Klínový řemen

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kubakod 30. 11. 2005 20:03

Tak, dneska jizda do prace a z prace opravdu stala zato :-( ten remen kvicel opravdu skoro porad. No, bude chtit asi vymenit nebo napnout, ale jeste se objevila jedna vec, a to takova, ze pri plnem plynu se mi na dvojku a jednou mozna i na trojku stalo, ze v nejakych 4 000 - 4 500 otackach najednou motor jakoby ztrati tah, tvari se to podobne jako by rozepla (proklouzla) spojka. Takze moje otazka zni, ci to muze s nejakym tim remenem souviset. To, ze to vypada jakoby neco proklouzlo, mi rika, ze asi jo. Ale nejsem moc odbornik, tkaze by me zajimalo, jak to v tom motoru vlastne chodi. Klinove remeny tam mam dva :-) Jeden jde pres tri kolecka, z nichz jedno je altik a jedno klikovka a druhy je dole pod tim prvnim a jde pres dve kolecka, ktere vubec nevim co jsou zac :-) Nevim ktery prokluzuje a dela to klasicky za vlhka. Sem z toho nejaky nervozni, jako by to kviceni nestacilo...
Jo a neni nejaka finta jak poznam spravnou napjatost? Napada me akorat podivat se do tatovo auta.
kubakod
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod germi123 30. 11. 2005 20:11

Dostatečná napjatost se pozná tak, že když palcem ruky zatlačíš silou 1kg na ploše palce, Tak by se měl prohnout o 1cm.
Nemáš v pr..li napínací kladku ? Pískání řemene zpraví jinak mýdlo.
Zjednodušeně: zkus palcem jak to pruží, jestli máš cit tak to poznáš. :-)
germi123
Servismen

Odeslat příspěvekod kubakod 30. 11. 2005 20:13

1 kg nemam v merku, jo a taky mam docela velky palec ;-) ja to porovnam s tou fabcou, zatim sem to zkousel palcem, a prislo mi to docela mekke...
kubakod
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod germi123 30. 11. 2005 20:15

Tak jestli nemáš odhad tak to můžeš porovnat s jinym autem ,které je v pořádku. ALe bude to jen hodně orientační. :-)
Spíš zkus tu napínací kladku jestli se k ní dostaneš.
germi123
Servismen

Odeslat příspěvekod Lumpo 30. 11. 2005 20:18

jestli to s tím souvisí poznáš po výmněně, popřípadě po napnutí 8)
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Laff 30. 11. 2005 20:33

Potom budes hledat ktere lozisko u ktere kladky to dela.
For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for nature cannot be fooled... We have vastly underestimated how deeply ingrained are the organizational and cultural rigidities that hamper our ability to execute.
Laff
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod QX 1. 12. 2005 11:02

kubakod: na mydlo se vyprdni a nech si dotahnout remen; mel jsem podobny problem, ale pri startovani a po utazeni OK
QX
Nováček

Odeslat příspěvekod HOOK 1. 12. 2005 11:47

Kdyz vrzaji remeny, tak opravdu vetsinou prokluzuji, da se tomu pomoct rozemletou kalafunou na prasek.
HOOK
Štamgast

Odeslat příspěvekod marepa 1. 12. 2005 12:30

no mne se podobne prukluzovani objevilo asi pred 2 roky (v zime)... a bylo to tim, ze uz byla sjeta spojka :) ... takze to muze byt i tim..

projevovalo se to tak, ze pri seslapnuti plynu zacaly rust otacky ale auto jelo stejne rychle :)

ale je pravda, ze to muze a asi taky bude od tech remenu :)
BMW E92 M3 | dlouhodoba spotrba 13.2l/100km, holt 75mph na dalnici nezere az tolik
marepa
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 1. 12. 2005 14:31

Jak již bylo řečeno, je třeba řetězy napnout, ale ten pokles výkonu s tím nesouvisí - řemeny se neúčastní přenosu výkonu na nápravu. Kdyby prokluzovala spojka, auto by nejelo (jak popisuješ) ale otáčky motoru by šly nahoru. Jestli nejdou a motor se spíš jako by dusí, může být problém ve váze vzduchu. Jestli to dělá opravdu jen ve vyšších otáčkách, bude problém v zapalování.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marepa 1. 12. 2005 14:57

no ono je rozdil castecne prokluzovat a prokluzovat uplne :)
BMW E92 M3 | dlouhodoba spotrba 13.2l/100km, holt 75mph na dalnici nezere az tolik
marepa
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rs. 1. 12. 2005 15:13

Kuba - pokud je to Fabka, nepo posledni feldy, tak vymena napinaci kladky. Napinani na krev ti po*ere loziska vodni pumpy - nestoji to za to.

jinak opravdu piska prokluzujici remen, vadna loziska chrasti/hrci/huci, ale remeny prokluzuji jenom kdyz jsou hoodne volne, tj. je potreba nejdriv vyloucit mastnotu a zavady na remenicich, pripadne ho zkusit vymenit za novy. Mydlo pomuze, ale muze schovat zavadu.
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod Duroslav 2. 12. 2005 13:03

Mne raz preklzovala spojka na aute následkom toho, že odišlo gufero na klukovom hriadeli a na spojku sa dostal olej.
Potom som zažil na jednej Lagune II tiež preklzujúcu spojku vinou nedostatočného prítlaku (mechanická vada, údajne to nebolo ojedinelé a opravili to v záruke)
Duroslav
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kubakod 4. 12. 2005 18:16

Rs.
Je to audi 100 ´87. Remeny sem trochu dotahl, byly dost povolene oba. Projet sem to jeste nebyl, uvidim zitra. Kdyby to byla spojka, bylo by to dosti mrzute, nicmene ten zvuk je myslim dosti typicky, tak snad remen.
kubakod
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod 2Pix 4. 12. 2005 18:26

kubakod .. spis se ptej na AC :-))) ...
Ďžojn dhe ármy of kočičkas a čičintas.. džojn dhe bradrhůd.. ól jů nýd is tu konvert jour avatar tu a kočička ór čičinta.. Kočičkas and Čičintas strajks bek.. Kočičkas and Čičintas růls dhe vórd .. end ví vil strajk on dhe ívl činčilás end kil dhem ól !
2Pix
Nováček

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků