Do jakých otáček brzdit motorem.

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Jarda2 27. 10. 2005 13:48

Při přejezdu Rakouských Alp jsem při sjezdu z prudkých kopců intenzivně brzdil motorem - otáčky často přesáhly 4000 ot/min. Setkal jsem se s názory, že to škodí motoru (převodovce). Já si myslím, že to neškodí. Jaký je váš názor, případně zkušenosti? Jak vysoko je možno jít při brždění motorem s otáčkami bez zvýšeného rizika poškození?
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 27. 10. 2005 13:52

jako laik tomu tomu moc nerozumím, ale párkrát jsem brzdil motorem i v otáčkach nad max. výkonem a myslím si, že to motoru nemůže uškodit, co na to říká převodovka ovšem nevím.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D.a.l.i 27. 10. 2005 14:07

Spis je pro zdravi prevodovky i motoru dobre, aby nedochazelo k razum pri zmene otacek (prudce pustena spojka, apod.). A taky abys nahodou misto ctyrky nezaradil napr. pri 90km/h dvojku a nedostal otacky motoru hrube nad povolene...

Jinak nevidim duvod k opotrebeni - motor i prevodovka pracuji s nejakym momentem, ktery je v pripade brzdeni motorem zaporny, tak kde je problem?
Nač ten spěch? 5 minut mě nezabije :-)
D.a.l.i
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JackNO.1 27. 10. 2005 14:19

Jarda2: znám i člověka, který ve svém Golfu 1.6 brzdí i nad 5000 otáček, takže oproti němu seš ještě v normě... :-)

Že jde o místního přispěvatele Funcarvera si nechám pro sebe... :D
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fojťan 27. 10. 2005 14:26

no me na brzdeni motorem i pres 5000ot nepripada nic spatneho, pokud tam teda tu rychlost brutalne nevrazite.
learnin' to fly
Fojťan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 27. 10. 2005 14:40

Díky za zatím uklidňující zprávy, taky jsem si říkal, že se přenáší stejný výkon i krouťák, jen opačným směrem.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod luk 27. 10. 2005 15:03

Jarda2: Stejný výkon a krouťák se nepřenáší, ty hodnoty jsou při brzdění o dost menší (jde o pouhé adiabatické stlačování vzduchu) než při plné zátěži na příslušné otáčky. Proto je také namáhání menší, menší je i namáhání tepelné.
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fojťan 27. 10. 2005 15:11

jo, a taky se zastavuje privod paliva...
learnin' to fly
Fojťan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fahrman 27. 10. 2005 15:47

neni nad MMT prevodovku :hm Te, kdyz se neco nelibi, tak pipne - kdyz dobrzduju motorem do obce, tak pipa jako urvana :) podrazovat u ni jde jen po jednotlivychs tupnich, takze tam dycky natukam 5-4-3 otacky vyleti pres 4500 a auto brzdi :) nevidel bych v tom problem - aspon nekdy se ty otacky dostanou vys a motor se provetra...
fahrman
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod filomena 27. 10. 2005 16:32

tak ja sa este spytam na ake minimalne otacky ma zmysel brzdit. teda, ked sa blizim ku krizovatke, uz mam malu rychlost, brzdim motorom na dvojke. do akych najnizsich otacok to ma zmysel z hladiska spotreby, aj opotrebovania.

hadam ste ma pochopili :-(
filomena
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 27. 10. 2005 16:35

filomena cca 1500 az 2000 otacek, zalezi na obsahu motoru. Ve chvili kdy zacne RJ pridavat palivo, smysl se ztraci.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod richie 27. 10. 2005 16:37

no ... podla mna to ma zmysel nieco malo nad volnobezne otacky motora ... (dovtedy ani nema preco RJ pridavat palivo)
Astra G Caravan 1.6 Twinport-Z16XEP; Corsa C 1.0; Octavia II liftback 1.9tdi 77kw -> 1,6TDI;
richie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 27. 10. 2005 16:39

richie: Nema ale pridava - treba Octavia 1.6 74kW nekde kolem 1600.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Jarda2 27. 10. 2005 16:43

p0etrik píše:filomena cca 1500 az 2000 otacek, zalezi na obsahu motoru. Ve chvili kdy zacne RJ pridavat palivo, smysl se ztraci.
Přesně tak, u mého auta při 2000 ot/min už zase proudí benzín do motoru a brzdný účinek je velmi malý. A spotřeba je menší při volnoběžných otáčkách, než při 1500 ot/min.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MDP 27. 10. 2005 16:46

No já když jsem jezdil v létě po GrossGlockner HochAlpenStrasse, nebo jak se to píše. Pak klesání z 2500m.n.m na 500m jsem jel celá dolu na 2ku, asi 60-70 při 4500ot. (1,8T 4x4) a motor se netvářil, že by se mu to vadilo. Měl jsem spíše strach o brzdy.
Jinak nahoru 15% stoupání, v 2000metrech, ve 4 lidech, v pohodě na 3ku okolo 3000ot. (70km/h) Docela mě to překvapilo, že se ten motor nezadejchal.
MDP
Nováček
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků