Přetáhnutí matic kol

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod commanderwar 18. 4. 2021 18:35

Ahoj, udělal jsem mega chybu a dal poprvé na zkoušku přezout auto svému příbuznému do menšího servisu Ceed SW 2018. Zatím jsem vždy jezdil do bestdrive, i když obcas kdyz je sleduji taky delaji děsny psí kusy.

Zjistil jsem že utahoval kola né momentovým klíčem ale pneumatickou pistolí i když věděl že by měl dát moment 120 (dokonce ceed ma jen 110). Zkoušel jsem to doma povolit a klasickým klíčem z výbavy L..to nepovolím, musím na to trochu stoupnout.
Křížovým klíčem to povolit jde. Obšel jsem si takto celé auto a matky povolil a lehce dotáhnul.

A můj dotaz, na jaký moment se mu to asi mohlo podařit dotáhnout, když to povolím skutečným zabejčením??...dalo by se nějak poznat zda ně nějaký šroub natáhnutý, načnutý aby to za jízdy neprasknulo v nejmín vhodnou dobu??
Aby mě paranoi nedohnala si nechat vyměnit všechny šrouby v nábojích Díky
commanderwar
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod yndezit 18. 4. 2021 18:42

Když bys šroub vytáhnul, a nevidíš někde zúžení na závitu nebo dříku, tak je to ok.
Jestli jsi to povolil jen vlastní hmotností, a nemusel použít nastavovací 2m dlouhou lešenářskou trubku, na 99procent problém nebude.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 18. 4. 2021 18:44

Tohle je klasika. Taky jsem si loni na jaře nechal přezout auto u známýho a na podzim, když jsem to povoloval, tak jsem si musel vzít větší ráčnu a hupsnout na to váhou. Posléze jsem ho za to pěkně *****, mechánika :D
Naposledy upravil Nissan350Z dne 18. 4. 2021 18:44, celkově upraveno 1
6,2 V8 375kW, 4,0 V8 470 kW, 3,5 V6 206 kW, 3,0 V6 200 kW a pár kafemlejnků…
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 18. 4. 2021 18:44

pokud ocistis lug, nevim cesky sem tomu myslim rika steft, a matici a jde to na to normalne *****, tak to uplne znicene neni, nejake zacinajici trhliny ale nezjistis. Ja bych v takove situaci u auta s lugs vymenil vsechny, bezesrandy.

Pokud si to povolil tim krizovym sroubovakem tak je to ASI vpohode, jako tihle idioti jsou to schopni to tam rvat fakt 1kN+

Nicmene nez kolo upadne, tak to uslysis.

Uz jsem kvuli temhle kokotum zazil moc problemu, i upadnute kole, abych to riskoval. Bud rad, ze nemas auto z VAG kde to proste ma srouby. Vymen vsechny ty "lugy" a matice uz jen proto at mas klid ... znamyho bych mozna taky vymenil :D
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 18. 4. 2021 18:50

To bych se na to *****, neupadnou vsechny srouby najednou, staci na to obcas mrknout ;-)
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 18. 4. 2021 18:53

Dokud s tim nepojede nekdo jinej ... vis co, ty si rikas, ja to znam, ja to uslysim, ja to zkontroluju, pak to das nekomu jinymu a tomu upadne kolo, me to za to nestoji.

Ja chapu, ze cloveku co nedokaze pochopit jak se utahuje matice/sroub je jedno, ze nekoho zabije, me ne, tim spis, ze auto nedavam cizim lidem.

Ze ty lugy jsou poskozeny nedokazu zhodnotit, ale pri pouziti 10 nasobku utahovaci momentu je podle me spis otazka jak moc.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 18. 4. 2021 19:00

A tak ja jsem nikdy nenechal utahovat kola v servisu, tak to asi tak neznam, no. U koupenych aut ale je stejne historie utahovani kol nejasna, to uz bych musel resit uplny picoviny.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar


Odeslat příspěvekod mfilip 18. 4. 2021 19:20

1. proto si uz 20 let menim kola na aute sam, bo mit defekt nekde a nepovolit to treba pri ceste na dovolenou, kdy jedu na letiste nebo v zahranici, by mne omylo
2. a pote, co mi to v jednom pneuservisu utahlie tak, ze se sroub musel nahrivat a povolovat nasledne asi metrovou pakou
3. i na pneumatickem utahovaku lze nastavit utahovaci moment
4. pokud jsi kola povolil stoupnutim, byly podle mne dotazeny celkem v poradku
5. mozna to moc resis. Kdyby smatice nepovoli, nereknu. Ze musis pri povolovani kol obcas na klic stoupnout je celkem bezne.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 18. 4. 2021 19:24

Ani nie, pri dotiahnuti 120Nm nasledne stupat na nic nemusis pri povolovani.
Naposledy upravil glider dne 18. 4. 2021 19:24, celkově upraveno 1
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 18. 4. 2021 19:24

blby je, kdyz mas auto na ktery proste druha sada nejde koupit a ty kola jsou mega velky

-- 18. 4. 2021 20:28 --

ty indikatory jako nejjednodussi bezpecnostni reseni, vandalizmus, ze to nekdo pusune a donuti te to zkontrolovat neni konec sveta
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 18. 4. 2021 20:22

jak píše mfilip...kola si přehazuju doma sám a nemám stresy...
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 18. 4. 2021 20:24

Odtáhls? Odtáhl, tak si nestěžuj. Jsou takoví, co neodtáhli.
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod Arnie J 18. 4. 2021 20:29

mfilip píše:4. pokud jsi kola povolil stoupnutim, byly podle mne dotazeny celkem v poradku

taky bych řek... už jsem v minulosti musel mnohokrát vynaložit nemalé úsilí k odtáhnutí kol (metrová tyč a skákat po ní jako opice :D ) a nikdy se nic nezničilo
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 18. 4. 2021 20:29

Zas na druhou stranu se moc nedivim, kdyby to dotahli predepsane, tak se to musi po tak 100km dotahnout a kdo z lam by to udelal? To by bylo mrtvych...
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků