ventilové sedlo a ventil se zaklepával do hlavy.Po delším zaklepávání se vačka potkala se zdvihátkem a ventilem.Hlava je ventilem poškozena a chybí v ní ventilové vodítko"
jagous
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod HOOK 12. 12. 2005 18:54

No na me to pusobi tak ze se ventil pomalu zaklepaval do hlavy, tim se zmensovala vule. Jak se vacka potkala s ventilem mi neni uplne jasne, psis bych rekl, ze se ventil muze takhle podpalit, ze uplen nedovira. Kozna, kdyby se tam nejak vzpricil, tak by mohl teoreticky tu vacku poskodit. Ale jsou tu jiste odbornici, ja nejsem automechanik.
HOOK
Štamgast

Odeslat příspěvekod turboleon 12. 12. 2005 19:13

Spíš se zaklepávalo to upadlé ventilové sedlo, než přímo ventil. Mimochodem co to bylo za auto?
turboleon
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mirek-607 12. 12. 2005 19:15

Nebyl to motor Opel 1.4 16V? Ja jsem tenkrat jeste byl moc mlady zobak, ale neco podobneho potkalo nasi Astru a jeste jednu dalsi...
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jagous 12. 12. 2005 19:20

je to XJS V12 5.4 :) da se to opravit?
jagous
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 12. 12. 2005 20:09

jednoduse. "Ventilova hlava doseda" do tzv. sedla. To sedlo je v hlave. Pokud tam to sedlo neni, ventil :mlati/klepe: primo do hlavy a temi narazy ji pomalu vymlati. Oprava je mozna, neni nijak narocna. De facto to jde za par hodinek udelt. Ano da se to opravit a co se tyce narocnosti, neni to nic hrozneho....
anonymni

Odeslat příspěvekod turboleon 12. 12. 2005 20:22

Ventilová sedla se lisují do hlavy, někdy se před tím ochladí. To není problém. Čeho bych se bál ,jak ta hlava v místě ,kam se má lisovat, bude vypadat. Spíše si myslím, že sedlo se nerozpadlo, ale uvolnilo a pak mohlo do hlavy bouchat při pohybu ventilu /spekulace/. To samý platí pro vedení ventilu. Čili může to být práce na pár hodin a s rozumnou investicí, ale nemusí. Ne že by to rovnou bylo na novou hlavu, ale tý práce tam může být víc.
turboleon
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Thalieník 12. 12. 2005 21:04

No to muselo v motoru asi napáchat pěkný škody, jestliže se sedlo utrhlo, tak to budou ve spalov. prostoru pěkný šrámy. Jak dlouho ten motor potom běžel ?
Jinak zafrézovat nové sedlo a vlisovat vodítko by neměl být problém.
Já jsem si například na 120tce nechal do hlavy zafrézovat tvrzená sedla z Favorita abych mohl jezdit na LPG bez úhony, přičemž původní hlavu jsem používal tak dlouho, dokud původní sedla nebyly proklepaný.
Tehdy (rok 2001) mě to stálo 2500,- s tím, že jsem si hlavu vyndal a oni provedli práci jen na hlavě - 8 sedel.
Renault Kangoo 2 1,5 dCi - 50kW, r.v. 2010/ Thalia 1.4 8V - 55kW, r.v. 2005
Thalieník
Nováček

Odeslat příspěvekod Rs. 13. 12. 2005 08:19

vytrzene ventilove sedlo, voditko = znicena hlava, osobne bych doporucil jeji vymenu, je velmi nepravdepodobne, ze nedoslo k poskozeni kanalu vzduch/voda, ktere je velmi obtizne opravitelne (pokud vubec).
Dale bych se zajimal, kam to sedlo spadlo, protoze pokud se potkal ventil s pistem (a k tomu staci kousek svicky, natoz velmi houzevnaty material sedla, vzdy je videt otisk na pistu) - je to zrale k GO - minimalne zmerit loziska a vyuhlovani ojnic.
jinak to ze se potom zadrela vacka = pokud je to pravda, je neopravitelna, je otazkou jak vypadaji jeji loziska (o abnormalnich vackach jsem neslysel, takze navarit/vyvlozkovat a vyvrtat/vystruzit) a jak vypada vedeni zdvihatka - pokud se jedna o OHC rozvod (jako ze tusim ze ano) - vyresi se to vymenou hlavy

suma - prakticky zniceny motor, cast dilu mozna budes muset vymenit.
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod turboleon 13. 12. 2005 08:28

Rs. :pokud to sedlo zůstalo na dříku ventilu, tak by to ještě tak hrozné být nemuselo. Ale minimálně o tu hlavu bych se bál. Ten motor dle popisu s tou závadou jezdil delší dobu, kdyby to upadlo do válce, tak by asi skončil totálkou.
turboleon
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rs. 13. 12. 2005 08:38

no, zkusenosti s V12 od Jaguaru mam na rozdavani (samo-ironie), ale stalo se mi na 2-taktu, ze za jizdy se odlomily pistni krouzky - nejenom ze se to nezastavilo, ale dokonce i po oprave, kdyz mechanik nevyndal vsechny zbytky to jezdilo s ulomky v motoru :D

ano, podle popisu to bylo jezdene a nekdo to "spravil" - ventilove voditko NEMUZE zmizet, nema kam, i kdyz se zadre, vzdy tam zustane. Vyndat ventilove sedlo, ktere lisoval vyrobce (tj, hlava 250 st, sedlo v dusiku -200st) prakticky nejde jinak nez rozriznutim. Tj. podle meho odhadu je ta hlava v haji, mozna jestli si s tim bude nekdo chtit hrat (vyvarit, vyvrtavacka), tak ji da dohromady, ale porad i provoz jednoho valce bez komrese = nejake poskozovani krouzku+valce.
Chce to videt, sahnout si a natlakovat.
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod turboleon 13. 12. 2005 09:04

Rs.: že se sedla před lisováním ochlazují vím, teoreticky, sám jsem to nedělal. Ale když jsem třeba půlil motor u třiapůli, a dával nová ložiska na kliku, tak jsem karter hřál v troubě a ložisko zmrazil v mrazáku. Ślo to jak po másle.Ten dusík mi připadá dost brutální, musí to tak zkřehnout, že bych se bál rozpadnutí. fakt se to dělá dusíkem? Mimochodem, co používají lumpové na likvidaci třeby tyčí na volant? Nechá se to někde koupit?
turboleon
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 13. 12. 2005 09:08

Sedlo se da vyndat jednoduse tak, ze se zevnitr navari housenka treba COckem. Tim se smrskne a vypadne skoro samo, sam jsem to zkousel.
Pokud bylo volne a behalo delsi dobu spolu s ventilem, tak ta hlava musi vypadat asi dost zoufale.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rs. 13. 12. 2005 09:13

opravdu se to dela dusikem, v opravnach nekdy suchym ledem - ten presah je dost brutalni, protoze to tam musi udrzet i pri teplotach radove 200-300st (pricemz sice je tam gradient, ale "hlinik" se roztahuje vic nez "zelezo").

srovnavat s valivym loziskem to nejde. Jinak pokud, dusik stavaval (8let zpet) cca 10Kc/lt, skladovani v barelu z polystyrenu, manipulace bezproblemova, prenaseni dto (nadoba z polystyrenu, desitky minut to vydrzi i v otevrene), jdou vyrabet vynikajici jogurtove zmrzliny.
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod turboleon 13. 12. 2005 09:30

Rs.: takže zloději sebou nosí barýlek s dusíkem, nebo mají nějakký sprej? Já jsem zchlazovací spreje viděl v prodejnách elektrosoučástek, ale jak moc to zchlazují nevím.
turboleon
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků