DSG versus krou?ák

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Tada 19. 10. 2005 14:04

Slyšel jsem, že převodovka typu DSG (konkrétně v novém LEONU) zvládá krouťák puze do 350Nm.Takže po přečipování motoru kdy se kroťák zvedne dokonce přes 400Nm by převodovka ais nefungovala tak jak má. Je to pravda? Stále se totiž nemůžu rozhodnout mezi manuálem a DSG.A výkon motoru bych chtěl zvýšit...
Tada
Štamgast

Odeslat příspěvekod oscar 19. 10. 2005 14:06

oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JackNO.1 19. 10. 2005 14:09

taky jsem něco takového četl a myslím, že pokud vážně uvažuješ o koupi leona a následném čipování, nejlepší budeš mít optat se u prodejce před koupí nebo v servisu...

Dobrá rada nad zlato, že? :-)
V2 60°
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tada 19. 10. 2005 14:19

Prodejce řekne: "al vždyť ztatíte záruku,čipování ničí motor atd."
Tada
Štamgast

Odeslat příspěvekod kosch 19. 10. 2005 14:59

současná DSG má opravdu max. točivý moment 305Nm, takže pokud nechceš přijít o poměrně drahý kus auta tak bych to čipování neriskoval.... (teoreticky je samozřejmě možné, že snese víc, ale spolehnout se na to nedá a 400Nm už je opravdu dost...)
The universe never did make sense; I suspect it was built on government contract.
Robert A. Heinlein
kosch
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 19. 10. 2005 17:25

přesně tak, jak se zde píše. Ovšem má to několik "ALE".

Standardní DSG zvládá běžnou zátěž 350 Nm, to ale neznamená, že se při 400 Nm okamžitě rosype, ale její životnost bude velmí zkrácená. Pokud se počítá s chipem a majitel přesto chce DSG volí se dvě varinaty. Jedna výrazně nákladnější je chip + úprava DSG, což dělá jen několik tuningových firem. Druhá výrazně levnější je chip, který je ale speciálně navržen pro auta s DSG a tento chip nepřekročí oněch 350 Nm. Každopádně, jak jsem již psal výše, těch 350 Nm je ověřená hodnota, kterou to vydrží bez omezení životnosti. Každý dalšní Nm bude životnost snižovat a pokud budeš mít 400 Nm a budeš řadit v oblastech nejvyššího krouťáku, protože těch 400 Nm je pouze v jednom bodě tak ji můžeš prostě odrovnat. Ale při pohledu na křivku krouťáku jde vidět, že ani u toho chipu na 400Nm ta křivka není moc dlouho nad 350 Nm, takže pak je třeba řadit v otáčkách, kde bude méně, než 350 Nm :)
anonymni

Odeslat příspěvekod Tada 19. 10. 2005 17:49

Zkrátka,pokud chci čipovat,tak se vyplatí manuál...
Tada
Štamgast

Odeslat příspěvekod kubakod 19. 10. 2005 17:49

A neradi ta DSG sama? :-)
Kdyz budes chtit jezdit naplno, DSG bude radit tak, aby byl k dispozici nejvetsi kroutak.
Tim se snizi zivotnost DSG.
Aby se nesnizila, budes muset nejezdit naplno.
Nepotrebujes tim padem takovy vykon a kroutak, kdyz budes jezdit pianko.
A jsme u toho nejdulezitejsiho:
Kdyz budes jezdit pianko, nepotrebujes chipovat :-D
No to bylo jen takove odlehceni.

Na tvem miste bych necipoval, druha varianta je pak manual, ale to si zase neuzijes pohodlicka, nebo bude mit manzelka problemy apod...
Ja bych volil DSG bez chipu, popr nejakou tu "setrnou variantu", jak pise goes.
kubakod
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod anonymni 19. 10. 2005 17:51

kubakod: DSG nema rucni mod? a urcite neradi v oblasti nejvyssiho kroutaku :) ten je u TDI pekne dole, to by zanmenalo, ze by DSG radilo kolem 2500 otacek :)
anonymni

Odeslat příspěvekod kosch 19. 10. 2005 17:51

kubakod: v DSG je manuální mod, kde řadíš jenom ty, popř. elektronika až v omezovači... tím se ale dost ztrácí původní smysl DSG...
The universe never did make sense; I suspect it was built on government contract.
Robert A. Heinlein
kosch
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Majkie 19. 10. 2005 17:54

Taky pro odlehčení - Bugatti Veyron údajně používá také DSG. Akorát má 7 stupňů a Bugatti tvrdí, že zvládne 1500 Nm (Veyron má max. 1250 Nm). Vyvinula ji firma Ricardo zvlášť pro Veyron, takže bych se zkusil zeptat tam :lol:
Majkie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 19. 10. 2005 17:57

Majkie: ovsem mam soukromy pocit, ze prevodovka z Veyronu nebude o moc levnejsi, nez cely novy Leon :)
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kubakod 19. 10. 2005 18:03

Ja vim, ze DSG umoznuje manualni razeni, ale proto si ji clovek nekupuje. Jo s tema otackama ma goes recht.
kubakod
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Tada 19. 10. 2005 19:20

Já mám toho LEONA teoreticky nafasovat jako svoje první auto,potom co si odktroutí 2 roky jako služební v jedný firmě, a rád by se v něm trochu poštoural...Takže asi přecejenom ten manuál...
Tada
Štamgast

Odeslat příspěvekod bob ash 20. 10. 2005 02:22

Radek O. píše:Majkie: ovsem mam soukromy pocit, ze prevodovka z Veyronu nebude o moc levnejsi, nez cely novy Leon :)


Já mám takový soukromý pocit, že nebude o moc levnější než několik novejch Leonů :D
bob ash
Štamgast
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků