Výdrž turba

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Jim 2. 10. 2005 22:35

Zdravím,
zajímalo by mě, jaká bývá většinou výdrž turb, jak u dieselu tak i benzinu??
Sice se stane, že nějaké odejde velmi brzy, jiné později, ale jde mi spíš o to, jak dlouho je optimálně funkční než se začně přidírat, jsou tam vůle, apod..Díky :wink:
Fabia RS Dieselpower - 274PS@578Nm - EX
BMW 335Cd Dieselpower - 340PS@707Nm
Jim
TDI tuner roku 2007

Odeslat příspěvekod Mirek-607 2. 10. 2005 22:41

Jim: To zalezi hlavne na zpusobu, jakym se pouziva... Jestli se dochlazuje, jak casto vubec je turbo sepnute atd.
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Black_Talon 3. 10. 2005 08:48

kolik vydrzi u dizlovejch koncernovejch jebek nevim, ale u benz. volva nebo saabu jsou to radove statisice km (min. 200-300k bez problemu)
Black_Talon
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jeniik 3. 10. 2005 10:10

turbo muze odejit kdykoli, zalezi na stylu jizdy a na tom, jak je naladene...

Kazdopadne s pokazenym foukatkem sem: http://www.turbocar.cz
má-li být socialismus, nech? zruší práci
jeniik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 3. 10. 2005 10:49

Je pravda, ze u Saabu z osmdesatych let funguje povetsinou turbo dodnes. Otazkou je zdali stejnou vydrz budou mit i turba soucasnych Saabu, preci jenom naklady se snizuji a kvalita klesa i u kdysi skvelych znacek. :-(
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jim 3. 10. 2005 11:01

jeniik: díky za odkaz, aspoň jsem se dozvěděl něco víc... :tleskani
Fabia RS Dieselpower - 274PS@578Nm - EX
BMW 335Cd Dieselpower - 340PS@707Nm
Jim
TDI tuner roku 2007

Odeslat příspěvekod kmarty 3. 10. 2005 11:44

Dusan píše:Je pravda, ze u Saabu z osmdesatych let funguje povetsinou turbo dodnes

Nj, ale nemaji Saabi to turbo, ktery je pohaneny primo motorem tedy kompresor? T.j. ne tu v soucasne dobe oblibenou klasiku roztacenou vyfukovymi plyny tedy turbodmychadlo?
U kompresoru se nema co opalovat/spalovat(nejsou tu vyfukovy plyny), takze to opravdu muze vydrzet celou zivotnost motoru ne-li dele.

Ale jsem laik, nerozumim tomu, takze se mohu mylit.
kmarty
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jeniik 3. 10. 2005 13:42

kmarty: turbo je turbo a kompresor je kompresor. Pletes jabka s hruskama.
má-li být socialismus, nech? zruší práci
jeniik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Registrace Buerace 3. 10. 2005 14:09

To je otázka :P . Asi jako kdyby ses ptal, jak dlouho někomu vydrží tabulka mléčný čokolády - někdo ji žužlá tejden, u mě má životnost tak 6 minut.

ad turbo: Logicky musíš rozlišit benzínová a naftová (benz. samozřejmě vydrží méně), ale samozřejmě klíčový pojem je ohleduplnost. Pokud se někdo k turbu chová tak jak má (už tady byl asi 5x link na T&T "jak na turbo"), odmění se mu X krát delší životností. Když se k němu chováš jak prase, odejde tï klidně po 50T.
Registrace Buerace
Nováček

Odeslat příspěvekod kmarty 3. 10. 2005 19:05

jeniik píše:kmarty: turbo je turbo a kompresor je kompresor. Pletes jabka s hruskama.

Takze Saab delal benzinovy motory jak s kompresorem, tak s turbodmychadlem(turbem)?
kmarty
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kosch 3. 10. 2005 19:10

kmarty: ne Saab používá pouze turba, akorát to u některých motorů nejsou "klasická" turba, která mají navýšit výkon (extrémní případ takového to použití je třeba Lancer EVO a spol.) ale tzv. "low" turba, jejichž primárním úkolem je zvýšení zátahu v nižších otáčkách a dosažení plošší křivky točivého momentu (ale navýšení výkonu přinesou pochopitelně taky :-) )
The universe never did make sense; I suspect it was built on government contract.
Robert A. Heinlein
kosch
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mirek-607 3. 10. 2005 20:04

Registrace Buerace: Muzes mi osvetlit, proc by turbodmychadlo u benzinoveho motoru melo z principu vydrzet mene? Promin, ale k tomu nevidim duvod...
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mape 3. 10. 2005 20:35

Důvodů je několik, hlavní je teplota výfukových plynů, která je u benzinu vyšší. Přečti si např. článek http://news.auto.cz/?article=2063 , tam se dozvíš víc.
mape
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod QX 3. 10. 2005 20:41

Black_Talon píše:kolik vydrzi u dizlovejch koncernovejch jebek


VW taky zrovna nemusim, ale proc by ty jejich auta mely byt 'jebky', tak to fakt nepochopim - ale ono co tvuj prispevek to perla, takze se vlastne neni cemu divit.
QX
Nováček

Odeslat příspěvekod ITTI 3. 10. 2005 20:56

Životnost turba, poháněného výf. plyny, pokud se pomine konstr. nebo výrobní chyba, závisí na způsobu zacházení(netočit naplno studený motor=olej je nezahřátý), po velkém zatížení nechat řádově 1-2 min chladit(mazacím olejem motoru).Pravidelně měnit a používat kvalitní motorový olej. Toť vše. Souvislost a vliv záž. či vznětového motoru na životnost turba není, viz odkaz, podrobnosti, nebo jinde...
http://www.specialturbo.cz/cz/flash/
http://www.turboservis.cz/zavady.htm
http://www.turboservis.cz/expert.htm
ITTI
Servismen

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků