Vydrží týden přelití oleje o 0.5-1cm na rysku?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Nekenieh 23. 10. 2021 08:55

Až budeš dělat na to šestiválu rozvody, tak se pochlub cenovkou. Ať máme co závidět.
https://www.autoservis-garant.cz/servic ... a-rozvodu/
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 23. 10. 2021 09:04

V tomhle ohledu byl průser jeho benzínový brácha M272, kterej na rozvody trpěl jako pes a autorizák fakturoval desítky tisíc. Nafťák OM642 je v tomhle ohledu mnohem lepší, tam ty rozvody těch +- 300 tisíc km většinou vydržej.
6,2 V8 375kW, 4,0 V8 470 kW, 3,5 V6 206 kW, 3,0 V6 200 kW a pár kafemlejnků…
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 23. 10. 2021 09:06

No to mne čeká za dlouho.
Řetěz má být naprosto v pohodě.

Až se budou dělat rozvody, tak nejspíš motor ven... Ale já to mám podle servisaka nejspíš dělané, nebo prostě v cajku, už si nepamatuju...

Takže pokud nebude nějaká mimořádka, tak mně to možná ani nepotká a nebo za dlouho ...

Ale pokud to bude potřeba, tak udělám...

Mám pocit, že říkal něco o 30t...

Nissan mne předběhl... I servisak říkal, že mne to čeká až tak nějak kolem... A to je tak v mem případě nejdřív za 5 let...

To driv budu dělat to turbo...
Každopádně sem to auto vzal i z důvodu, že tam nebylo tažné, tak by neměl být utahaný .. a je fakt, že olej nežere, výkon má, tak cajk...

-- 23. 10. 2021 10:20 --

Já mám teď jiný problém ...

Jsem přehlídl na jedné cestě neceste jámu na mamuta a vlitl jsem do ní v 70... Auto letělo asi 5 m, predek i zadek šel na doraz, dvojitá rána jako krava...

Od té doby jsem najel asi dalších 1000 km a všechno o.k., akorát když vjedu do terénu, tak tam něco při skriženi naprav zatluče, tak jsem myslim buď urval nějaky silentblok /možná na výfuku/ a nebo nějaký stabilizátor... Nevím, protože pohledem se zdá být všechno o.k..

Tak potřebuju aby na to mrkl na zvedaku...

Každopádně, být to jiný auto, tak nevim, nevim... prostě únava zapracovala...
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 10. 2021 12:15

goes píše:Kodiak by v nafte jel tak za 7,5 v benalu za 9

Je to tak, pokud se bavíme o 4x4.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hobitt 23. 10. 2021 12:31

maincoonsback píše:Žhavicí svíčky mne čekají. Už se tomu v zimě moc nechce. Tam není problém žhavicí svíčka jako taková a ani to, že je jich šest, bohužel občas jsou tam asi zapečené a jde to blbe ven, takže se to může prodražit. Takže doufám, že to nebude problem a že to projde bez problémů.

Turbo je taky už trochu slyšet, ale nejspíš ještě 100t. dá, na výkonu to vidět zatím není a na spotřebě asi taky ne.

Pak je tam myslím řetěz, takže taky bez problémů. Jako problém v tom že je to Mercedes je asi spíš v tom, že je to všechno o něco dražší a pak třeba i v podstatě 10 l olejová náplň může neznalého lehce překvapit.

Takže co vím, tak jen ty svíčky žhavicí jsou takovým stálým problémem. Ale i s tím se dá žít...

Spotřebu mám teď do 11l /poměrně dost cukacek a pak dlouhé průlety republikou/... No je to dost, ale nějak extra to nešetřím. Pořád to váží 2,5 tuny a 4x4...

Popravdě ani ten Kodiaq, nepojede o moc za min.... Ale jako Nek má pravdu, prostě kdo nemá peníze tak to auto ve schopným stavu asi dlouho neudrží ...

Tak tu olejovou napln bych bral spis jako vyhodu. Muze to pusobit jako placebo, ale u auta s vetsi olejovou naplni mam pocit, ze je vse tak nejak lepe mazane a je tam vetsi rezerva, coz je fajn.
2010 Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi
hobitt
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 23. 10. 2021 13:31

Zase záleží, jak je motor celkově objemnej.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 23. 10. 2021 15:23

To je snad poprvé, co hObitt nenapsal úplnou kravinu, kdy.muzu i souhlasit.

Ano přiznávám, že i u mne to funguje jako možná placebo, že více oleje pomaleji zdegraduje, takže jsem rád.

Zmenšování olejových náplní beru jako šetření na neprávem místě...
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod tslany 23. 10. 2021 15:55

Větší olejová náplň znamená větší teplotní kapacita, resp. neohřeje se tak rychle a tím pádem se ani tak rychle nemusí přehřát. Chudák Kouďák, kdyby měl těch 10l, to by dělal 50km ohruk před samotnou jízdou.
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.

Z is for залупа!
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 10. 2021 16:06

hobitt píše:
maincoonsback píše:Žhavicí svíčky mne čekají. Už se tomu v zimě moc nechce. Tam není problém žhavicí svíčka jako taková a ani to, že je jich šest, bohužel občas jsou tam asi zapečené a jde to blbe ven, takže se to může prodražit. Takže doufám, že to nebude problem a že to projde bez problémů.

Turbo je taky už trochu slyšet, ale nejspíš ještě 100t. dá, na výkonu to vidět zatím není a na spotřebě asi taky ne.

Pak je tam myslím řetěz, takže taky bez problémů. Jako problém v tom že je to Mercedes je asi spíš v tom, že je to všechno o něco dražší a pak třeba i v podstatě 10 l olejová náplň může neznalého lehce překvapit.

Takže co vím, tak jen ty svíčky žhavicí jsou takovým stálým problémem. Ale i s tím se dá žít...

Spotřebu mám teď do 11l /poměrně dost cukacek a pak dlouhé průlety republikou/... No je to dost, ale nějak extra to nešetřím. Pořád to váží 2,5 tuny a 4x4...

Popravdě ani ten Kodiaq, nepojede o moc za min.... Ale jako Nek má pravdu, prostě kdo nemá peníze tak to auto ve schopným stavu asi dlouho neudrží ...

Tak tu olejovou napln bych bral spis jako vyhodu. Muze to pusobit jako placebo, ale u auta s vetsi olejovou naplni mam pocit, ze je vse tak nejak lepe mazane a je tam vetsi rezerva, coz je fajn.


Jenze to by platilo z casti pokud bys v konkretnim aute mel vice oleje. Ze logicke ze treb 3 litrovy 6 valec potrebuje vice oleje uz proto ze je vetsi. Otazkou je zda je ta napln realne vetsi nebo je stejna byt ma absolutne vetsi objem.
anonymni

Odeslat příspěvekod MELLO 23. 10. 2021 16:34

tslany píše:Větší olejová náplň znamená větší teplotní kapacita, resp. neohřeje se tak rychle a tím pádem se ani tak rychle nemusí přehřát. Chudák Kouďák, kdyby měl těch 10l, to by dělal 50km ohruk před samotnou jízdou.


:D :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 23. 10. 2021 16:39

Tslany má pravdu.

Apropo, to co napsala Goes je ještě česky, nebo je to už nějakou jinou řeci??
:-)
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod garážmistr 23. 10. 2021 16:49

Tak jde spočítat poměr olejové náplně k objemu motoru.
Např. Mercedes 3,0l - 10/3= 3,33
1.0eb 5/1=5
1.0tsi 4/1=4

Objem olejové náplně není u Mercedesu nijak extra velký.

Z hlediska spolehlivosti je větší náplň lepší. To opravdu není placebo.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 23. 10. 2021 17:14

Hádat se s tebou nebudu.

V podstatě tomu rozumím co jsi napsal.

Jenom by se asi dalo dohledat že to je propočet absolutně k ničemu /snad jen k zakalení orientaci/, protože tímto pohledem by Králové mazání byly 125 skútry... Což tak jistě není.

Rozhodující je teplotní namáhání oleje, případně obsah nečistot vznikajících při mazání.

A to je myslím relevantnejsi údaj.

Takže pokud ten trilitr má teoreticky 160 kW a objem olejové náplně 10l, tak pak srovnatelný je jen ten EB /a to ne v těch vrcholných výkonových verzích/. TSI už bude mít olejovou nápln podmerecnou a o Tjetech, kde to byly jen tři litry ani nemluvím.

Samozřejmě se to dá řešit častější výměnou, pak to bude fungovat spolehlivě. Ale třeba ten Jeep má výměnu ofic oleje po 12500 km /Amerika/ a řekl bych, že to je pro motor lambáda a správný přístup.

Jinak aby nevznikla mýlka, já těch 10 l považuji za o.k., jen vím že někoho to může překvapit. To je celé. Já jen aby si někdo zase nemyslel, že to považuji za něco HOCH a výjimečného.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 10. 2021 17:28

10l bych tam necekal. Do 8 jo.
anonymni

Odeslat příspěvekod hobitt 23. 10. 2021 18:03

goes píše:
hobitt píše:
maincoonsback píše:Žhavicí svíčky mne čekají. Už se tomu v zimě moc nechce. Tam není problém žhavicí svíčka jako taková a ani to, že je jich šest, bohužel občas jsou tam asi zapečené a jde to blbe ven, takže se to může prodražit. Takže doufám, že to nebude problem a že to projde bez problémů.

Turbo je taky už trochu slyšet, ale nejspíš ještě 100t. dá, na výkonu to vidět zatím není a na spotřebě asi taky ne.

Pak je tam myslím řetěz, takže taky bez problémů. Jako problém v tom že je to Mercedes je asi spíš v tom, že je to všechno o něco dražší a pak třeba i v podstatě 10 l olejová náplň může neznalého lehce překvapit.

Takže co vím, tak jen ty svíčky žhavicí jsou takovým stálým problémem. Ale i s tím se dá žít...

Spotřebu mám teď do 11l /poměrně dost cukacek a pak dlouhé průlety republikou/... No je to dost, ale nějak extra to nešetřím. Pořád to váží 2,5 tuny a 4x4...

Popravdě ani ten Kodiaq, nepojede o moc za min.... Ale jako Nek má pravdu, prostě kdo nemá peníze tak to auto ve schopným stavu asi dlouho neudrží ...

Tak tu olejovou napln bych bral spis jako vyhodu. Muze to pusobit jako placebo, ale u auta s vetsi olejovou naplni mam pocit, ze je vse tak nejak lepe mazane a je tam vetsi rezerva, coz je fajn.


Jenze to by platilo z casti pokud bys v konkretnim aute mel vice oleje. Ze logicke ze treb 3 litrovy 6 valec potrebuje vice oleje uz proto ze je vetsi. Otazkou je zda je ta napln realne vetsi nebo je stejna byt ma absolutne vetsi objem.

Mam dobrej pocit, ze mam ve dvoulitrovym ctyrvalci 7 litru okeje, neber mi ho :D
2010 Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi
hobitt
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků