Do jakých otáček brzdit motorem.

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Revdr 29. 10. 2005 17:52

Driver píše:Já jel s escortem 1.6 16V na dvojku přes 100, takže dát jí tam v 90 by nebylo nic drastickýho. Až na ty otáčky no.. A když sem jel hodně sportovně přes serpentíny v Jeseníkách, nahoru i dolu brzda-plyn, tak ty brzdy byly na konci znatelně povadlý :c(( ale uvařený ne, jen to brzdilo míň. /quote]


Tak to ja jsem jel sportovni jizdu z nasim tirackem od rumburku po liberec a tam sem zazil co je to peklo naklad 22tun.Melisme toho trucka teprve mesic tak sem si rikal ze to musi ubrzdit i 90% klesani.S kopcu sem to poustel takovou rychlosti ze tolik tam nemetli snad ani motorkari tachograf nestihal :D a pak prislo brzdeni v pohode brzdiul a po chvilce opravdovyho zahulu na brzdy zacalo ***** oblozeni a potom se zacaly valit oblaky hustyho biliho koure to me videsilo ale i presto to brzdilo porad stejne=Bombove :wink:Ale opakovat to uz asi nikdy nebudu protoze kdyby to prestalo brzdit tak s toho raci vyskocim Mr. Green
Revdr
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod luk 29. 10. 2005 19:03

zigi: Nojo, dvoutaktům nedělá brzdění motorem dobře (málo paliva = málo oleje) :-D Trabant měl volnoběžku jen na čtyřce, ale vypnout se nedala.

Revdr: Prasící kamioňáky zbožňuji. Dokonce tak, že bych jim samou láskou ukopl hlavu Mr. Green
Ono to ještě chvíli brzdí, a pak najednou přestane. Pak to končí sešrotovanými osobáky, které se tam připletly, zbouraným barákem, který stál ve špatném místě atd. Nebo když se takový nebrzdící tirák řítí 100 km/h skrz pěší zónu, to je prostě slast...
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jendolf 29. 10. 2005 19:19

ad tema, do cerveneho pole se nic nedeje :) a alespon pri prujezdu vracecku neni problem si diky vysokym otackam pohrat ze zadkem :) at uz pritelkyne rukou, ci auta seslapnutim plynu. :)
B power M power W power
Jendolf
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Revdr 29. 10. 2005 19:28

luk píše:Revdr: Prasící kamioňáky zbožňuji. Dokonce tak, že bych jim samou láskou ukopl hlavu Mr. Green
Ono to ještě chvíli brzdí, a pak najednou přestane. Pak to končí sešrotovanými osobáky, které se tam připletly, zbouraným barákem, který stál ve špatném místě atd. Nebo když se takový nebrzdící tirák řítí 100 km/h skrz pěší zónu, to je prostě slast...k/quote]


Kdybys videl jak tech 610 klokanu dokaze prasit to je teprv slast jel sem to o pul 3 rano a spechal sem dom tak pochop Mr. Green A ukopnout hlavu bych si nedal to bych te hned z kraje zrusil bejsbolkou Mr. Green Myslim si ze u novejch kamionu to neni zas takovej problem s brzdama to spis ty typci co jezdej v ufunenych liazkach brzdi i ocima ,ale neni to prd*l ten kamcek se ti rozjede na 50 metrech o 20km/h v te liazce je to fakt sebevrazda
Revdr
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tracid 31. 10. 2005 09:26

Tak mě čistě teoreticky napadlo,mohlo by se teoreticky stát,že z hooodně prudkého kopce dojde k přestřelení maximálních povolených otáček?tj. že prostě jedu z kopce třeba se zařazenou trojkou a otáčky furt rostou až do červeného pole,nebo má převodovka s motorem tak velký odpor,že k tomu prostě nemůže dojít?
Tracid
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 31. 10. 2005 09:33

Tracid - Určitě může, v těch Alpách lítly otáčky nahoru velice rychle a nezadržitelně, kdybych co chvíli nepomohl brzdou, nestačil by otáčkoměr.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 31. 10. 2005 09:39

zigi píše:Nedavno mi v jedne diskuzi napsal nejaky expert toto:
[code]Věta, že nás zachrání brždění motorem v horském průsmyku, když se zahřejí brzdy byla myšlena vážně? ... Pokud auto nezastaví provozní brzdy, pak nic jiného určitě ne.[/code]n/code]
Podle této věty by většina lidi v tomto tematu byla blbci co pouzivaji brzdeni motorem kdyz to nema zadny ucinek Mr. Greenr/quote]
Zmíněný expert má v podstatě pravdu - když usmažíš brzdy, brzdění motorem tě nezachrání. Ale já se na to dívám opačně - brzdím motorem proto, abych neusmažil brzdy. I z prudkého kopce brzdím přerušovaně, brzdy pak mají čas v pauzách vychladnout. A v prudkých kopcích bych bez brzdění motorem musel stát na brzdě trvale.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 31. 10. 2005 09:44

Jarda2: presne tak, motor auto neubrzdi, ale pomuze brzdam. Navic bych chtel zazit nejake bezne auto, ktere ma "predimenzovane" brzdy. Vetsine aut se i pri jednom HARD brzdeni zvlni kotouce, natoz aby zvladly nejakou delsi jizdu s brzdenim. Ono staci sjezd od Mohelnice do Olmika a brzdit pouze brzdou a vetsina aut dole pod kopcem nepozna, zda ma jeste brzdy jak budou zvadnute. Takze nejlepsi je brzdit motorem+dobrazdovat brzdou...
anonymni

Odeslat příspěvekod luk 31. 10. 2005 10:15

goes: Zažil jsem 1 situaci, kdy to motor zachránil. Bylo to hodně dávno, se Spartakem (neřídil jsem ;-)), tzn. jednookruhové brzdy. Praskla hadice, vytekla kapalina - samozřejmě při jízdě z kopce. Ruční brzda byla ve stavu naprosto nepoužitelném, takže všechno zachraňovalo brzdění motorem. Bez něj by naší poslední stanicí byl barák dole pod kopcem.
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 31. 10. 2005 10:20

luk: ale jo, ja zas nechci, aby to vyznelo, ze samotne brzdeni motorem te nezastavi, ovsem pri beznem jezdeni je motor pouze doplnkem, co odlehcuje brzdam, dle prevodu dokaze i z prudkeho kopce udrzet konstatni rychlost, auto nezrychluje atd. Treba na dalnicich brzdim z v drtive vetsine pripadu jen motorem, to same z kopcu, to same v kolonach, pri dobrzdovani, ale proste vim, ze kdyz mi v alpach v serpentinach kleknou brzdy, tak doufat, ze na to bude motor stacit je velmi optimisticky pohled. U beznych aut se brzdy pri velkem brzdeni uvari po pomerne kratke dobe a tak je treba jim odlehcovat, k tomu je tu motor. A v zime to plati dvojnasob atd. Holt jedno s druhym funguje dobre...
anonymni

Odeslat příspěvekod luk 31. 10. 2005 12:46

goes: Když v Alpách kleknou brzdy, dá se brzdit o svodidla (pokud jsou) :-D Ale spousta lidí k tomu nemá odvahu, tak se jim to rozjede tak, že už si mohou maximálně vybrat, ke kterému Bohovi se naposledy krátce pomodlí Mr. Green
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 31. 10. 2005 22:38

luk - Jistě jsi to pochopil a jen zacházíš do detailů. V mírném kopci se to motorem ubrzdit jistě dá, v prudkém nikoli. V Alpském sešupu to dvojka neudržela - otáčky za okamžik přelezly 4000 a nezadržitelně stoupaly. Brždění o svodidla (skálu, příkop...) je poněkud drahé. Proto jsem vždy krátce intenzivně přibrzdil, pak nechal chvilku brzdit jen motor, zas přibrzdil atd. Myslím, že je to lepší, než brzdit trvale. Mít tam neutrál tak bych nemohl nohu z brzdy vůbec sundat a brzdy by se asi brzy přehřály.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Miso1 31. 10. 2005 22:47

Jarda2 píše: Mít tam neutrál tak bych nemohl nohu z brzdy vůbec sundat a brzdy by se asi brzy přehřály.
Miso1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 31. 10. 2005 22:50

Miso1: pokud si toto myslis, mel bys vratit, v pripade, ze ho mas, ridicak a auto nikdy neridit. Az na par vyjimecnych aut, tere jsou na trhu a patri vetsinou mezi hodne vykonne auta, nemaji bezne seriove vozy nijak kvalitni brzdy a vydrz techto brzd je velmi mala. Ver tomu, ze vetsine aut staci i jedno poradne zbrzdeni na dalnici, aby mela zvlnene kotouce a aby brzdy dokonale zvadly. POkud jedes cestach, kde jsou velmi dlouhe a pomerne velke klesani tak ty brzdy po chvilce ztrati svuj brzdny ucinek.
anonymni

Odeslat příspěvekod Miso1 31. 10. 2005 22:55

goes píše:Miso1: pokud si toto myslis, mel bys vratit, v pripade, ze ho mas, ridicak a auto nikdy neridit. Az na par vyjimecnych aut, tere jsou na trhu a patri vetsinou mezi hodne vykonne auta, nemaji bezne seriove vozy nijak kvalitni brzdy a vydrz techto brzd je velmi mala. Ver tomu, ze vetsine aut staci i jedno poradne zbrzdeni na dalnici, aby mela zvlnene kotouce a aby brzdy dokonale zvadly. POkud jedes cestach, kde jsou velmi dlouhe a pomerne velke klesani tak ty brzdy po chvilce ztrati svuj brzdny ucinek.


Ak si to naozaj myslis tak by si mal ziadat aby statu vratili skolne ktore za teba platil :) . Ak ma auto dost silne brzdy aby ho udrzali na kopci zastavene (to ma kazde) tak potom ich ma aj dost vykonne nato aby si kopec bezpecne zisiel.
Miso1
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků