DSG versus krou?ák

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Dinar 20. 10. 2005 07:42

Tada: nejspíš ti jde o 2,0 tdi, kde opravdu standardně nabízené čipy překračují krouťák 350Nm, což je limit pro standardní provedení DSG. Ostatní je tak, jak píše goes, tj. pokud budeš mít po čipu 400Nm převodovka se nerozsype, ale její spojky budou mít výrazně kratší životnost. Pokud čipovat, některé firmy (nevím jak u nás, v Německu ano) ti udělají úpravu tak, aby krouťák nešel přes 350Nm, konkrétně vím o úpravě 125kW/350Nm. Podle lidí z B&B, je 350Nm pro převodovku bezpečných, pokud vím mají jedno GTI s DSG, které je extrémně vytížené, jak testování tak běžné firemní ježdění, má najeto už 170tis.!!! s čipem na 175kW a 350Nm a převodovka je naprosto bez problémů.
Dinar
Nováček

Odeslat příspěvekod -LK- 20. 10. 2005 11:04

bob ash píše:
Radek O. píše:Majkie: ovsem mam soukromy pocit, ze prevodovka z Veyronu nebude o moc levnejsi, nez cely novy Leon :)


Já mám takový soukromý pocit, že nebude o moc levnější než několik novejch Leonů :D!/quote]


Ostatně to mi připomíná jednu skvělou hlášku jednoho amíka, kterýmu ukradli jeho zánovní Seville a dostal od pojišťovny zápůjční Toyotu, než se to vyřeší: "Na to, že to auto stojí tolik, co pouhý motor mého Seville, to zase nejezdí tak špatně" :-D. Je krásný, jak je všechno relativní.
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Majkie 20. 10. 2005 11:08

LK: přesně tak, relativita je taky často podstatou zdejších sporů. Např.: Octavia II je skvělé auto vs. Octavia II je hrozné auto. Oboje je pravda, jde jen o to z jakého pohledu to člověk posuzuje.
Mimochodem DSG je relativně dobrá převodovka.
Majkie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dix_ 20. 10. 2005 11:18

Z trochu jiného soudku.Převodovku DSG má i Veyron.
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kmarty 20. 10. 2005 11:41

2Dix_: Priznej se, ze tys necetl cely thread? :-)
kmarty
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dix_ 20. 10. 2005 11:59

Ale četl,jen se to uvedl jako zajímavost. :)
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 20. 10. 2005 12:15

Dix: ale vzdyt tato zajimavost zde byla jiz uvedena a vcelku i probrana cena DSG z Veyronu v pomernem vztahu kolik leonu za cenu DSG z Veyronu :)
anonymni

Odeslat příspěvekod Avant 20. 10. 2005 12:21

Vyzkoušel jsem v jednom typu vozu Passat 2.0TDI manual i DSG a můžu jen doporučit DSG pro pohodové ježdění. Na sport a nějaký další úpravy se to s DSG moc nehodí ....
Avant
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Majkie 20. 10. 2005 12:30

Avant: souhlas, vyzkoušel jsem si DSG v O2 2,0TDI a pro pohodového řidiče je to skvělá věc, která má vychytané neduhy běžným automatů. Pokud si ale někdo chce hrát s tímhle motorem na sportovní svezení (nic proti, jede to pěkně), tak by měl asi zvolit manuál.
Majkie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 20. 10. 2005 13:29

ad DSG: je treba rict, ze je to kurnik vychytany automat. Ale uz jen slovo automati mluvi za vse. Ma jakousi logiku razeni atd. ktera je proste dana. Az budou automatky, ktere se budou ucit radit dle ridice tak to ma vyznam. To te doby je to fakt spica, ale spis pro bezne jezdeni + pro nejake sportovnejsi svezeni u pseudosportaku. Jinak nic vic. Kdyz uz neco automatizovaneho, tak jedine sekvenci, ta ma ve sportacich vyznam a v pripade kvalitni sekvence neskutecne zrychleju razeni a tim dynamiku. Pokud je ridic kvalitni, dokaze dosahovat s manualem lepsich casu, nez s DSG, coz i potvridlo nekolik ceskych i zahranicnich magazinu pri testovani...
anonymni

Odeslat příspěvekod Dinar 20. 10. 2005 13:54

goes: já bych to obrátil, z mého pohledu je DSG první automat (pokud ho takto budeme označovat), který není sportovní jízdě na překážku. Jinými slovy, požitek z kvedlání pákou při sportovní jízdě nenahradí nikdy, ale pokud jde o rychlost (na okruhu), lze s ní dosahovat identických časů (v režimu ruční volby) jako ve stejném autě s manuálem, sám jsem viděl i zkusil v A3.
Dinar
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 20. 10. 2005 14:09

Dinar: s tim se da pouze a jen souhlasit :)
anonymni

Odeslat příspěvekod belse 20. 10. 2005 14:33

Majkie píše:Taky pro odlehčení - Bugatti Veyron údajně používá také DSG. Akorát má 7 stupňů a Bugatti tvrdí, že zvládne 1500 Nm (Veyron má max. 1250 Nm). Vyvinula ji firma Ricardo zvlášť pro Veyron, takže bych se zkusil zeptat tam :lol:g/quote]


Měla by zvládnout až 1700Nm, ale stojí téměř 5 mega. :wink:
belse
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod anonymni 20. 10. 2005 14:43

takze 5 mega? odkud mas to info? Za to by bylo takovych 7 poradnych Leonu :) aj s DSG :)
anonymni

Odeslat příspěvekod Avant 20. 10. 2005 15:20

moje zkušenost s DSG u 2.0TDI byla trochu rozpačitá v tom, že když jedeš 2 000 ot. a přidáš plyn auto nezatahne jak je člověk normálně jezdit s TDI ale podřazuje i o dva stupně u benzínu to chápu ale u TDI takže vůbec nevychutnáš ten tah při nejvyšším krouťáku, mírně řečeno trochu mně to zklamalo ...
Avant
Nováček
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků