JardaB píše:To ale z 90% IMHO neni covidem.
Tak, technicky přímo Covidem ne, no.
Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz
saabik píše:Někteří populární ekonomové ještě loni říkali: nekupujte teď auta, budou levnější, budou velké slevy po kovidu.
Nekenieh píše:Tak třeba to, že v EU ani Číně není dost elektřiny nemá s Covidem nic společného. Společné to má to, že to jsou obě centrálně řízené ekonomiky. A nedostatek je způsoben tím, že soudruzi vytvořili takové dotační a regulační podmínky, které vedou k nevýrobě energie.
Automobilky jsou tupě řízené kolosy bez invence a schopnosti jakkoliv pružně reagovat na cokoliv. (Ano pracuji pro ně, myslím, že v tom se nepletu). Proto nejsou schopni omezit počet čipů nutných pro výrobu vozidla. Na jejich obranu nutno uvést, že nejmíň polovina elektroniky je předepsána povinně EU. Ale to jsem zpátky u prvního odstavce a centrálně řízené ekonomiky.
Centrálně řízené systémy umí zařídit skoro všechno. Hladomor, nedostatek elektřiny, aut.....
Znám nejen z vyprávění.
aikoN píše:Tak jasně, že to s Covidem souvisí. A zrovna ta auta jsou zářný příklad, kdy při uzávěrách se moc neprodávala a teď je to v druhém extrému, jak zas lidi po uvolnění potřebují znova jezdit a nákupy, které by jinak byly rozprostřené do několika desítek měsíců, se koncentrují na nynějšek. To ti spolu s natisknutými penězi zvyšuje inflaci.
Jako, snad mají zavírači, co chtěli. Mysleli si, že jejich perverzní choutky zaplatí pár restauratérů a kadeřnic, zatímco oni si budou vesele dál chodit do své práce, případně budou doma na 100% jako v případě mnohých státních zaměstnanců a teď přijde vystřízlivění, že se na účtech budou formou inflace podílet zrovna tak. Tak, snad to za to stálo, no.
čína je řízená spíš lokálně, např. elektro auta jsou povinná jen v některých městech atd.Nekenieh píše:Tak třeba to, že v EU ani Číně není dost elektřiny nemá s Covidem nic společného. Společné to má to, že to jsou obě centrálně řízené ekonomiky. A nedostatek je způsoben tím, že soudruzi vytvořili takové dotační a regulační podmínky, které vedou k nevýrobě energie.
Automobilky jsou tupě řízené kolosy bez invence a schopnosti jakkoliv pružně reagovat na cokoliv. (Ano pracuji pro ně, myslím, že v tom se nepletu). Proto nejsou schopni omezit počet čipů nutných pro výrobu vozidla. Na jejich obranu nutno uvést, že nejmíň polovina elektroniky je předepsána povinně EU. Ale to jsem zpátky u prvního odstavce a centrálně řízené ekonomiky.
Centrálně řízené systémy umí zařídit skoro všechno. Hladomor, nedostatek elektřiny, aut.....
Znám nejen z vyprávění.
evlo píše:No nejsem si úplně jistej jestli zavření fabriky na 14 dnů dohromady způsobí čekací dobu 10 měsíců na auto.
Arnie J píše:Nekenieh píše:Tak třeba to, že v EU ani Číně není dost elektřiny nemá s Covidem nic společného. Společné to má to, že to jsou obě centrálně řízené ekonomiky. A nedostatek je způsoben tím, že soudruzi vytvořili takové dotační a regulační podmínky, které vedou k nevýrobě energie.
Automobilky jsou tupě řízené kolosy bez invence a schopnosti jakkoliv pružně reagovat na cokoliv. (Ano pracuji pro ně, myslím, že v tom se nepletu). Proto nejsou schopni omezit počet čipů nutných pro výrobu vozidla. Na jejich obranu nutno uvést, že nejmíň polovina elektroniky je předepsána povinně EU. Ale to jsem zpátky u prvního odstavce a centrálně řízené ekonomiky.
Centrálně řízené systémy umí zařídit skoro všechno. Hladomor, nedostatek elektřiny, aut.....
Znám nejen z vyprávění.
Njn
Nekenieh píše:A ještě trochu jiný pohled. Na co to tam je? Já to nepotřebuju. Vůbec v ničem mi to kvalitu vozu nezvyšuje. Já chci auto, ne herní konzoli. Klidně systém "od pantáty vedou dráty", bez diagnostiky, bez sběrnice. Dálkové ovládání? Imobilizér? Akorát to ničí baterku, stačí týden nevyjet. Nejde světlo? Primitivní zkoušečka, změřeno, zjištěno, opraveno. Nemá to chybu. Vyjímkou budiž čistě motor management.
V traktoru nemám žádný čip a jak jezdí. (Teda možná bude něco v přerušovači blinkrů, protože to rozeznává podle odběru zda je zapojen žádný, jeden, nebo dva vleky. A taky usměrňovač altíku, do toho nevidím.)
Ale jinak jsem si jist, všechno ostatní jsem měl rozdělaný.
Jo, klidně si pište že jsem starý kozel, co tu nádheru pokroku nechápe, protože já to fakt nechápu. Teď zas, přijdu k autu co 14 dní nejelo a baterka 12,2V. Většina lidí ani netuší, že se to tím *****í, páč to klidně nastartuje.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků