Jak točit studený benz. motor?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Jean ViC 2. 11. 2005 20:34

JardaB píše:Ja bych volil stred, 2-3tisice a do pul plynu.

Ja jezdim taky tak, ale stim ze motor mam pred vyjezdem chvili nastartovanej... pul plynu snad ani nedavam, fakt jen velmi lehce na plyn...
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kubakod 2. 11. 2005 20:44

Jarda2: No, v garazi mam auto jen ja. Ostatni jsou na dvorku a musi se je skrabat, brr. Ale vrata od garaze nechavam otevrene vzdycky, tam nic zajimaveho pro zlodeje neni. Vsechny sekacky a takovehle veci jsou v hospodarske budove :-)
kubakod
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Spectral 4. 11. 2005 20:12

Driver píše:Jinak po statu nečekám a hned vyjíždím, to možná taky není uplně nejlepší.. :c(p/quote]

Je to nejlepší :) Výrobci aut to dokonce píšou v manuálech. Narozdíl od starých aut bys neměl nové auto zahřívat na místě, ale naopak šetrnou jízdou. Na volnoběžné otáčky se totiž motor zahřívá mnohonásobně pomaleji a zbytečně se tak prodlužuje doba, kdy motor běží se studeným olejem atd.
Spectral
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod luk 4. 11. 2005 21:23

Spectral: U starých aut nic jiného než zahřívání na místě nezbývalo (třeba u Š120 to bývala nutnost). Pokud lze hned vyjet, je nejlepší tak učinit. Zahřát se potřebuje nejen motor, ale i další části.
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Spectral 4. 11. 2005 21:30

luk píše:Spectral: U starých aut nic jiného než zahřívání na místě nezbývalo (třeba u Š120 to bývala nutnost). l/quote]

Vždyť já ani nic jiného netvrdím. Myslím, že z mého postu to vyplývá dostatečně jasně. Nové auto nezahřívat na místě, narozdíl od starého, které se zahřívat muselo.
Spectral
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 4. 11. 2005 22:18

kubakod píše:Jarda2: No, v garazi mam auto jen ja. Ostatni jsou na dvorku a musi se je skrabat, brr. Ale vrata od garaze nechavam otevrene vzdycky, tam nic zajimaveho pro zlodeje neni. Vsechny sekacky a takovehle veci jsou v hospodarske budove :-)
Tak tos mě převez.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Birkov 4. 11. 2005 22:41

Vy děláte jako kdyby ty auta byli z papíru.
Přece jedu jak potřebuju, když pojedu 2min a předemnou se na hlavní bude tlačit tatra v 70 tak klidně pořádně přidám a předjedu ji. Totéž když budu někam pospíchat. Dnešní motory pružnější jízdou za studena nezníčíte, pokud děláte pravidelnou údržbu tak vám všechno najezdí s přehledem 500tkm
Birkov
Nováček

Odeslat příspěvekod p0etrik 4. 11. 2005 22:43

Birkov: Ne ze bys ten motor primo znicil, ale plny kotel zastudena odnaseji hlavne tesneni pod hlavou, pripadne hlava a turbo. Hlavne kvuli cene poslednich dvou polozek se vyplati na to zastudena moc neslapat.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod luk 4. 11. 2005 23:34

Spectral: Vždyť jsem to nepopíral, jen zdůraznil ;-)
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luboš*** 5. 11. 2005 01:26

Pár minut zahřívat motor na místě se doporučovalo naposledy asi tak v 50. letech, pokud vám nechce jet Š120, máte něco špatně, na sytič se to bez protestu prostě rozjet musí i při -20°C.
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sayza 5. 11. 2005 02:43

Myslim, ze udelas dobre kdyz pojedes tak 1 kilometr s kamiony a pak do levyho a normalne dal. Za tu dobu se motor dostatecne ohreje i promaze. A taky ze zacatku motor nezahrivat na miste, hned vyjet a par minut prudce neakcelerovat.
sayza
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod luk 5. 11. 2005 12:52

Luboš***: To sice ano. Ale realita byla taková, že i když se ta Š120 seřídila, s úplně studeným motorem často odmítala jet. To i předchozí generace škodovek na to byly líp (1000 MB, Š 100 apod.).
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anndy 11. 11. 2005 09:42

IMH píše:Bydlím kilometr od dálnice a najíždím na ní každé ráno v táhlém několikakilometrovém kopci, s úplně studeným motorem který se snažím nevytáčet. Je to utrpení, protože buď jedu s kamiony, nebo když se rozhodnu je předjet brzdím ostatní provoz a děsně mě frustruje, když se mi zejména HTP a dodávky provokativně lepí na kufr. Občas se naštvu, dupnu na to a zmizím jim, ale pak se zas cítím provinile, že motor poškozuju. Po kolika km je motor v zimě zahřátý ? Je správný postup zvyšovat otáčky postupně jak roste teplota motoru ? Nejprve do 3 000 a třeba po pěti km jet do 4 000 ? /quote]


Precitaj si manual. Tam to urcite najdes. Dobry vyrobca ti tam aj nakresli obrazok, kedy uz mozes povazovat motor za zahriaty.
Anndy
Anndy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bizmark 11. 11. 2005 11:01

dotaz k podtaceni: skodi benzinovemu motoru 2.2 dlouhodobejsi otacky 1500-2000? Automat tam da za 4 i pri docela nizke rychlosti, takze tyto otacky nejsou zadnym vzacnym jevem. Jedna se o 17 let stary vuz.
bizmark
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mitch 11. 11. 2005 11:31

IMH píše:Bydlím kilometr od dálnice a najíždím na ní každé ráno v táhlém několikakilometrovém kopci, s úplně studeným motorem který se snažím nevytáčet. Je to utrpení, protože buď jedu s kamiony, nebo když se rozhodnu je předjet brzdím ostatní provoz a děsně mě frustruje, když se mi zejména HTP a dodávky provokativně lepí na kufr. Občas se naštvu, dupnu na to a zmizím jim, ale pak se zas cítím provinile, že motor poškozuju. Po kolika km je motor v zimě zahřátý ? Je správný postup zvyšovat otáčky postupně jak roste teplota motoru ? Nejprve do 3 000 a třeba po pěti km jet do 4 000 ? /quote]


No ja bych na tvim miste vysel z baraku o 10 minut drive a nastartovasl auto a nechal to zahrat na volnobeh. U Hondy se to pise v prirucce. Pokud bydlis v RD tak mas to jeste lepsi. a vzdy kdyz jsem na chalupe tak pred odjezdem necham auto zahrat 5-15 minut... a je jedno jestli jde o Octavku TDi, nebo CR-V, nebo moji Prelude, a ted 330i. je to lepsi. Ale u hondu je to na 100% ze benzinove motory se musi nejdrive zahrat na volnobeh, a pak jedou. ak dela i muj technik ze znackove hondy co ma noveho Civica 1.6 2004. U dieselu nevim jak je to. Oni nektere lidi rikaj ze ihned vyjet, ale to kvuli treba v SRN zakazu zahrivani na volnobeh, tak to potom tak vrobci rikaj, jelikoz v CR asi se to taky nesmi.
Mitch
Lambokiller
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků