Videa s Martinem Vaculíkem

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod saabik 1. 10. 2021 14:21

A teď mi řekněte. Proč se v tom Vaculík tak rejpá? Vždyť to nezachrání ani čtyřpístkové brzdy.
saabik
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod glider 1. 10. 2021 14:44

Jintaj píše:
glider píše:Favo ruls, to by slo na 5ku na pol plynu.

Favouš vařil taky. V koloně ve vedru. Ze stejného důvodu jako stodváca :D

Vobec!

Favo pekne spinalo ventilator a nikdy sa nam neprehrialo.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 1. 10. 2021 17:52

PeTr7650 píše:favo se taky umělo přehřát, ale stodváca byl extrém. pamatuju si spotřebu na šumavu, 8 litrů a 1,5 litru vody na sto km. Na střeše kola a stodváca s tím měla problém :-D, v kopci jsme brzdili i avie

zážitková jízda :D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 1. 10. 2021 17:54

saabik píše:A teď mi řekněte. Proč se v tom Vaculík tak rejpá? Vždyť to nezachrání ani čtyřpístkové brzdy.

ale ty brzdy jsou mazec.to nemá ani kdejaký auto s nálepku Sport na kufru dneska.
powerball
Homoderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 1. 10. 2021 19:14

Osoupe to destičky stejnoměrně a ne jak u levných nových aut ty vnitřní destičky více
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 1. 10. 2021 19:29

Stodvacítka se nám nikdy nepřehřívala. Ale bylo potřeba to pořádně odvzdušnit. Zkrátka 12 litrů Fridexu a trubek jak v Temelíně.
Jinak 4 pístek ze Škodovky měl i Wartburg 353 v poslední modernizaci. Bohužel to brzdilo mizerně, páč to nemělo posilovač. Bubny brzdily mnohem líp.
Nevím co k tomu říkal Vaculík, ale je fakt, že dneska auta nemají dvouokruhové brzdy. Protože jak nebrzdí předek, je konec, zadek nic neubrzdí. Prostě jak k přední brzdě nevedou dvě hadice, je to k ničemu.
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod JardaB 1. 10. 2021 19:38

Mel jsem uzovku 120L hodne let a zadne prehrivani, s tim nebyl problem vubec. Leda kdyby to v zime zamrzlo skrz malo fridexu. Asi nejaka porucha kdyz to nekdo resil. Je paradox, ze jsem prvni koupil za skoro 40 litru v hroznym stavu, vyvaroval jsem to, generalka motoru, prevodovky a to tehdy byly 4 platy. Ted jsem koupil fikuse 2.0 TDCi 100kW za 30, asi pul platu nehlede na garazplat, vymenil olej, filtr, saci klapku a jede to jak sane, pokrok by tu byl ;-)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod -pb- 1. 10. 2021 19:43

Tak nám se přehřívala jak 120, tak fáčko.. teda 120 mnohem více, celkem živě si pamatuju jak jsme ji uvařili ještě v DDR u Budyšína, fáčko se povedlo uvařit jen jednou na Čechově mostě. Jinak z obou chcal každou chvíli benzín, prostě socialistická kvalita..
-pb-
Inventář

Odeslat příspěvekod zelvotron 1. 10. 2021 20:19

Nekenieh píše:Nevím co k tomu říkal Vaculík, ale je fakt, že dneska auta nemají dvouokruhové brzdy. Protože jak nebrzdí předek, je konec, zadek nic neubrzdí. Prostě jak k přední brzdě nevedou dvě hadice, je to k ničemu.


Taky většina aut má okruhy zapojený diagonálně, takže vždycky brzdí jedno z předních kol, škodovky s motorem vzadu mohly mít zapojení okruhů přední/zadní díky velký hmotnosti na zadní nápravu i při prázdným autě ten zadek brzdil dostatečně pro pro případ nouze.
zelvotron
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Já první 1. 10. 2021 21:39

Jintaj píše:Neměly tyhle poslední škodovky už motor z favorita?


Měly.

-- 1. 10. 2021 22:40 --

PeTr7650 píše:tož zas tak špatný to nebylo, když to bylo v cajku. Což byla jedna z tisíce


ěpatný to bylo, i k dyž to bylo v tisících cajků

-- 1. 10. 2021 22:42 --

saabik píše:A teď mi řekněte. Proč se v tom Vaculík tak rejpá? Vždyť to nezachrání ani čtyřpístkové brzdy.


je to kus naší historie. Ať se nám to líbí nebo ne.

-- 1. 10. 2021 22:45 --

Z éry socialismu bych si asi vybral "lepší" vozy, kdybych chtěl mít doma nějakého vetrána. škodu 1000mb nebo třeba 1202 stw.
Co můžeš odložit na zítřek, nedělej dnes.
Já první
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod zelvotron 1. 10. 2021 21:56

Na veterána možná lepší, ale z hlediska jízdy a komfortu řidiče bude i kdyby to byla obyč emková stodváca od dost lepší jak ty krumply za 50. nebo 60. let...
zelvotron
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 1. 10. 2021 22:06

https://www.google.cz/search?source=uni ... 1057&dpr=1

V tomhle sedanu jsem kdysi odjezdil jedno léto včetně dovolené. Neuvěřitelně pohodlné, zejména vzadu. A nádherně pružný a proti Š120 i tichý motor. Vlastně jsem si to užíval.
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod Hustoles 2. 10. 2021 13:37

Volant nyní koncernem reinkarnován....
v.jpg
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 2. 10. 2021 15:55

Já myslel že reinkarnovali ten z garde :D

Obrázek

-- 2. 10. 2021 16:59 --

Nekenieh píše:https://www.google.cz/search?source=univ&tbm=isch&q=1201+skoda&fir=5mFe9msAhV9XyM%252CQFramT1TIVCHwM%252C_%253BuEtiqawxFc1iHM%252CL3neY_2rxyPKkM%252C_%253BtHFL5gu35ScQBM%252CyEB8bnnetZd5ZM%252C_%253BE5zEXA2RkD5LbM%252ClUw8Ey6Y5ftjPM%252C_%253BORUapggIZPFOSM%252C4AfWqfKgbh2rEM%252C_%253Bcz0I73ok7PnsDM%252CGeGxApJnduRNYM%252C_%253BNSdMRejeyt5aYM%252CJwke_SCHAHQYBM%252C_%253BO9xfmxqVzq6xfM%252CEobsDwU1ie5zUM%252C_%253BNEXn5_y5J-8J9M%252CDSpAtGI0SkJk6M%252C_%253BQP5hryNHPMY_0M%252CMpt3dFRtAuESYM%252C_&usg=AI4_-kRxbRgrLXrnBfgRJCz4FzrpmEOl6A&sa=X&ved=2ahUKEwi50bGSjqrzAhWitYsKHXmZA78QjJkEegQIFxAC&biw=1920&bih=1057&dpr=1

V tomhle sedanu jsem kdysi odjezdil jedno léto včetně dovolené. Neuvěřitelně pohodlné, zejména vzadu. A nádherně pružný a proti Š120 i tichý motor. Vlastně jsem si to užíval.


V tomhle asi jo, ale myslel sem to spíš z pohledu řidiče, přecijen stodvacítka s hřebenovým řízením se řídí tak nějak normálně jako běžný auto, kdežto tyhle starý auta se šnekovým tak nějak pořád spíš plavou, jsou úplně jiný ovladače, není synchronizace na jedničce apod...
zelvotron
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 2. 10. 2021 20:20

U tahle starých aut se musíš přizpůsobit tomu, že jsou houpavá a na úzkých gumách s vysokým profilem. Ale diskomfort v ovládání (kromě posilovače řízení) nemají. Ano, plavou krajinou. K tomu byla určena. Lidé měli dost harcování se žebřiňákem. Pak čas oponou trhnul a auta se pohodlností vrací zas k těm žebřiňákům.
Nekenieh
Štamgast

Předchozí stránkaDalší stránka