paranoicky koutek

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod aikoN 3. 10. 2021 12:51

JardaB píše:To ale z 90% IMHO neni covidem.


Tak, technicky přímo Covidem ne, no.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 3. 10. 2021 12:52

No ale ono se spis tlaci cim dal vic papirku, taky tusim, ze lip uz bylo.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 3. 10. 2021 12:52

saabik píše:Někteří populární ekonomové ještě loni říkali: nekupujte teď auta, budou levnější, budou velké slevy po kovidu. :)

i o nemovitostech
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 3. 10. 2021 12:53

Nekenieh píše:Tak třeba to, že v EU ani Číně není dost elektřiny nemá s Covidem nic společného. Společné to má to, že to jsou obě centrálně řízené ekonomiky. A nedostatek je způsoben tím, že soudruzi vytvořili takové dotační a regulační podmínky, které vedou k nevýrobě energie.

Automobilky jsou tupě řízené kolosy bez invence a schopnosti jakkoliv pružně reagovat na cokoliv. (Ano pracuji pro ně, myslím, že v tom se nepletu). Proto nejsou schopni omezit počet čipů nutných pro výrobu vozidla. Na jejich obranu nutno uvést, že nejmíň polovina elektroniky je předepsána povinně EU. Ale to jsem zpátky u prvního odstavce a centrálně řízené ekonomiky.

Centrálně řízené systémy umí zařídit skoro všechno. Hladomor, nedostatek elektřiny, aut.....
Znám nejen z vyprávění.

Njn :-\
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 3. 10. 2021 12:53

aikoN píše:Tak jasně, že to s Covidem souvisí. A zrovna ta auta jsou zářný příklad, kdy při uzávěrách se moc neprodávala a teď je to v druhém extrému, jak zas lidi po uvolnění potřebují znova jezdit a nákupy, které by jinak byly rozprostřené do několika desítek měsíců, se koncentrují na nynějšek. To ti spolu s natisknutými penězi zvyšuje inflaci.

Jako, snad mají zavírači, co chtěli. Mysleli si, že jejich perverzní choutky zaplatí pár restauratérů a kadeřnic, zatímco oni si budou vesele dál chodit do své práce, případně budou doma na 100% jako v případě mnohých státních zaměstnanců a teď přijde vystřízlivění, že se na účtech budou formou inflace podílet zrovna tak. Tak, snad to za to stálo, no.

No nejsem si úplně jistej jestli zavření fabriky na 14 dnů dohromady způsobí čekací dobu 10 měsíců na auto.

-- 3. 10. 2021 13:54 --

Nekenieh píše:Tak třeba to, že v EU ani Číně není dost elektřiny nemá s Covidem nic společného. Společné to má to, že to jsou obě centrálně řízené ekonomiky. A nedostatek je způsoben tím, že soudruzi vytvořili takové dotační a regulační podmínky, které vedou k nevýrobě energie.

Automobilky jsou tupě řízené kolosy bez invence a schopnosti jakkoliv pružně reagovat na cokoliv. (Ano pracuji pro ně, myslím, že v tom se nepletu). Proto nejsou schopni omezit počet čipů nutných pro výrobu vozidla. Na jejich obranu nutno uvést, že nejmíň polovina elektroniky je předepsána povinně EU. Ale to jsem zpátky u prvního odstavce a centrálně řízené ekonomiky.

Centrálně řízené systémy umí zařídit skoro všechno. Hladomor, nedostatek elektřiny, aut.....
Znám nejen z vyprávění.
čína je řízená spíš lokálně, např. elektro auta jsou povinná jen v některých městech atd.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 3. 10. 2021 12:59

evlo píše:No nejsem si úplně jistej jestli zavření fabriky na 14 dnů dohromady způsobí čekací dobu 10 měsíců na auto.



To asi nezpůsobí, ale jinde po světě byly zavřené i déle. K tomu furt různé preventivní karantény části zaměstnanců... Taky máš snížení výroby kvůli poklesu poptávky. Asi se nejelo na max, když nebyl odbyt a teď se to nevsnahradí najednou.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tslany 3. 10. 2021 21:06

Arnie J píše:
Nekenieh píše:Tak třeba to, že v EU ani Číně není dost elektřiny nemá s Covidem nic společného. Společné to má to, že to jsou obě centrálně řízené ekonomiky. A nedostatek je způsoben tím, že soudruzi vytvořili takové dotační a regulační podmínky, které vedou k nevýrobě energie.

Automobilky jsou tupě řízené kolosy bez invence a schopnosti jakkoliv pružně reagovat na cokoliv. (Ano pracuji pro ně, myslím, že v tom se nepletu). Proto nejsou schopni omezit počet čipů nutných pro výrobu vozidla. Na jejich obranu nutno uvést, že nejmíň polovina elektroniky je předepsána povinně EU. Ale to jsem zpátky u prvního odstavce a centrálně řízené ekonomiky.

Centrálně řízené systémy umí zařídit skoro všechno. Hladomor, nedostatek elektřiny, aut.....
Znám nejen z vyprávění.

Njn :-\

A bude líp, proto moc nechápu evlo, že koupil nemovitost.
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.

Z is for залупа!
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod pech. 3. 10. 2021 21:14

Když mu jí, stejně jako všem ostatním, Piráti seberou, nebo její vlastnictví tak osladí, že bude koukat, aby se toho zbavil...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 3. 10. 2021 21:27

já to docela chápu, prostě uzavření světa kvůli sars2 a když bude situace taková, že dostanu doopravdy azyl, tak už nějaká nemovitost meh atd.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Abre 4. 10. 2021 13:53

Trosku jiny pohled na nedostatek cipu.
Vytah prumerneho garaznika je neco v tom smyslu, ze zatimco vyrobci cipu jsou, asi i konkurencnim bojem, tlaceni do cim dal narocnejsich vyrobnich technologii, automobilky chteji radeji starsi, jednodusi, levnejsi, zato ovsem spolehlivejsi varianty.
Automobilky snizily objednavky, do toho jeste nejaka fabrika na stary cipy shorela a novou na zastaralou technologii se nikomu stavet nechce.
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/sef-firmy-vyrabejici-cipy-rika-ze-jich-vyrobcum-aut-doda-kolik-budou-chtit-ony-je-ale-nechteji/
Spravedlnost pro pecha!
Abre
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Nekenieh 4. 10. 2021 14:20

A ještě trochu jiný pohled. Na co to tam je? Já to nepotřebuju. Vůbec v ničem mi to kvalitu vozu nezvyšuje. Já chci auto, ne herní konzoli. Klidně systém "od pantáty vedou dráty", bez diagnostiky, bez sběrnice. Dálkové ovládání? Imobilizér? Akorát to ničí baterku, stačí týden nevyjet. Nejde světlo? Primitivní zkoušečka, změřeno, zjištěno, opraveno. Nemá to chybu. Vyjímkou budiž čistě motor management.

V traktoru nemám žádný čip a jak jezdí. (Teda možná bude něco v přerušovači blinkrů, protože to rozeznává podle odběru zda je zapojen žádný, jeden, nebo dva vleky. A taky usměrňovač altíku, do toho nevidím.)
Ale jinak jsem si jist, všechno ostatní jsem měl rozdělaný.

Jo, klidně si pište že jsem starý kozel, co tu nádheru pokroku nechápe, protože já to fakt nechápu. Teď zas, přijdu k autu co 14 dní nejelo a baterka 12,2V. Většina lidí ani netuší, že se to tím *****í, páč to klidně nastartuje.
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod Já první 4. 10. 2021 15:08

Začínáš dědkovatět.
Co můžeš odložit na zítřek, nedělej dnes.
SatanWagen 2.0 TSI 206 kw. Das Škoda Auto.
Skočte si do značky.
Já první
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 4. 10. 2021 17:12

hlavne nez to kluci z autofora prelozili, tak my jsme to na garazi uz vse probrali
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 4. 10. 2021 17:44

Nekenieh píše:A ještě trochu jiný pohled. Na co to tam je? Já to nepotřebuju. Vůbec v ničem mi to kvalitu vozu nezvyšuje. Já chci auto, ne herní konzoli. Klidně systém "od pantáty vedou dráty", bez diagnostiky, bez sběrnice. Dálkové ovládání? Imobilizér? Akorát to ničí baterku, stačí týden nevyjet. Nejde světlo? Primitivní zkoušečka, změřeno, zjištěno, opraveno. Nemá to chybu. Vyjímkou budiž čistě motor management.

V traktoru nemám žádný čip a jak jezdí. (Teda možná bude něco v přerušovači blinkrů, protože to rozeznává podle odběru zda je zapojen žádný, jeden, nebo dva vleky. A taky usměrňovač altíku, do toho nevidím.)
Ale jinak jsem si jist, všechno ostatní jsem měl rozdělaný.

Jo, klidně si pište že jsem starý kozel, co tu nádheru pokroku nechápe, protože já to fakt nechápu. Teď zas, přijdu k autu co 14 dní nejelo a baterka 12,2V. Většina lidí ani netuší, že se to tím *****í, páč to klidně nastartuje.


A zase jinej pohled na věc je, že za a) to tam naopak hodně lidí chce, proto se to tam ostatně dává a za b), vývoj a výroba těch krámů živí spoustu lidí, kteří jsou nejspíš rádi, že mají, co dělat.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 4. 10. 2021 19:47

prerusovac blinkru na historickym traktoru bude mechanicke rele
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků