Zamrzlá ruční brzda

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod duee 25. 11. 2005 13:41

Tak vám včerá jdu z práce, příjdu na parkoviště k autu, nasednu, rozjedu se, a ono to nějak nejede. Když jsem sundal nohu z plynu, auto zastavilo. Nejdřív jsem myslel že mám prázdné kolo, tak jsem zastavil, obešel auto, kola v pohodě. Když jsem se rozjížděl, tak mi docvaklo, že ruční páka ruční brzdy jde nějak lehce...

Po asi 500 metrech to povolilo a pak už to jelo v pohodě a i ruční brzda zas kladla normální odpor, ale ještě večer, když jsem zaparkoval doma v garáži (ujeto dohromady asi 50km), *****ělo levé zadní kolo takovým tím smradem rozpáleného železa (bylo už ale úplně studené).

Tak si říkám, že ta zima pěkně začíná... To byli jenom nějak -4°C, co až bude -20! :-o Pro jednou se destičky/kotouč snad úplně nezkurvily, ale kdyby se to mělo stávat častěji, tak by jim to asi moc nesvědčilo.

Máte s tím nějaké zkušenosti? Nějaké nápady, jak to uvolnit? Dneska už jsem radší ručku nezatáhl, ale přecejenom občas ji člověk zatáhnout musí, když stojí někde v kopci a nechce to nechat jenom na převodovce.
duee
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Laff 25. 11. 2005 13:45

V zime rucku nezatahovat- to bylo napsano v manualech snad vsech Skodovek (nevim jak tech dnesnich). Do bowdenu natece voda a je to- takze po vyschnuti se snazit prijit na to kudy se tam dostava a zaizolovat.
For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for nature cannot be fooled... We have vastly underestimated how deeply ingrained are the organizational and cultural rigidities that hamper our ability to execute.
Laff
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 11. 2005 13:56

ano, rucku v zime nezatahovat a take nezatahovat po velmi akcni jizde, kdy jsou kotouce velmi zahrate....
anonymni

Odeslat příspěvekod Dreamer_ 25. 11. 2005 13:57

... ja som s feldou parkoval s ručnou aj v zime keď bolo -15°. Blbé miesto na parkovanie takže bolo lepšie aby som s autom radšej ja neodišiel, ako by malo auto odísť bezo mna ...
Dreamer_
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Jean ViC 25. 11. 2005 13:58

No ja pres noc nezatahuju, ale pres den zatahuju rucku i v zime...
Snad mi rucka neprimrzne...
TCe 120k 205Nm EDC
Jean ViC
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Laff 25. 11. 2005 14:03

goes píše:ano, rucku v zime nezatahovat a take nezatahovat po velmi akcni jizde, kdy jsou kotouce velmi zahrate....


jj, kondenzace taky udela svoje

Jinak u novejsich aut (po rv 2000) jsem na ten problem jeste nenarazil, zrejme bude lepe resene vedeni lanka/tesneni bowdenu.
Laff
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod duee 25. 11. 2005 14:05

To mi nepříjde jako úplně nejlepší řešení - prostě nezatahovat. Co když člověk potřebuje zaparkovat někde v kopci? Prostě se vždycky spolíhat jenom na zařazenou zpátečku?

Když už to teda zamrzne, co se s tím má dělat? Prostě jet a počkat až to povolí i za cenu že se brzda rozžhaví do ruda, nebo je nějaká možnost jak to uvolnit šetrně?
duee
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod duee 25. 11. 2005 14:14

pod pojmem "uvolnit šetrně" nemyslím lézt pod autem a nahřívat zapalovačem dowdeny :-)
duee
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod turboleon 25. 11. 2005 14:15

Ručku zatahuji vždy. Jediná vyjímka - pokud dojedu, umeju auto a stojí venku v zimě. Ale po běžný jízdě v zimě jí zatahuju a problém jsem nikdy neměl. Poslední rok mám navíc garáž, a to už je úplně v pohodě. A proč jí zatahuju? Myslím si, že s autem se zataženou ručkou se hůře manipuluje, kdyby ho chtěl někdo ukrást odtažením na podvalníku. Každá minuta navíc, co zkomplikuje případným lumpům šanci, je podle mě dobrá.
turboleon
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jim.papin 25. 11. 2005 14:31

Rucku nezatahovat nikdy. Jenom kdyz se stoji na semaforech (kvuli oslnovani ridice za mnou), nebo pri rozjezdu v hooodne velkem kopci.
Parkovani v kopci? Prevodovka udrzi hodne a kdyby nahodou ne, tak mam prece predni kola zatoceny smerem k obrubniku. A kdyz obrubnik neni? Tak najdu neco pod kolo. Sutr, polinko, nebo ten kousek tramku co mam v kufru ;)
jim.papin
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod HOOK 25. 11. 2005 14:59

ja rucku zatahuju vzdycky, tedy krom mych zacatku ve skodovkach a jeste nikdy mi nezamrzla, asi zalezi, jak je to vedene.
HOOK
Štamgast

Odeslat příspěvekod p0etrik 25. 11. 2005 15:01

K puvodnimu dotazu: Tezko rict co je lepsi, jestli lezt nekde pod auto nebo jet se zatazenou brzdou. Mozna by bylo nejlepsi vzdycky ujet par km, pockat az to trochu schladne a pak znova. Tim by se melo teplo dostat i do zamrzleho bowdenu ale zaroven bys nemel upect desky. Nejlip ale opravdu je brzdu nezatahovat a tim problemum predejit.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Bigduck 25. 11. 2005 15:43

rucku zatahuju vzdy a nikdy problem nebyl...staci mit v pohode brzdy a vedeni lanek...
byl bych blazen, abych ji nezatahoval...jednou jsem videl jak si deti hraji, pod autem vyradi a pousti auticka z kopce :D
Bigduck
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 25. 11. 2005 16:16

A kolik vlastne udrzi ta jednicka?
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Portio 25. 11. 2005 21:03

Normálka, řešení je vozit sebou kladivo :D Pokud se vam to stane, je dobre tam na chvili hodit zpatecku a zacouvat, pokud to nepomuze, sundate disk u kola (kol) ktera se zablokovala a parkrat potukate kazdy sroub. 8)
Osobne vyzkouseno predevcirem, kdyz jsem jel do skoly.
BTW: taky se to u meho auta do jeste nikdy predtim nestalo. je to Vectra B 97
Portio
Nováček

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků