Jak točit studený benz. motor?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kubakod 1. 11. 2005 16:47

Takze jak to delam ja. Nastartuju a necham tak 20-30 sekund, nez se rozjedu. Mezitim se pripoutam, pustim si radio, rozsvitim a pohodlne se rozvalim :-) Pak vycouvam z garaze, vyjedu ze zahrady a jedu. Prvni rozjezd delam opravdu pozvolna, rychle trojku ctyrku, nepatrny plyn, dalsi rozjezdy uz s ohledem na ostatni. Zhruba za 2 km zacne auto topit a teplomer ukazuje uz 90°C. Pak to setrim jeste tak 3-5 km, pak uz jezdim normalne. Prvnich par km taky radim dost pomalu. Proste na paku vyvijim jenom lehounky tlak a ona si pak hezky zapadne ve spravny okamzik. Kdyz je velika zima, pri prvnim rozjezdu radim dvojku s meziplynem, protoze jinak nekdy udela "křup". Tento efekt je nevysvetlitelny. No a kdyz se studenym autem udelam heeeen na plny plyn, obvykle pak do zahrati za odmenu klepe. Teda alespon minulou zimu, letos zatim ok, ale mrazy teprve prijdou. Priznavam, trochu moc se s tim mazlim, ale je to 18 let stare auto :-) a jeste by mohlo vydrzet.
kubakod
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod michal heky 2. 11. 2005 15:27

IMH ... ono taky zalezi, co mas vlastne za motor. Pokud ma napr. olejovy chladic, tak bych si dal sakra pozor na vyssi otacky za studena ;-)
michal heky
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jarda2 2. 11. 2005 15:34

kubakod píše:Takze jak to delam ja. Nastartuju a necham tak 20-30 sekund, nez se rozjedu. Mezitim se pripoutam, pustim si radio, rozsvitim a pohodlne se rozvalim :-) Pak vycouvam z garaze, vyjedu ze zahrady a jedu. ...
Vrata zavírá dálkové, nebo sluha? :hm
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pucmeloud(smazano) 2. 11. 2005 15:42

nebo sand manzelka ci vitr? :D
Pucmeloud(smazano)
Nováček

Odeslat příspěvekod Hustoles 2. 11. 2005 18:30

Studený benziňák netočit! Nafťák tuplem ne! pozor2
"Vepřové zdražuje, ale sviní je všude pořád dost"
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod huugh 2. 11. 2005 18:35

Jarda2 píše:
kubakod píše:Takze jak to delam ja. Nastartuju a necham tak 20-30 sekund, nez se rozjedu. Mezitim se pripoutam, pustim si radio, rozsvitim a pohodlne se rozvalim :-) Pak vycouvam z garaze, vyjedu ze zahrady a jedu. ...
Vrata zavírá dálkové, nebo sluha? :hm /quote]

vzdyt se prece i vraci ne? tak je zavre potom :)
huugh
Nováček

Odeslat příspěvekod kubakod 2. 11. 2005 18:53

Reseni je prostinke - nejsem posledni kdo odjizdi :-)
Taky komu by se chtelo v 5:30, ze. Ale timto si nestezuju, mohl bych i v pul osme, ale ja se stejne budim pred patou, protoze sem divnej a staci mi malo spanku.
kubakod
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Driver 2. 11. 2005 19:48

No a pak si vemte, jak jsou ve sračkách předváděčky, kterejm v zimě nakládaj plnej kotel už od nastartování. Pochybuju, že to tam někdo předehřívá nebo kontroluje nějaký teploty
Das Auto
Driver
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod luk 2. 11. 2005 19:52

kubakod: Já mám opačný problém. Před jedenáctou nefunguju. Takže když někam jedu dřív, řídím jen tak automaticky, v nevědomí :-D Bohužel, většinou musím někam jet hned ráno, nejpozději v osm :x
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 2. 11. 2005 19:52

Koudelka píše:Studený benziňák netočit! Nafťák tuplem ne! pozor2p/quote]

Cili mam jet v takovych otackach aby motor "klepal" ? to je snad jeste horsi, rekl bych
TCe 120k 205Nm EDC
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Driver 2. 11. 2005 20:10

Jean Vic: klepat nesmí...

Já teda studený auto nikdy nevytáčím, když jedu trasu delší než 10 minut, tak prostě počkám. A když jedu třeba jen do obchodu, kde cesta trvá tak 5 minut, tak prostě jedu pomaleji, těch 5 minut mi nestojí za pokažení motoru. Jinak po statu nečekám a hned vyjíždím, to možná taky není uplně nejlepší.. :c(
Das Auto
Driver
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 2. 11. 2005 20:11

kubakod píše:Reseni je prostinke - nejsem posledni kdo odjizdi :-)
Taky komu by se chtelo v 5:30, ze. Ale timto si nestezuju, mohl bych i v pul osme, ale ja se stejne budim pred patou, protoze sem divnej a staci mi malo spanku.

Aha, já nevěděl, že máte tak velkou garáž.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 2. 11. 2005 20:20

No, rekl bych ze extra nizke otacky budou vadit jeste vic- to uz se olej vubec nikam nedostane, velke tlaky... Ja bych volil stred, 2-3tisice a do pul plynu.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 2. 11. 2005 20:21

No, rekl bych ze extra nizke otacky budou vadit jeste vic- to uz se olej vubec nikam nedostane, velke tlaky... Ja bych volil stred, 2-3tisice a do pul plynu.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 2. 11. 2005 20:26

JardaB píše:No, rekl bych ze extra nizke otacky budou vadit jeste vic- to uz se olej vubec nikam nedostane, velke tlaky... Ja bych volil stred, 2-3tisice a do pul plynu.
Tak to je jasné, že velmi nízké škodí taky, pod 2 000 ot/min nejezdím ani s teplým motorem (kromě pár okamžiků při rozjíždění).
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků