Tak jsem vyfasofal novou krabici, 3.0TDI koncern MY 2016, potvora jezdi na vodu 0W-30, a otázka pořád zní stejně, je číslo za W číslo udávající viskozitu tj (konzistenci) nebo odolnost oleje?
podle vseho je to viskozita za normální teploty ale co odolnost, to určuje jiná norma/specifikace? Já jsem zvyklej že stará 3.0tdi lítá při teplotě oleje 92-105 a to včetně tahání zatímco 4.2 má 90-95 při svižné jízdě a 108 když táhnu 3t a jedu jako dobytek tak třeba 110-115.
U tohodle motoru ovšem teploty lítají o 10oC víc a to ještě nenastala skutečná vedra, měl jsme na týden půjčenou 3.0tdi MY2021 do nám dodají na podzim a je to to samé. Má to nějakej důvod? jako že šidějí chlazení nebo v čem je problém, uchladit tu naftu přece není takovej problém dle diag teploty chladící kapaliny nekorelují s teplotou oleje. Nebo je to tím že se olejem chladí víc komponent a nemám o řešit? Když je budík do 150 tak to je jako ten "limit" kdy je to zlé?
ve starejch bábách vozím 5W-50 5W-40 a jedná má 400 a druhá 367 a stíle kvokají, (interval mám 15k odjakživa), ale ta teplota mě děsí dle SAE tím že tam dám lepší olej ničemu nepomůžu, kde zjistím tu odolonost/životnost pro 120oC? dík