Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz
MELLO píše:Len tá klíma.....
Ingos píše:Zajímavé děkuji za názor. Běž to rychle vysvětlit všem těm lidem z automobilek a EU, že to blbě spočítali a dělají chybu, než bude pozdě. A bacha, někdy v 70. letech se říkalo, že za 50let dojde ropa, tak rychle kup pořádnou nádrž ať ti to na pár let vydrží .
Nekenieh píše:Posledních x stránek tu melete nesmysly. Jestli Ingos v automotive zaujímá nějaké významnější místo, tak potěš koště. Z hrušky na zem, chlapci. Podstata problému je, že elektromobily jsou v této chvíli naprosto nesmyslná cesta. Ekonomicky i ekologicky. Důvody:
1) Za uhlovodíková paliva a spalovací motor pro mobilní zdroje (auta, traktory, bagry, kamiony.... neexistuje žádná rozumná náhrada. Obrovský výkon jak na objem tak na hmotnost, vysoká bezpečnost, dokonalá skladovatelnost (vlastně stačí kýbl) protože neagresivní, v betonovém silu, v kovové nebo plastové nádrži za atmosférického tlaku prakticky bez úniků (výpar)
2) Uhlovodíková paliva se dnes spalují v řádově vyšším množství ve stacionárních zdrojích, navíc za účelem tak primitivním, jako je výroba tepla. (Výroba mechanické energie v autech je totiž o level výše.)
3) Pokud bych chtěl nakrásně omezit spotřebu uhlovodíkových paliv, tak vzhledem k bodu 1 a 2 jsou auta tím posledním článkem v pořadí důležitosti. Stacionární zdroje prakticky nejsou omezeny hmotností a velkostí technologie, takže tam se mohou výzkumníci vyřádit. Oproti tomu v automobilech, kde o kvalitě produktu rozhoduje každý kilogram hmotnosti a objem je též zásadně limitován, nejsou alternativní řešení možná, nebo jsou neuvěřitelně drahá.
4) Jen v plynu pálí ČR ekvivalent 10 bloků JE Temelín pro výrobu tepla. Uhlí pro výrobu elektřiny nepočítaje. Takže dokud jsou uhlovodíková paliva využívána takto nesmyslně, nedávají restrikce pro automotive vůbec žádný smysl. Za neuvěřitelné peníze minimální nebo žádný benefit.
5) Pokud bych chtěl něco zakazovat, tak zákaz plýtvat ušlechtilými uhlovodíkovými palivy třeba v plynových kotelnách na vytápění sídlišť je priorita mnohem vyšší než se zabývat auty.
6) Ano, v EU rozhodují blbci. Mnohokrát ověřeno lidmi, kteří něčemu rozumí a do Bruselu se díky své odbornosti dostali. Tam s hrůzou zjistili, že jejich protějšky jsou alternativně a humanitně zdělaní ekopošuci.
Dix_ píše:https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/na-slovensko-miri-dalsi-automobilka-volvo-bude-u-kosic-vyrab/r~0e761eb0f91511eca9eeac1f6b220ee8/
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků