objemy valcu evropa vs amerika

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Jendolf 8. 11. 2005 14:46

Vysvetlete mi proc americka vozitka maji objem valce cca 0,8litru (V8 5,4l) a veskera evropska konkurence maximalne 0,5litru (V12 6.0, R6 V6 3,0 (dejme tomu jeste 3,5) V8 4,0) takze maximalne cca 0,6litru u V6 3,5litru, cim to je a jake vyhody ma to ci ono reseni???
B power M power W power
Jendolf
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HOOK 8. 11. 2005 14:51

nejsem odbornik ale myslim, ze 0,5 litru je efektivnejsi, nez 0,8 no a v americe na to zas tak nekoukaj, tak maji vetsi objem. Nase motory jsou konstruovane na jiny jizdni rezim, nez americke.
HOOK
Štamgast

Odeslat příspěvekod Předseda 8. 11. 2005 15:31

Ja si myslim ze kdyz to ma vetsi objem valcu tak o to ma lepsi prubech tocivyho momentu.Tot muj nazor.
Předseda
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rs. 8. 11. 2005 15:47

tipl bych si, ze ony litraze byly konstruovane s ohledem na tehdejsi cenu benzinu v USA (odhadem levnejsi nez balena voda).

No a "evropske" motory se honi na spotrebu (ucinnost) a emise (rozumny pomer zatizeni -> objem),

svoje samozdrejme v obou pripadech udelaji sazby za pojisteni - od ceho se odvijely. Ale pocitej s tim, ze spousta motoru je "konstrukcne" jeste starsich nez Fav/Fel.
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod Caddy 8. 11. 2005 15:58

Americke motory maji vetsi kroutak a lepsi jeho prubeh (proste sila kdykoliv) a nekolikrat vetsi zivotnost (neopotrebovavaji se tolik, jelikoz neni mackan co nejvetsi vykon z co nejmensiho objemu).
Jsou nastavene na konstatni pohodove rychlosti v nizkych otackach.
Caddy
Amík roku 2006
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zdenek 8. 11. 2005 16:02

Zhruba: cim mensi objem valce, tim muzou byt vetsi maximalni otacky (mensi hmotnost pohybujicich se casti) a tim vetsi vykon (na litr). Cim vetsi pocet valcu tim vetsi pocet soucastek a tim vetsi vyrobni naklady a slozitost konstrukce. Pokud potrebujes atmosfericky motor s co nejvetsim vykonem tak pouzijes vic valcu s mensim objemem, treba silnicni motorky maji i 600cm3 4 valce, nebo formule 3l 10valcu. U osobnich aut v evrope se jsou objemy motoru vetsinou mezi 1-2 litry a 4 valec je pri tom idealni v pomeru vykon/vyrobni naklady, ameriky maji objem 4 a vic litru takze je u nich celkem jedno jestli litrovy vykon neni nic moc, dozenou to objemem a tak maji vetsi objem jednotlivych valcu a 8mi valec je vyrobne levnejsi a jednodussi nez treba 12ti valec.
zdenek
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mayklmaykl 8. 11. 2005 17:56

1)je to jen kvůli tomu aby amerika mohla přejet tisíce km pouště bezporuch-tj je to spolehlivější protože se to mín opotřebovává a motory jsou zpravidla nenáročné a jednodušší
2)aby ten motor měl odspoda až nahoru medvědí zátah

to zdenek: no to bude kapku složitější....
mayklmaykl
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod petrklm 8. 11. 2005 21:04

Samozřejmě je to daný požadavkem na co nejlepší plnění válců směsí - do 0,5l je to bez problémů, větší obsahy dělaj při vyšších otáčkách brikule. Ameriky ale většinou točí něco málo nad volnoběhem (i díky automatickej špajzkám), kde maj i největší krouťák (myslím samozřejmě ty velkoobjemový), takže tam problémy s plněním nejsou nějak kritický. A kdo někdy okusil pohodovou jízdu s velkoobjemovym motorem, pochopí, proč je amíci stavěj :-)
Lincoln Town Car Executive 4,6l V8
Ford Escape 3,0l V6
a ještě nějaký evropský plečky...
petrklm
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kubax 8. 11. 2005 21:08

..a kdo s nima v CR navstivi benzinku tak pochopi proc jich tady moc neni... :(
Have you tried turning it off and on again ???
------------------------------------------------------
Kubax
Nákupčí roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrklm 8. 11. 2005 21:15

xKuba píše:..a kdo s nima v CR navstivi benzinku tak pochopi proc jich tady moc neni... :(

Ale no tak, to je pořád dokola: moc to žere, jezdí to jenom rovně, nic se na to nesežene a když, tak je to drahý, no a to poviný ručení, kdo to má platit... většinou jsou to bláboly. Samozřejmě, jsou auta s menší spotřebou, ale většinou jsou taky míň zajímavý.
petrklm
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mirek-607 8. 11. 2005 21:24

Plny souhlas se Zdenkem.

Predseda: Vetsi objem valce (jednoho) rozhodne neznamena vetsi Mk, to jenom vetsi objem celeho motoru v zasade jo ;)

mayklmaykl: Ani ne, v zasade to tak plati ;)
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Předseda 8. 11. 2005 21:25

petrklm: hmm a co treba takova Corvetta ktera ma 6.0l V8 400koni pri 6000tis.ot a 580Nm pri 4400ot. ?? :P Jak je to tam s tim plnenim? Mr. Green
Předseda
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrklm 8. 11. 2005 21:31

Corvetta je něco extra, tam spotřeba a kvalitní plnění válců nemělo žádnou váhu, jenom výkon a krouťák... mám 5,0 a 160 koníků, ale už při 3400 ot., tam se asi konstruktéři zamýšleli nad trošku jinejma požadavkama budoucích majitelů :-)
Lincoln Town Car Executive 4,6l V8
Ford Escape 3,0l V6
a ještě nějaký evropský plečky...
petrklm
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 8. 11. 2005 21:32

Corvetty a sportovni ameriky sou delany jinak nez "normalni" americky auta. Mondeo 2.0 taky ma ~140 koni a a S2000 ~240.

A ja si navic vzdycky myslel ze spotreba na objemu u modernich motoru skoro nezalezi - spis to zalezi na vykonu ne?
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HaD 8. 11. 2005 23:03

někde jsem četl, že velký počet malých válců dává motoru pružnost, naopak malý počet velkých válců menší spotřebu.
K válcům nad 0,5litrů - nepoužívá se to moc, protože jak zde již někdo psal, tak tam jsou problémy s dobrým plněním - musí se otvírat velké plochy sacích a výfukových kanálů - projevuje se to hlavně při vyšších otáčkách. Jednoduše řečeno, max. výkon motoru by byl v relativně nízkých otáčkách, protože při vyšších by se válce hodně špatně plnily...
HaD
Nováček

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků