Stránka 3 z 7

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 10. 2005 18:20
od Jarda2
Marek_Litzman píše:2 Jarda2 : ptám se na to, jesli na něm mám trvat. Jak sem napsal, princip, funkce a hlavně jeho pomoc řidiči je mi jasná, na to jsem tohle fórum nezakládal, jde mi o praktické postřehy s řízením s ním, vzhledem k tomu, že mé zkušenosti s auty jsou poměrně omezené, chtěl jsem znát názor jiných. e/quote]
Jo to si nakonec stejně budeš muset rozhodnout sám. Zrovna tak je dobré ESP, alespoň 2 airbagy (budou tam?), dostatečně silný motor, boční výztuhy, předpínače pásů atd. atd. Jenže to už pak nebude levné auto.
V každém případě je třeba, naučit se dobře řídit. Trvat na ABS protože se teprve učím jezdit a máma nemá zkušenosti není dobré. ABS zkušenosti nenahradí, tebe řídit nenaučí. Možná tě párkrát vytáhne z bryndy, ale ne vždy. Zaplatit si školu smyku je možná ještě lepší investice než ABS. (Nejlepší je samozřejmě ABS a škola smyku.)
Ještě si dovolím - ženy (zvláště začátečnice) v krizové situaci dupnou na brzdu a zavřou oči. ABS jim umožní řídit auto i při prudkém brždění, ale ony toho nevyužijí. To není namířeno primárně proti ABS, to jen že je důležitější učit se zvládat krizové situace.

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 10. 2005 18:33
od ITTI
Driver píše:.. jinak systémy jako protiprokluz to už je pro dementyt/quote]


Právě jsem ženě sdělil, že je dement a náramně se baví. Ráno v zimě jede do venkovské ordinace, kterou silničáři ošetří až tak kolem poledne. Takže si často razí cestu a v autě jsou samozřejmě všechny serepetičky,vč. ASR a MSR....ESP
Ono se jí totiž stává,že potkává bus či nějaký náklaďák a jeden z nich musí hóóóódně ke krajnici a zastavit(kdo jiný než ona s osobákem,že), pustit je a pak se rozjet. A k tomu, seč na mne dementem nepůsobí,potřebuje ten ASR. V té dědině je pak kopec(zcela místní komunikace), který má sklon nějakých 35st. a ten už neošetřuje vůbec nikdo-jo občané,sypou tam popel.Takže když jede na návštěvu, musí to vyjet a bez dementního ASR ani náhodou. Pak to otočí a jede dolů, pokud tam má kvalt, tak se zase občas aktivuje MSR no a občas vyšlápne spojku a brzdí s ABS.
Taková obyčejná dementní obvoďačka, co ale umí docela slušně jezdit za každého počasí a jezdí i tehdy, kdy většina lidí auto nevytáhne,aby to nááááhodou nerozsekali a raději si zavolají dementní návštěvní službu.
Zkusme vážit občas slova. :tleskani

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 10. 2005 18:36
od myndel
2 Jarda2 : Řekl bych, že ten poslední příspěvek je bezpředmětný.

Já si samozřejmě uvědomuju to, že až do toho auta sednu, budu mít za sebou pár odjetejch kilometrů a máma jakbysmet, takže podle toho jaksi hodlám jezdit. Tenhle thread je o zkušenostech s ABSkou a smyslu zhoršování si výběru trváním na ni, ne o tom, jestli mě naučí řídit.

Ano, 2 airbagy jsou taky mojí podmínkou, nicméně až budu mít vybrány určité kusy, poradím se v jiném threadu.

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 10. 2005 18:47
od Driver
ABS pocítíš hlavně na mokru a sněhu. Prostě je to jistější a na bezpečnostních prvcích se nevyplatí šetřit. Stejně tak jako jsou významným předpokladem pro dobrý zabrždění kvalitní gumy, ne nějaký s.račky z hypermarketů za 600,- :c)) to fakt ne. A když máš špatný nebo sjetý gumy, tak tě nezachrání ani ABS

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 10. 2005 18:48
od p0etrik
ITTI: neber hned vsechno prilis osobne.

k tematu: Cim jsou horsi podminky, tim vice ABS zkrati brzdnou drahu, umozni brzdit treba i v namrzle zatacce, kde muze treba jen lehky dotyk brzdoveho pedalu u auta bez ABS znamenat smyk. Jakekoliv prispevky ve stylu "neni to dobre, protoze pak na to lidi moc spolihaji" jsou mimo misu. Jedna se o bezpecnostni prvek, ktery bezny ridic pouzije jednou, 2x do roka ale muze mu zachranit kejhak.

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 10. 2005 19:04
od Majkie
ITTI: Myslím, že Driver to vyjádřil trochu expresivně. Podle mě myslel pouze to, že ASR na rozdíl od ABS není tak nezbytné, je to "pouze" dobrá pomůcka, kterou dobrý řidič dokáže nahradit víc než chybějící ABS. Taky záleží, jak to kde funguje. Švagr u Octávky TDI se nerozjel s ASR a zimákama tam, kde já se Saxem jo.

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 10. 2005 19:07
od ITTI
Nerozumíme si. Osobně neberu vůbec nic, za léta jednání s lidmi jsme doma tak splachovací.... Jenom jsem uvedl modelovou situaci,která se každoročně "x" krát stává. Někdo označí lidi, kteří mají v autě nějakou věc(ASR) za dementy, tak jsem to přetransformoval na tuto reálnou situaci.Co je na tom tak hrozného? Když někdo řekne A, doplňme to i o B,C..ať pitomost jeho myšlenky vynikne.O nic jiného nešlo.
Vlastně šlo: když někdo bezdůvodně lidi uráží, třeba obecně slovem "dement" , jasně mu sdělit,ať si to odpustí.

Celá diskuse je mimo mísu: chtít ušetřit na ojetině tím, že nemá ABS, když se ta cena ABS ve finální ceně ani neprojeví je úsměvné.
Spíš to chce naučit se jezdit, naučit se využívat elektoniky podvozku a současně ji nebrát jako samospasitelnou věc.

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 10. 2005 19:16
od Majkie
Moje zkušenost s poptávkou: Felda A má ABS a rez na zadním víku (trochu), Felda B nemá ABS a zadní víko v pořádku. Pokud je jinak stav, výbava, km, rok výroby podobný, vezmou si tu bez ABS s pěknými pátými dveřmi.

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 10. 2005 19:31
od Driver
ITTI: ASR udělá uplně to samý, co můžeš udělat i ty nohou, takže nic tak složitýho to není. Samozřejmě sem to nemyslel tak, že kdo má ASR je dement, (Majkie, díky za objasnení :c) ).

Jinak my ASR nemáme a ani já ani otec nemáme problém se na sněhu rozjet. A ve větších kopcích ti ASR stejně nepomůže. Naopak... známej se s oktávkou s ASR chtěl dostat co nejblíž ke sjezdovce, měl ASR zapnutý a nepustilo ho to do toho kopce, tak ho vypnul, trošku si tam zahrabal a vyjel to...

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 10. 2005 19:35
od HOOK
ABS na kratsi brzdnou drahu i na suchu. U auta bez ABS se pri zadupnuti zacne tavit pneumatika a naopak klouzat

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 10. 2005 19:37
od HOOK
Driver: To je nejaka blbost ASR ubira plyn jen trochu, rozhodne ne tak, ze by se nerozjel.

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 10. 2005 19:43
od Majkie
U Octávky bliká oranžový trojúhelníček, kola se vesele pomalu protáčejí a auto se nehne. Fyziku to prostě neošálí. :lol:

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 10. 2005 19:44
od Driver
HOOK: no nevim proč by mi lhal, když mi popisoval tu situaci, prostě mu to pořád ubíralo plyn a on ten kopec kvůli tomu nevyjel. Nevím jaké auto máš ty, on měl oktávku, třeba je u oktávky to ASR nějaký citlivější, co já vim

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 10. 2005 19:46
od p0etrik
JJ, nekdy je opravdu lepsi ASR vypnout. Jako kamion co nam loni v zime zapadl u dilny, s ASR se ani nehnul, musel ho vypnout (a uzavrit diferencial + tri lidi tlacili) :).

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 10. 2005 19:48
od Majkie
Ono to prostě nepustí do velkého prokluzu, který je na vyjetí někdy potřeba - že se prostě nahoru vyhrabeme. Taky se po dosažení určité rychlosti vypíná (20 km/h?).