1,4 TSI vs. 1,5 TSI

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Koubes 20. 4. 2022 20:00

Má někdo přímou zkušenost srovnání těchhle motorů v 110kW verzi? Reakce na plyn, průběh výkonu... Spotřeba mě asi celkem nezajímá, bo bude podobná...
Taycan plus
911 997.1 S 6G samozřejmě
Mercedes-Benz A200 6G, trochu úprava výkonu...

Jak píše saabik: Všichni skončíme u Porsche...
Koubes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Major Kure 20. 4. 2022 20:10

prijde mi to prast jako uhod
[quote="goes"] je to postaveno na mych znalostech o vsem[/quote]
[quote="antracit"]Já jsem se ještě nezmýlil.[/quote]
[quote="maincoonsback"]V zásadě je můj názor na tuto věc správný.[/quote]
[quote="goes"]Major ma pravdu[/quote]
[quote="goes"]Mam ho rad.[/quote] (Majora)
Major Kure
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 20. 4. 2022 20:16

Mne by zajimala jestli 1.4 ma taky tak dlouhe prevody
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Chercheur 20. 4. 2022 20:17

Chercheur
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod glider 20. 4. 2022 20:22

Objektivne je 1,4TSI lepsi motor.

Ale necakaj rozdiel ako medzi V6 a V8.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod burty s krenem 20. 4. 2022 20:24

Jel sem 1.4 manuál a 1.5 dsg a druhy lepší. Ale muže tk byt tím dsg.
1.4 strašný kopanec v 1500. Špička na prd.
1.5 měl lepší zvuk. Ale možná niance.
burty s krenem
Demakokot
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koubes 20. 4. 2022 20:27

Nečekám valný rozdíl, ale jde mi spíš o pocity z ovládání motoru. Jasně, že 1,5 bude mít GPF navíc. Spíš mi jde o to, jestli celkový pocit z 1,4 je o tolik lepší, aby vyvážil nevýhodu staršího kusu. O cenu daného modelu (A3) nejde. Je mi putna, jestli to bude stát s 1,5 o 80k víc nebo ne.
Spíš přemýšlím, kolik se tam s tím novějším motorem dostalo víc ekokurvítek.

-- 20. 4. 2022 21:28 --

bsk: dík
Mi jde v obou případech o manuál...
Taycan plus
911 997.1 S 6G samozřejmě
Mercedes-Benz A200 6G, trochu úprava výkonu...

Jak píše saabik: Všichni skončíme u Porsche...
Koubes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 20. 4. 2022 20:30

A moznost odviezt sa tym nie je?

Mozno vo vysledku ti to bude jedno alebo zistis nieco uplne ine.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Major Kure 20. 4. 2022 20:33

jezdim oba manual. 1.5 mi prijde na zvuk tissi (muze byt jinym autem), zaroven utlumenejsi, plynulejsi. 1.4 malinko akcnejsi dole. Ale jak rikam, jinak prast jako uhod, nic zasadniho tam neni. Odezva na plyn, nevnimam rozdil.
[quote="goes"] je to postaveno na mych znalostech o vsem[/quote]
[quote="antracit"]Já jsem se ještě nezmýlil.[/quote]
[quote="maincoonsback"]V zásadě je můj názor na tuto věc správný.[/quote]
[quote="goes"]Major ma pravdu[/quote]
[quote="goes"]Mam ho rad.[/quote] (Majora)
Major Kure
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koubes 20. 4. 2022 20:34

Jsem ve fázi hledání, stejně to dopadne tak, že koupím 1,8 nebo 2,0 a bude. Jenže těch je jak šafránu...
Btw. 2,0TSI v předchozí A3 je ještě s přímým i nepřímým vstřikem? Domnívám se, že jo.
Taycan plus
911 997.1 S 6G samozřejmě
Mercedes-Benz A200 6G, trochu úprava výkonu...

Jak píše saabik: Všichni skončíme u Porsche...
Koubes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 20. 4. 2022 20:38

Daj kod motora.
Ale 140/162/169kW ano.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 20. 4. 2022 20:39

1.4 je lepší o to, že v reálném provozu neplní emise
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 20. 4. 2022 20:40

Major Kure píše:jezdim oba manual. 1.5 mi prijde na zvuk tissi (muze byt jinym autem), zaroven utlumenejsi, plynulejsi. 1.4 malinko akcnejsi dole. Ale jak rikam, jinak prast jako uhod, nic zasadniho tam neni. Odezva na plyn, nevnimam rozdil.

Viacmenej hej, ale ked som pozeral O3 2017/18 tak som rozhodne chcel 1,4 povodne.
Pokial je rozdiel v rokoch, tak asi by vyhrala novsia.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 20. 4. 2022 20:42

Koubes píše:Nečekám valný rozdíl, ale jde mi spíš o pocity z ovládání motoru. Jasně, že 1,5 bude mít GPF navíc. Spíš mi jde o to, jestli celkový pocit z 1,4 je o tolik lepší, aby vyvážil nevýhodu staršího kusu. O cenu daného modelu (A3) nejde. Je mi putna, jestli to bude stát s 1,5 o 80k víc nebo ne.
Spíš přemýšlím, kolik se tam s tím novějším motorem dostalo víc ekokurvítek.


Myslím, že ladění se může lišit model od modelu, modelový rok od modelovýho roku. V dřevních dobách 1.5tsi vzala segra Tiguana s 1.4tsi, protože ten s 1,5tsi se cituji "choval divně". Neni lama, tak jsem to bral jako validní argument. Na řízení 1.5tsi se pak pracovalo, pověsti o poskakování za studena šly napříč modely. Imho to nevyřešili nikdy Octy z roku 19 a 20 skáčou pořád.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koubes 20. 4. 2022 20:43

Kód motoru nevím, ale je to 140kW verze. Ono asi nakonec 1,8/2,0 bude lepší varianta pro i nepřímej vstřik. Žena jezdí trasy do 10km...

-- 20. 4. 2022 21:44 --

Nakonec jsme došli k tomu, že Áčko půjde asi z domu. A bude se vracet ke koncernu minulé generace, takže A3.
Taycan plus
911 997.1 S 6G samozřejmě
Mercedes-Benz A200 6G, trochu úprava výkonu...

Jak píše saabik: Všichni skončíme u Porsche...
Koubes
Štamgast
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků