postopadesáté oleje

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod mlaskac 16. 5. 2021 22:59

Tak jsem vyfasofal novou krabici, 3.0TDI koncern MY 2016, potvora jezdi na vodu 0W-30, a otázka pořád zní stejně, je číslo za W číslo udávající viskozitu tj (konzistenci) nebo odolnost oleje?

Obrázek


podle vseho je to viskozita za normální teploty ale co odolnost, to určuje jiná norma/specifikace? Já jsem zvyklej že stará 3.0tdi lítá při teplotě oleje 92-105 a to včetně tahání zatímco 4.2 má 90-95 při svižné jízdě a 108 když táhnu 3t a jedu jako dobytek tak třeba 110-115.

Obrázek

U tohodle motoru ovšem teploty lítají o 10oC víc a to ještě nenastala skutečná vedra, měl jsme na týden půjčenou 3.0tdi MY2021 do nám dodají na podzim a je to to samé. Má to nějakej důvod? jako že šidějí chlazení nebo v čem je problém, uchladit tu naftu přece není takovej problém dle diag teploty chladící kapaliny nekorelují s teplotou oleje. Nebo je to tím že se olejem chladí víc komponent a nemám o řešit? Když je budík do 150 tak to je jako ten "limit" kdy je to zlé?

ve starejch bábách vozím 5W-50 5W-40 a jedná má 400 a druhá 367 a stíle kvokají, (interval mám 15k odjakživa), ale ta teplota mě děsí dle SAE tím že tam dám lepší olej ničemu nepomůžu, kde zjistím tu odolonost/životnost pro 120oC? dík
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 17. 5. 2021 05:39

A co olejový chladič? Má/nemá? :hm
6,2 V8 375kW, 4,0 V8 470 kW, 3,5 V6 206 kW, 3,0 V6 200 kW a pár kafemlejnků…
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod XB_1 17. 5. 2021 06:54

Pri 150 st. se udava HTHS - viz technicke listy, ale ne vzdy to tam je.
XB_1
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Ingos 17. 5. 2021 08:16

Ten 0W-30 je na dnešní dobu marmeláda a tím, že tam dáš třeba 5W-40, tak tomu možná spíš ublížíš, protože ten motor na to není dělaný a v zimě bude trvat, než se vše promaže jak má. Osobně bych to dělal tak, že přes zimu bych jezdil 0W-30 a v květnu bych tam dal tu 5W40, pokud to norma dovoluje. V říjnu bych to zase vylil a dal tam zase 0W-30. Pokud budeš měnit co 15k, tak není jediný důvod, proč by to nevydrželo.

Pokud máš strach z teploty 115st., tak se hoď do klidu, protože to je nic. Ten olej zvládne bez degradace přes 130st. a ještě krátkodobě 140 je v pohodě. Motory běží na stolici stovky hodin v kuse na max. otáčky, olej má i 150st., po 500h se vymění a jede se znova. Takhle několikrát za sebou a stejně s tím motorem nic není ani po simulaci 200 000 najetých km. Spíš to zničíš podtáčením a šnečí jízdou, než přetěžováním.
Ingos
Inventář

Odeslat příspěvekod evlo 17. 5. 2021 08:33

Ja se ridim tim sae a nevidim duvod proc nedat misto 0w-30 0w-40
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 17. 5. 2021 08:34

Nj asi to vydrzi, ale pocitovo sa mi to nepaci.
Cez 130°C som tam mal na Passate v lete pri plnom nalozeni a dialnici kolko to vladalo.
Potom uz nastastie skoncil kopec resp. som ubral radsej.

1,9TDI tiez vie ist cez 120°C bezproblemov.

2.0TSI sa mota okolo 108-110 stupnov bezne, v kopci atd. som tam tusim videl 115.
Som zvedav, ked sa otepli (0w-30).
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mizi 17. 5. 2021 08:53

Taky se mi to moc nelíbí, na Superbu 2.0 TDI 2019 mám olej ve městě běžně okolo 100 °C, na dálnici i 130 °C. A to jezdím sám.
Mizi
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 5. 2021 08:53

Ingos píše:Pokud máš strach z teploty 115st., tak se hoď do klidu, protože to je nic. Ten olej zvládne bez degradace přes 130st. a ještě krátkodobě 140 je v pohodě. Motory běží na stolici stovky hodin v kuse na max. otáčky, olej má i 150st., po 500h se vymění a jede se znova. Takhle několikrát za sebou a stejně s tím motorem nic není ani po simulaci 200 000 najetých km. Spíš to zničíš podtáčením a šnečí jízdou, než přetěžováním.

cool
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 17. 5. 2021 08:58

Mizi píše:Taky se mi to moc nelíbí, na Superbu 2.0 TDI 2019 mám olej ve městě běžně okolo 100 °C, na dálnici i 130 °C. A to jezdím sám.


130 pri akom tempe?
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 17. 5. 2021 09:28

Jeslti máš 130st. u dieselu, tak to musíš jet v kuse 180-200 při 35st.
V Golfu s 1.0TSI jsem ani v těch největších vedrech nepřelezl 109st. tempo 160-180. To spíš gumy byly přehřáté.
Ingos
Inventář

Odeslat příspěvekod glider 17. 5. 2021 09:37

No na tom Passate to tak bolo, leto, 180 v prudkom kopci, ze uz to dalej nechcelo zrychlovat :D
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mizi 17. 5. 2021 17:39

Tak jsem to byl projet ať dodám přesné čísla, a chvíli jsem myslel že jsem blázen. Při 140 tacho maximálně 110° a ani při 180+ jsem se nedostal přes 116°. A pak mi došlo, že mám před 500 km vyměněný olej :)
Mizi
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 17. 5. 2021 17:41

A ten vymeneny olej mel vliv na co?
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mizi 17. 5. 2021 17:54

Na rozdíl teploty 116 vs 130. Pár příspěvků výše.
Mizi
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 17. 5. 2021 18:04

To je blbost. Olej s najetými kilometry spíše houstne, pokud ho výrazně neubyde, tak na teplotu by to mělo mít spíše opačný vliv. Spíš ses tehdá přehlídnul nebo bylo opravdu hodně horko a jel jsi rychle. Ono při těch 180 už ten proudící vzduch má takovou chladící schopnost, že i tak bych se hodně divil, kdyby to lezlo přes 120st. i v těch největších vedrech.
Ingos
Inventář

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků