Diesel automat

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod n.f.x. 21. 11. 2005 11:31

Spojení naftového motoru s turbem a automatické převodovky nebude asi nejšťastnější řešení, protože při rozjezdech se projeví jednak pomalý nástup hydrodynamického měniče a jednak zpožděný nástup turba. Jezdí někdo s touto kombinací a je s tím spokojen?
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod oddie 21. 11. 2005 11:34

..
Naposledy upravil oddie dne 8. 4. 2007 16:03, celkově upraveno 1
oddie
Servismen

Odeslat příspěvekod n.f.x. 21. 11. 2005 11:36

No ono asi bude záležet na tom, jaký je to motor a jaká převodovka. Takže by to neškodilo napsat. Díky.
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod oddie 21. 11. 2005 11:45

..
Naposledy upravil oddie dne 8. 4. 2007 16:03, celkově upraveno 1
oddie
Servismen

Odeslat příspěvekod Clayton 21. 11. 2005 11:45

Máme ve firmě Lagunu 2.2 dCi s automatem, zatím spokojenost, je třeba se ale smířit s tím co popisuješ - rozjezdy z nuly (typicky na křižovatkách) jsou pomalé - než začne fungovat turbo, pak vystřelí docela svižně. Troufnu si tvrdit, že to není zpožděným nástupem hydrodynamického měniče, velkoobjemový benzín se rozjíždí s automatem skvěle, problém je v tom nešťastném turbu. Nicméně, než jezdit po Praze s manuálem, tak i tohle řešení je stokrát lepší. Manuál podle mě patří dnes jen do ryze sportovních aut, v čemkoliv na dení ježdění, hlavně po městě, je nesmysl...
Clayton
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lumpo 21. 11. 2005 11:45

spokojenost maximální - za tu vteřinku než automat přeřadí se alespon roztočí turbo 8)
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mayklmaykl 21. 11. 2005 14:47

no nevim ale např 530d A....je dost dobré spojení,nebo i pašík 2,5tdiA mi příde snad lepší než kvedlik-mizí kopanec a maskuje to lenost motoru pod 1800ot...me by třeba takový spojení vyhovovalo,krom toho ta prodleva automatu s naftou je možná menší než ve spojení s benálem protože mi příde že to měnič "zamkne" dřív....
každopádně to nelze paušalizovat je to o individuálnich komponentech
mayklmaykl
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod anonymni 21. 11. 2005 14:51

NO ja mel nafta+automat pouze u Freelanderu a jako slo to...
anonymni

Odeslat příspěvekod Pajda 21. 11. 2005 15:20

jel jsem s V-klasse Mercedesem v TD s automatem a nemůžu si stěžovat.
Pokud se vám doma válí stará nepotřebná SPZ, tak bych pro ní měl místo ve své sbírce.
Pajda
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod n.f.x. 21. 11. 2005 15:51

Já měl na mysli spíše ty slabší motory. Je jasné, že se silným motorem typu 530d to bude slušné. Ale tam to táhne v nízkých otáčkách i bez turba, díky velkému objemu. Nevím ale jak u menších objemů tak do dvou litrů.
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod Jenyk 21. 11. 2005 16:15

Mám, jsem spokojen. Je to dobré pro popojíždění po Praze i pro rychlé předjíždění na zacpané výpadovce. Manuální řazení řeší dobře některé situace, kdy by to samo déle přemýšlelo. Ani s rozjezdy nemám problém, táhne to plynule, proto se to rozjíždí docela rychle. Platím za to spotřebou, 8,5 po městě, 7,6 mimo město.
Jenyk
Nováček

Odeslat příspěvekod Davidof 21. 11. 2005 20:00

Měl jsem možnost projet Audi A6 2,5 TDI s automatem a právě to rozjíždění se mi hodně nelíbilo. Nedovedu si představit popojíždět s tím v koloně. Možná se na to dá zvyknout, mě se to za 4 hodiny nepovedlo.
Napřed nic, a pak, okolo 2000 ot., brutální zátah. A když jsem přidával pomalu, tak to prostě nejelo.
Jinak je to asi fakt super auto, tuhý, tichý, silný ... ale ten automat, to byla tragédie.
Tak jsem to nekoupil (byla to ojetina) a bylo to.

David
Davidof
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Caad 21. 11. 2005 20:55

No nevím. Táta si teď místo E39 530i man. koupil E60 530XdA (taky 170kw) a je to slušně řečeno úplně o ničem. Na volnoběh se to proti benzínu třese jak osika, člověk šlápne na plyn a než si to přeřadí a nahodí turbo, může si zapálit cigaretu. Pak to teda celkem slušně zabere, ale za chvíli se celá komedie opakuje. S metrákem váhy navíc (nemluvě o variantě "X"...) a žádným extra zvukem proti benzínu požitek z jízdy o třídu horší. Ve městě je sice automat fajn, ale na druhou stranu se tam nekultivovanost dieselu projeví nejvíc. Zkrátka oblíbený řeči typu "nepoznáte rozdíl" platí možná tak u lidí, co používaj auto fakt jen jako dopravní prostředek. Nafta prostě patří do kamen! :)
Caad
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod KptBobr 22. 11. 2005 00:37

Mam DSG s dieselem (1.9 TDI), a zadny problem, idealni kombinace.
KptBobr
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pjanda 22. 11. 2005 01:03

Jsem stejneho nazoru, kombinaci turbodiesel plus automat nepovazuji za nejstastnejsi. Vec ma nekolik problemu, prvnim je spojeni prodlevy turba resp. rychleho poklesu vykonu ve vyssich otackach s pomalejsim razenim automatu. Oboji dohromady pusobi alepson na me velmi neprijemne zatimco treba jizda s BMW x30iA jde ohledne rychlosti razeni bezproblemova, x30dA je opravdu hra na cekanou. Vytocite motor, nahore se zacne ztracet vykon, zacne pracovat HDM, preradi se na vyssi stupen, pracuje HDM, zacne se probouzet turbo. Dohromady nekonecny pribeh. Jezdil jsem nejaky cas s posledni 530dA a opravdu to nebyla zadna labuz, 535d je pro "znicene" rovnez nutnosti pouzit automat (s manualem neni v nabidce), i kdyz u toho se alespon na turbo neceka, tam je turbo hned :lol:

Druhym problemem je uzky rozsah pouzitelnych otacek u turbodieselu. Vzhledem k tomu, ze pod 2 000 ot. nejede poradne ani trilitr, HDM stale cpe otacky nekam ke 3 000, kde je schopen je drzet extremne dlouho. Mrknete se na muj zdejsi test A4 Avant 3,0 TDI s tiptronicem, myslim, ze jsem to tam psal. To auto bylo schopno jet na 3 000 ot. od rozjezdu az nekam za 160 km/h. Motor stake ve stejnych ot, jen prace HDM, to je pro me hodne neprijemne... Uplne citim, jak HDM utapi pul objektivni a pul subjektivni dynamiky, motor se realne ani pocitove nikdy neopre. Zatimco tiptronic a hlavne steptronic s benzinovym trilitrem HDM v podstate vubec nevyuziva a radi prijemne "natvrdo", u dieselu to neni mozne, pri klidnejsim rozjezdu by otacky padly pod 2000 a bylo by po dynamice. Pro me osobne byla zkusenost s 3,0 TDI tiptronic nepeknym prikladem, jak se da automatem "pocitove znicit" dobry motor, jizda byla tupa a i realna dynamika se v automatu citelne ztracela.

Kdyz si spoctu zkusenosti s ostatnimi auty, rikam automat proc ne, ale s dieselem v zadnem pripade, u benzinu to chce velke objemy, aby vam bylo opravdu "sumafuk", ze mate automat. Rekl bych od BMW x30iA vyse, tedy od nejakych 190 kW, 325iA me automatem porad docela "obtezovala"... A to hovorim o trilitrovych dieselech, dvoulitrovy ctyrvalec, treba 320dA, to je opravdu nestesti, u toho plati vse vyse uvedene na druhou, protoze rozsah otacek a nastupy vykonu jsou jeste mensi resp. pomalejsi a automat stejny.
AutoRevue.cz
pjanda
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků