KptBobr píše:Většina běžných automatů s HDM dnes ani takovou nějakou sekvenční volbu (s pár vyjímkami jako Tiptronic) nemá, a tak mě to přijde docela směšné od lidí, kteří s automatem nikdy nejezdili, a jezdit nechtějí, se snažit dělat soudy k "pomalosti tohoto ručního přeřazení o 2 stupně"... To jistě pochopí lidé, kteří s automaty jezdí již dlouho.t/quote]
Nevím, jestli s těmi lidmi, co s automatem nikdy nejezdili, narážíš na mě - pokud ano, tak se šeredně pleteš. S AT jezdím už spoustu let, za poslední rok dokonce přes 80% času (zhruba polovinu z toho právě s novým Tiptronicem v A6) a ten Tiptronic je jedna z mála věcí, které mě při jízdě skutečně otravují (a to je ten Tiptronic oproti japonským čtyřkvaltům ještě skvělý). Ne proto, že by byl hloupý (naopak logika řazení je výborná a člověk ani nemá potřebu cvakat to tam ručně pomocí pádel), ale proto, že je POMALÝ. Jinak máš pravdu v tom, že patřím k těm, kteří s automatem (jakýmkoliv) jezdit nechtějí, bohužel, člověk se tomu leckdy nevyhne.
Aby bylo jasno, pro jistotu zopakuji své stanovisko, které po této debatě asi nebylo na první pohled jasné:
Nikomu automatickou převodovku nevymlouvám, nikomu ji nehaním, zbytečně se nezapojuju do různých flamů, netvrdím, že automat je na ho*no. Pro většinu řidičů je to bezpochyby přínos, obrovský komfort navíc, jasná výhoda.
Ale trvám na tom, že automat se zásadně nehodí pro opravdu sportovní jízdu a hlavně: automat neřadí rychleji, než trénovaný řidič s manuálem. Pokud někdo tvrdí opak, většinou mě to nenechá klidným, protože s tím nesouhlasím.
Jinak přeju všem spoustu šťastně ujetých kilometrů za volantem, hlavně když jsou se svojí převodovkou spokojení, ať už je to AT nebo MT